کد خبر : 1000647 | 19 بهمن 1391 ساعت 11:36 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

بازتاب پیروزی تیم ملی در رسانه‌های عربی

شکست سنگین لبنان در ورزشگاه آزادی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ای لبنانی و عربی داشت. لبنانی‌ها به عملکرد ضعیف تیم خود اعتراف کرده و تبانی اخیر را از دلایل نمایش ناامیدکننده شاگردان "تئو بوکر" دانستند.

بازتاب پیروزی تیم ملی در رسانه‌های عربی
تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در انتخابی جام ملت‌های آسیا برابر لبنان کار آسانی داشت و موفق شد، این تیم را با پنج گل در هم بکوبد و انتقام شکستش در انتخابی جام‌جهانی 2014 را بگیرد.
به گزارش ایسنا،شکست سنگین لبنان در ورزشگاه آزادی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های لبنانی و عربی داشت.
روزنامه‌ المستقبل: بازگشت به نقطه صفر
این روزنامه‌ لبنانی پس از شکست سنگین شاگردان تئو بوکر در آزادی این گونه تیتر زد: "لبنان برابر ایران به نقطه صفر بازگشت."
المستقبل در گزارش خود از بازی نوشت: "تیم ملی فوتبال لبنان در دیدار برابر ایران با نتیجه‌ تحقیرآمیز پنج بر صفر در ایستگاه نخست انتخابی جام‌ ملت‌های آسیا تن به شکست داد. لبنان برابر حریف قوی خود دست‌ها را به نشانه تسلیم بالا برد و تئو بوکر نتوانست آبروی فوتبال لبنان را حفظ کند. در هر سه خط سردرگم و پریشان بازی کردیم. چه بسا این شکست به معنای آغاز حرکت رو به عقب فوتبال لبنان و از بین رفتن اعتماد اخیر تماشاگران به این تیم باشد. تیم ما در طول 90 دقیقه تنها چهار بار در محوطه جریمه ایران آفتابی شد. بهتر بود تئو بوکر بازی دفاعی را در دستور کار خود قرار می‌داد و تنها چشم به ضدحملات می‌دوخت."
در این گزارش همچنین آمده است: "این شکست تحقیرآمیز در گیرودار رسوایی اخیر فوتبال لبنان رخ داد. همه لبنانی‌ها در انتظار اعلام اسامی خاطیان تبانی اخیر از سوی کمیته‌ اردنی به ریاست "فادی زریقات" هستند. ایران با این پیروزی انتقام شکست برابر لبنان در انتخابی جام‌جهانی را گرفت. لبنان در بیروت با تنها گل عنتر که نخستین گل لبنان به ایران پس از 12 سال بود، این تیم را شکست دهد. در بازی‌های رودرو هفت پیروزی برای ایران و تنها یک پیروزی برای لبنان رقم خورده است. ایران موفق شده 16 گل در هفت بازی برابر لبنان به ثمر رساند که علی دایی به تنهایی زننده هفت گل آنها بوده است. لبنان نمایش ضعیف و دور از انتظاری در آزادی داشت. پس از پیروزی‌های بزرگ و شکست‌های قابل پیش‌بینی اخیر نتوانستیم در ایران نمایش خوبی ارائه دهیم. در نیمه اول با دو گل از زمین خارج شدیم. در نیمه دوم به کلی نابود شدیم و اخراج نور منصور شرایط را بد و بدتر کرد. بازی با 10 بازیکن و قدرت بدنی کمتر لبنان را در ورطه شکست سنگینی انداخت. تیم بوکر هیچ برنامه‌ای نداشت. بهتر بود در اردوی قطر روی این موضوع کار می‌شد. بوکر در صورت عدم اخراج باید از این شکست سنگین درس گیرد و تیمش را با‌ آمادگی بیشتری در دیدارهای بعدی به میدان بفرستد."
النشره لبنان: کی‌روش باید سپاسگزار لبنان باشد
این سایت لبنانی هم درباره بازی عصر چهارشنبه در ورزشگاه آزادی نوشت: "کی‌روش باید سپاسگزار لبنان باشد. تیم ملی لبنان کارلوس کی‌روش را که به دنبال نتایج ضعیف اخیر در شرایط سختی قرار داشت، نجات داد. دلیل شکست ناپختگی و کم‌تجربگی بازیکنان بود. به عنوان مثال گل چهارم تنها به فاصله کمتر از یک دقیقه به ثمر رسید. اخراج نور منصور هم مشکلات تیم را افزایش داد تا این شکست سنگین رقم خورد. به خوبی پیدا بود که بازیکنان لبنان تحت تاثیر موضوع تبانی اخیر قرار گرفته بودند. بازیکنان در زمین کند بودند و بی‌تجربگی آنها عامل این شکست بود. بازیکنان ایران از امتیاز میزبانی و نقاط ضعف لبنان به خوبی استفاده کردند. البته باید چمن بد ورزشگاه را هم که بارها بازیکنان در آن زمین خوردند، به این مشکلات اضافه کرد."
النهار لبنان: نتیجه ریسک بوکر شکستی سنگین بود
این سایت لبنانی هم نوشت: "شکست سنگین لبنان برابر ایران. تیم ملی فوتبال لبنان در نخستین بازی خود در انتخابی جام ملت‌های آسیا متحمل شکست سنگینی برابر ایران شد و با پنج گل بازی را واگذار کرد. لبنان یکی از بدترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت. در همه خطوط بی‌نظم و ناهماهنگ کار کردیم و در طول 90 دقیقه تنها یک بار به طرف دروازه‌ ایران شوت‌زنی کردیم. بازیکنان تنها در اندیشه کم کردن حملات ایران و خارج شدن از فشار هجومی آنها بودند؛ به ویژه در سمت راست که بوکر دست به ریسک زد و نور منصور را در ترکیب قرار داد که از دلایل این شکست سنگین بود.
الکاس قطر: پنج گل ایران دروازه‌ لبنان را به لرزه در آورد
این سایت پربیینده قطری هم پس از شکست سنگین لبنان در انتخابی جام ملت‌های آسیا نوشت: "تیم ملی فوتبال ایران در دیداری حساس و هیجان‌انگیز با پنج گل لبنان را در ورزشگاه آزادی شکست داد. ایران از همان آغاز فشار همه‌جانبه‌ای را روی خط دفاعی لبنان آورد و در نیمه اول با دو گل پیش افتاد. با شروع نیمه دوم ایران گل سوم خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. گل چهارم این تیم هم با اشتباه بچه‌گانه خط دفاعی لبنان رقم خورد. در گل پنجم هم ضربه نکونام به مدافع لبنان خورد و توپ پس از گذشت از بالای سر دروازبان وارد دروازه شد.
الرای اردن: پیروزی ایران در ایستگاه نخست
پایگاه اینترنتی روزنامه الرای هم در گزارش خود از این بازی نوشته است:‌ "ایران در ایستگاه نخست انتخابی جام ملت‌های آسیا با پنج گل لبنان را در ورزشگاه آزادی در هم کوبید و یک پیروزی پر گل را به دست آورد. ایران با این پیروزی پر گل در صدر جدول رده‌بندی گروه خود قرار گرفت. کویت هم با سه امتیاز و تنها تفاضل گل کمتر نسبت به ایران در جایگاه دوم این گروه قرار داد."
الریاض عربستان: شکست سنگین لبنان برابر ایران
این سایت عربستانی پس از شکست سنگین لبنان نوشت: "ایران در ورزشگاه آزادی با پنج گل لبنان را در هم کوبید. گل‌های ایران را قوچان‌نژاد (دو گل) و جواد نکونام (سه گل) به ثمر رساندند."
کورابیا مصر: ایران با پنج گل لبنان را در هم کوبید
پیروزی پر گل شاگردان کی‌روش در این سایت مصری هم بازتاب داشت: "تیم ملی فوتبال ایران در گام نخست خود در انتخابی جام ملت‌های آسیا 2015 لبنان را به پنج گل در هم کوبید و به جدول رده‌بندی این گروه صعود کرد."
سایت کوره: سه گل نکونام لبنان را متحمل شکست سنگینی کرد
این سایت عربی بر خلاف دیگر رسانه‌های عربی پس از شکست سنگین لبنان با انتشار عکسی از جواد نکونام بیشتر گزارش خود را بر پایه او تنظیم کرد و نوشت: "نکونام، کاپیتان باتجربه ایران سه گل در دیدار تیمش برابر لبنان به ثمر رساند؛ گل‌هایی که باعث شکست سنگین شاگردان تئو بوکر شد. ایران در ایستگاه نخست خود در انتخابی جام ملت‌های آسیا برای رقبای خود در این گروه خط و نشان کشید و با پنج گل لبنان را شکست داد تا با تفاضل گل بهتر نسبت به کویت در صدر جدول این گروه قرار گیرد. نکونام به تنهایی سه گل را به ثمر رساند. دو گل دیگر ایران را قوچان‌نژاد به ثمر رساند."

دیدگاه‌ها