کد خبر : 1003982 | 23 اسفند 1391 ساعت 11:00 | 1.8K بازدید | 0 دیدگاه

واگذاری قطعی ورزشگاه کشوری به استقلال تهران

معاون حقوقی باشگاه استقلال از واگذاری قطعی حق بهره‌برداری این باشگاه از ورزشگاه شهید کشوری خبر داد.

محسن بزرگی با بیان این مطلب اظهار کرد: طبق مصوبه‌ای که دولت در تاریخ 91/12/15 داشت، مجموعه شهید کشوری (به جز اماکن اداری تحت اختیار فدراسیون‌های دوومیدانی، بسکتبال و کاراته) به باشگاه استقلال واگذار شد.
به گزارش ایسنا ، وی افزود: پیش از این در تاریخ 91/10/17 دولت در مصوبه دیگری مالکیت ورزشگاه مرغوبکار را به باشگاه استقلال و ورزشگاه درفشی‌فر را به باشگاه پرسپولیس قطعی کرده بود. پس از آن بحث بهره‌برداری از ورزشگاه کشوری مطرح شد و این موضوع در پانزدهم اسفند ماه قطعی شد. بنابراین سازمان ثبت اسناد مکلف است، سند مادر در بحث بهره‌برداری از ورزشگاه شهید کشوری را به نام استقلال صادر کند ولی این باشگاه مالکیت ورزشگاه مرغوبکار را در اختیار دارد.
وی ادامه داد: از الان به بعد باید پس از برگزاری مجمع عمومی، کارشناسی‌های لازم، قیمت‌گذاری و نهایتا افزایش سرمایه باشگاه استقلال کار واگذاری این باشگاه با سرمایه افزایش‌یافته‌ای که دارد، به بخش خصوصی طبق اصل «44» انجام شود.
معاون حقوقی باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که در نهایت چه زمانی این پروسه طی می‌شود و کار واگذاری استقلال به مردم قطعی خواهد شد، به ایسنا گفت: زمان این موضوع قابل پیش‌بینی نیست، اما از الان به بعد پروسه در بخش حقوقی باشگاه استقلال دنبال می‌شود و پس از طی مراحل اداری-قانونی، باشگاه استقلال آماده واگذاری خواهد شد. رسیدن کار به مرحله فعلی با تلاش‌های علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال و مساعدت کمیسیون امور مستندسازی، وزارت ورزش و جوانان و مسئولان مختلف در نهاد ریاست جمهوری بوده است. ورزشگاه مرغوبکار، سرمایه خوبی برای باشگاه استقلال است اما برای توسعه رشته‌های دیگر در مجموعه باشگاه، تشکیل آکادمی‌ها و ... استقلال پیشنهاد حق بهره‌برداری از ورزشگاه شهید کشوری را در جلسه‌ای که مسئولان باشگاه پرسپولیس هم حضور داشتند، مطرح کرد و سرانجام این موضوع با همکاری مسئولان فوق عملی شد. امیدواریم پس از خبر تلخ محرومیت یک جلسه‌ای تماشاگران استقلال از حضورشان در ورزشگاه آزادی برای بازی با گهر دورود، این خبر خوش عیدی خوبی به هواداران باشد.

دیدگاه‌ها