کد خبر : 1006969 | 31 فروردين 1392 ساعت 13:27 | 748 بازدید | 0 دیدگاه

پیشنهاد تمدید 5 ساله قرارداد دایی با راه آهن

مدیرعامل باشگاه راه‌آهن درباره عملکرد تیم فوتبال این باشگاه در سال 92 – 91، هدفگذاری برای فصل آینده، وضعیت کادر فنی ، ورزشگاه سورینت و تغییر نام باشگاه صحبت کرد.

پیشنهاد تمدید 5 ساله قرارداد دایی با راه آهن
صادق رئیسی کیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره عملکرد راه‌آهن در فصل جاری و فراز و نشیب‌هایی که پشت سر گذاشت، توضیح داد: همان طور که می‌دانید، فوتبال بیشتر از این که ورزش جسمی باشد، ورزشی روحی است. به هر حال بازیکنان راه‌آهن هم طی چند سال گذشته، همیشه درگیر سقوط نکردن و ماندن در لیگ بوده‌اند. وجود چنین شرایطی باعث شد تفکر منفی در تیم بماند و از طرفی هم باشگاه همیشه درگیر مسایل مالی بوده است. بازیکنان راه‌آهن طی چند سال گذشته هیچ گاه مطالباتشان را به صورت کامل دریافت نکردند و همه این اتفاقات باعث شد، امسال نیز تا حدودی از لحاظ روحی کمی در نگرانی به سر ببرند، البته ما به تمام تعهدات عمل کردیم.
وی افزود: هدفمان پیش از شروع فصل، قرار گرفتن در یکی از رده‌های اول تا ششم بود و هر چند این امر در نیم فصل اول محقق شد، ولی در نیم فصل بعدی نتایج مطلوبی کسب نشد. با این حال ما شرایط را می‌دانیم و تیم را بر هم نمی‌زنیم. ما با درک اوضاع باید چاره‌ای بیندیشیم تا نواقص موجود برطرف شود. جلسه‌ای هم با نفرات تیم برگزار کردیم و تلاش داشتیم آنها را به لحاظ ذهنی تقویت کنیم. جایگاه فعلی راه‌آهن در جدول لیگ نیز بد نیست،‌ اما نمره قبولی را هم نمی‌گیرد.
مدیرعامل باشگاه راه‌آهن همچنین با اشاره به این که برنامه چند ساله‌ای را برای رسیدن به موفقیت در نظر گرفته است، خاطر نشان کرد: ما هنوز در مرحله اول قرار داشتیم که می‌توان گفت به نوعی مرحله شناخت بود. راه‌آهن در سال 89 در بخش خصوصی قرار گرفت و سال 90 اولین حضورش در لیگ بود. ما نیز در سال 91 اولین حضورمان بود و برنامه دراز مدتی تبیین ‌کرده‌ایم. می‌خواهیم در سال دوم، ضعف‌ها را برطرف کنیم و نقاط مثبت را هم قوت بخشیم. در فصل جاری هم هنوز فرصت داریم که خودمان را حتی تا رده ششم یا هفتم برسانیم، اما بازیکنان در دو بازی قبل کمی ساده گرفتند و گفتند حالا که در لیگ مانده‌ایم قانع هستیم. با این حال اگر دو بازی آخر را ببریم، رده هفتم دور از دسترس نیست.
رئیسی‌کیا همچنین درباره برنامه‌های راه‌آهن برای فصل آتی به ایسنا، گفت: ما بر اساس اصول و موازین حرفه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم تا معیارهای حرفه‌ای را محقق کنیم. در نظر داریم آموزش را از طریق آکادمی فوتبال باشگاه افزایش دهیم تا بتوانیم از این طریق در تامین بازیکن به خودکفایی برسیم و آماده خور نباشیم. همچنین در نظر داریم اندک اندک با تربیت بازیکن آنها را آماده ترانسفر به تیم‌های دیگر و حتی باشگاه‌های خارج از کشور شویم.
وی در ادامه نیز در پاسخ به این سوال که آیا علی دایی در راه‌آهن می‌ماند، تصریح کرد: در حال حاضر از کادر فنی برنامه خواسته‌ایم و می‌خواهیم برنامه‌های خودمان را با کادر فنی ، موازی و هماهنگ کنیم. به هر حال معیارهای حرفه‌ای ما به ثبات مدیریت و کادر فنی قائل است و مذاکره ما با علی دایی و کادرش هم برای پنج سال است. به احتمال فراوان تا آخر هفته‌ به توافق نهایی خواهیم رسید.
مدیرعامل راه‌آهن از احتمال آماده نشدن ورزشگاه اختصاصی باشگاه (سورینت) برای فصل بعد خبر داد و گفت: بازی‌های فصل بعد از بیست تیر شروع می‌شود و ما این فرض را در نظر گرفته‌ایم که ورزشگاه سورینت تا آن موقع آماده نشود، به همین دلیل در حال مذاکره با مسئولان چند ورزشگاه استاندارد دیگر هستیم و شاید در چند بازی اول در ورزشگاه دیگری بجز سورینت بازی کنیم. به هر حال می‌خواهیم این ورزشگاه در زمان بهره‌برداری در بهترین شرایط قرار داشته باشد.
رئیسی کیا همچنین به روزهای پر کاری که برای اصلاح آیین‌نامه نقل و انتقال پشت سر گذاشته اشاره کرد و افزود: کنفدراسیون فوتبال آسیا ایرادهایی را به آیین‌نامه نقل و انتقال مطرح کرده و ما جلساتی را در همین راستا با اتحادیه و سازمان لیگ فوتبال برگزار ‌کرده‌ایم که نقطه نظرات خوبی ردوبدل شد. فکر می‌کنم فعال‌ترین باشگاه هم در این کار بودیم و فعالیت زیادی برای رفع نقص آیین‌نامه ترتیب دادیم.
به گزارش ایسنا، کادر مدیریتی جدید به همراه سرمایه‌گذارانی که در فصل اخیر در باشگاه راه‌آهن کارشان را آغاز کردند از فعالیت‌های اقتصادی در راستای خصوصی سازی حرفه‌ای باشگاه خبر دادند تا جایی که حتی قرار شد نام راه‌آهن نیز از فصل آینده تغییر کند تا از این طریق هم بتواند برای سرمایه‌گذاران سودی در بر داشته باشد. رئیسی‌کیا در این باره نیز گفت: در حال حاضر بین نام «راه‌آهن » و فعالیتی که ما در باشگاه انجام می‌دهیم تناسبی وجود ندارد. از طرفی هدف ما هم سرمایه‌گذاری است و باید بهره‌برداری داشته باشیم. این در حالی است که با وجود سرمایه‌گذاری مالکان ما، شرکت راه‌آهن بهره می‌برد. همچنین اسم باشگاه مثل پرسپولیس ، استقلال و شاهین، اسم عامی نیست که بخواهیم حفظش کنیم. به همین دلیل اسم باشگاه قطعا در فصل آینده تغییر خواهد کرد و اولویت ما هم «سورینت» است اما درباره اسم باشگاه وقتی به جمع بندی می رسیم که نظرات کارشناسی را دریافت کرده و رایزنی‌های مختلفی را انجام دهیم.
رئیسی‌کیا در پایان نیز با تاکید بر لزوم 18 تیمی ماندن لیگ برتر،‌ اضافه کرد: ما قبل از این که این بحث‌ها در آخر فصل به وجود آید، دیدگاه‌مان را آماده کرده بودیم، اما چون ممکن بود به خاطر وضعیت‌مان در جدول اتهاماتی را به ما نسبت دهند، سکوت کردیم و بعد از این که مطمئن شدیم در لیگ می‌مانیم اقدامات اساسی را در راستای 18 تیمی ماندن انجام دادیم. مبتکر و بیان کننده نامه و امضای 15 باشگاه هم ما بودیم و بقیه باشگاه‌ها به جمع بندی رسیدند که از حذف دو تیم جلوگیری کنند. به هر حال این کار به هیچ وجه به نفع فوتبال ایران نیست چون قابلیت فوتبال ما بیشتر از این‌هاست. تنها دلیل آقایان هم حرفه‌ای‌تر شدن لیگ است، اما از کجا معلوم که با 16 تیمی شدن، لیگ حرفه‌ای شود. به هر حال من سرمایه گذار هم دوست دارم تعداد بازی‌ها بهتر شود و برندم بهتر دیده شود.

دیدگاه‌ها