کد خبر : 1010201 | 31 اردیبهشت 1392 ساعت 10:29 | 2.6K بازدید | 0 دیدگاه

روح‌الله عرب: برای نفت از زندگی‌ام گذشتم

مهاجم تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با بیان این‌که امسال این تیم دشمن شاد شد، گفت: من باید این واژه را به کار بریم چرا که کسانی را دیدم که در این چند سال از نفت، نان بردند و در فوتبال شناخته شدند ولی دعا می‌کردند که تیم سقوط کند.

روح‌الله عرب: برای نفت از زندگی‌ام گذشتم
روح‌الله عرب اظهارکرد: متاسفانه نفت به لیگ دسته یک سقوط کرد و من با تمام وجود از مردم شریف آبادان به خاطر نتایج ضعیفی که در لیگ دوازدهم کسب کردیم، عذرخواهی می‌کنم. حیف شد که نفت آبادان از جمع تیم‌های لیگ برتر جدا شد و امیدوارم این تیم بسیار زود به لیگ برتر برگردد.
به گزارش ایسنا ، وی با بیان این‌که از ابتدای فصل چنین روزهایی را برای نفت پیش‌بینی می‌کردم، افزود: به عنوان کاپیتان تیم با بازیکنان و مسوولان باشگاه درباره بستن تیم و آمدن مربیان صحبت می‌کردم و باتوجه به این‌که از سال 85 تا 92 که هفت سال می‌شود، در این تیم بازی کردم، مواردی را در نفت می‌دیدم که خیلی از بازیکنان و مسوولانی که به این تیم آمدند، نمی‌دیدند.
مهاجم تیم فوتبال صنعت نفت آبادان بیان‌کرد: من می‌دانستم وضعیت نفت به چه صورتی است و چگونه باید از این وضعیت نجات پیدا کند؛ ابتدای فصل هنگامی‌که در کردان کرج اردو زده بودیم و در آن‌جا تمرین کردیم، پیش‌بینی چنین روزی را که قرار است این بلا سر نفت بیاید را می‌کردم.
وی خاطرنشان‌کرد: در هر صورت تیمی که قرار است وارد مسابقات طولانی‌مدت شود باید تمرینات بسیار خوبی انجام دهد و یارگیری خوبی نیز داشته باشد. در لیگ یازدهم تیم ما در مکان دهم جدول ایستاد یعنی از نمره 20 تقریبا می‌توان به آن نمره 10، 11 داد. من پس از این نتیجه با مسوولان تیم صحبت کردم و به آن‌ها گفتم که برای امسال باید تیم را به صورتی ببندید که حداقل نمره تیم 14، 15 شود؛ یعنی بتوانیم جایگاه دوازدهم را به دست آوریم.
عرب‌ یادآورشد: ما برای لیگ دوازدهم دقیقا تیم سال گذشته را حفظ کردیم و البته بازیکنان خوب‌مان را ازجمله فونیکه‌سی و پاچاچیان را هم از دست دادیم. در این دو، سه سالی که پاچاچیان در آبادان در کنار ما بود، بسیار به تیم کمک کرد اما متاسفانه ما این بازیکنان را از دست دادیم.
وی با بیان این‌که با تمام این موارد، وارد لیگ شدیم و به نظرم بازی‌ها را هم خوب شروع کردیم، گفت: با تمام احترامی که برای مربیان و مدیرعاملانی که وارد تیم و باشگاه شدند و اگرچه بازیکنی نیستم که در کار کسی دخالت کنم ولی دلم برای نفت و کسانی که طرفدار این تیم بودند، می‌سوخت و سعی کردم که با مدیرعامل باشگاه صحبت کنم.
این بازیکن تیم فوتبال صنعت نفت آبادان عنوان‌کرد: به هر حال باتوجه به این‌که من خود را در این زمینه مسوول می‌دیدم، به عنوان وظیفه با مدیرعامل باشگاه صحبت می‌کردم و به آن می‌گفتم شما این کاری را که انجام می‌دهید، درست نیست.
وی ادامه‌داد: من شرایط آبادان را بسیار خوب می‌دانم و به نظرم متاسفانه انتخاب‌های بدی که داشتیم به تیم‌مان بسیار ضربه زد. البته نمی‌خواهم بگویم که ما بازیکنان هم در بد نتیجه گرفتن نفت مقصر نبودیم. درکل به نظرم ما بازیکنان و تمام مجموعه در رقم خوردن این نتیجه مقصر بودیم.
عرب با بیان این‌که از تماشاگران آبادانی گله بزرگی دارم، گفت: واقعا این موضوع در دل من مانده است و باید آن را بگویم؛ هفته ششم، هفتم بود که صدای "صنعت لیگ یکی" در استادیوم آبادان آمد. تماشاگران فهیم آبادان که به پرشور بودن و تعصب، معروف هستند از هفته ششم، هفتم این موضوع را در پی نتیجه نگرفتن ما بیان کردند که این موضوع نشان می‌دهد، خود تماشاگران هم کمک کردند که تیم سقوط کند.
وی افزود: در نیم‌فصل دوم همه اعضای تیم درحالی هماهنگ شدند که به نظرم بسیار دیر شده بود چرا که ما در نیم‌فصل اول‌ موقعیت‌های بسیاری را از دست دادیم و در نیم‌فصل دوم نتوانستیم امتیازهای از دست رفته را جبران کنیم و درنهایت متاسفانه این بلا بر سر تیم آمد و دشمن شاد شدیم. کسانی هم بودند که به دلیل این‌که هیچ سمتی نداشتند، دعا می‌کردند تیم سقوط کند.
این بازیکن شمالی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان اظهارکرد: به هر حال تمام این عوامل دست به دست هم داد تا نفت سقوط کند اما به نظرم حق مردم آبادان خیلی بیشتر از این است و استحقاق این را دارند که یک تیم لیگ برتری داشته باشند و امیدوارم خیلی زود نفت به لیگ برتر برگردد. البته نمی‌دانم به چه صورتی ولی به قول فوتبالی‌ها امیدوارم نفت فوتبالی به لیگ برتر برگردد و تداوم داشته باشد.
وی عنوان‌کرد: متاسفانه مشکلات موجود در نفت بسیار زیاد بود و من موهایم در آبادان سفید شد! چرا که سختی‌های بسیاری کشیدیم ولی هر کاری که کردیم، نتیجه نگرفتیم. امسال بازیکنان یکی از بدون حاشیه‌ترین سال‌ها را طی هفت سالی که من در این تیم بوده‌ام، داشتند و بازیکنان بسیار خوب و سر به زیری داشتیم.
عرب بیان‌کرد: به نظرم انتخاب‌های بد، تیم ما را بیچاره کرد. من وقتی حکمت، مدیرعامل باشگاه رفت به مسوولان باشگاه پیشنهاد دادم که گودرزی مدیرعامل باشگاه شود چرا که او را می‌شناختم. گودرزی فوتبال کشور و آبادان را می‌شناخت و بسیار می‌توانست به تیم ما کمک کند ولی متاسفانه او خیلی دیر آمد و واقعا کاری از دستش بر نیامد.
وی عنوان‌کرد: به خدا قسم نمی‌خواهم از کسی طرفداری کنم. من همیشه حق را می‌گویم و به نظرم گودرزی یکی از افرادی است که می‌تواند فوتبال آبادان را نجات دهد. البته به شرطی که از او حمایت کنند. معتقدم اگر کار را به دست گودرزی دهند، مطمئنا نفت می‌تواند بسیار زود به لیگ برتر به هر طریقی که می‌خواهد، برگردد و ماندگار شود. البته بیشترین دریافتی ما نیز در زمان مدیریت خلیل صالحی بود.
این بازیکن تیم صنعت نفت آبادان در ادامه در ارزیابی‌اش از لیگ دوازدهم اظهارکرد: به نظرم در لیگی که گذشت حق به حق‌دار رسید؛ استقلالی که قهرمان شد، تیمی بود که در برخی از مسابقات 10نفره می‌شد ولی بازهم تیم‌ها را شکست می‌داد. پس این نشان می‌دهد که استقلال پتانسیل قهرمانی را داشته است. امسال ما تیم‌های شگفتی‌ساز مانند فولاد نیز داشتیم. هیچ کسی روی فولاد حساب نمی‌کرد ولی فرکی نشان داد که مربی کار بلدی است و با بازیکنان جوانش توانست نتایج بسیار خوبی به دست آورد که ما هم به عنوان بازیکنی که در خوزستان بازی می‌کردیم، باعث افتخار‌مان بود که فولاد چنین نتایجی را به دست می‌آورد.
وی ادامه‌داد: هم‌چنین به مایلی‌کهن به خاطر قبول هدایت گهر تبریک می‌گویم چرا که وقتی روبه‌روی این تیم بازی ‌کردم به جز سه، چهار بازیکن، سایر نفراتش 18، 19 و 20 ساله بودند و حتی اولین بار بود که در لیگ برتر بازی می‌کردند که واقعا به مایلی‌کهن برای این شجاعتش تبریک می‌گویم و به نظرم قبول کردن هدایت چنین تیم‌هایی کار هر مربی‌ای نیست.
عرب عنوان‌کرد: در هر صورت در لیگی که گذشت دیدگاه من این است که استقلال باید قهرمان می‌شد و درست است که سپاهان در لیگ به عنوان قهرمانی نرسید ولی قهرمانی‌اش در جام‌حذفی به حق بود. در هر صورت تیم‌هایی که نتیجه گرفتند، فوتبال‌های بسیار خوبی را ارایه دادند و به نظرم سطح لیگ نیز خوب بود.
وی خاطر‌نشان‌کرد: برنامه‌ریزی بازی‌ها کمی ما را اذیت کرد و تعطیلات لیگ زیاد بود و برخی مواقع مسابقات فشرده برگزار می‌شدند که این موضوع به تیم‌ها ضرر وارد ‌کرد اما به نظرم تاج می‌تواند فوتبال ما را درست کند و آن را از این وضعیت خارج کند. البته این وقفه‌ها به خاطر تیم‌ملی بود که بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی را پیش‌رو دارد. امیدوارم تیم‌ملی نتیجه بگیرد چرا که اگر تیم‌ملی به جام‌جهانی برود، مطئمن باشید سطح فوتبال ما از این هم بالاتر خواهد رفت.
مهاجم تیم‌ فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: سطح تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ نیز خوب بود ولی امکانات از نظر سخت‌افزاری پایین بود. متاسفانه شاهد بودیم که برخی از ورزشگاه‌ها شرایط استاندارد را نداشتند که نمونه بارز آن ورزشگاه فجرسپاسی است که زمین آن شرایط لازم را برای بازی در لیگ برتر نداشت و به قول آقای دایی حتی بازی‌های استانی هم نباید در این زمین انجام شود که من هم با این موضوع موافق هستم.
وی درباره کاهش تعداد تیم‌ها در لیگ سیزدهم عنوان‌کرد: این موضوع بیشتر به نظر کارشناسان برمی‌گردد ولی برای من که تیمم سقوط کرده است، می‌گویم ای کاش لیگ 18 تیمی برگزار می‌شد. البته باتوجه به جایگاهی که ما به دست آوردیم، اگر لیگ 18 تیمی هم باشد، بازهم تیم ما در لیگ برتر نمی‌ماند اما من با کاهش تعداد تیم‌ها در لیگ موافق هستم و به نظرم این کار می‌تواند به فوتبال ما کمک کند. البته باید کارشناسی شود چرا که اگر وسعت کشور را در نظر بگیریم، بسیاری از استان‌ها که فوتبال‌دوست هستند، با کاهش تعداد تیم‌ها، بدون تیم می‌مانند و در پی آن بسیاری از بازیکنان هم بدون تیم می‌شوند.
عرب بیان‌کرد: به هر حال ورزش به صورتی است که بسیاری از جوانان ما را از رفتن به بی‌راهه، به استادیوم می‌کشاند و باعث می‌شود از خیلی جرائم جلوگیری شود. در هر صورت امیدوارم تدابیری اندیشیده شود که فوتبال کشور ضرر نکند.
وی هم‌چنین درباره برنامه‌اش برای لیگ سیزدهم گفت: روزی که به فوتبال آبادان آمدم (سال 85)، به خاطر علاقه‌ای که به نفت آبادان داشتم کارم را در این تیم دنبال کردم. سال گذشته پیشنهادهای بسیار خوبی از تیم‌هایی مانند فولادخوزستان داشتم که جا دارد از این تیم تشکر کنم چرا که وقتی دو ماه از جراحی من گذشته بود، آن‌ها با من تماس گرفتند و گفتند که بیا و با ما قرارداد ثبت کن.
این بازیکن تیم فوتبال صنعت نفت آبادان افزود: حتی تیم فولاد به من گفت که کارهای پزشکی‌ات را خودمان انجام می‌دهیم. فولاد تیمی بود که می‌توانستم به آن‌جا بروم ولی باور کنید وقتی دیدم مردم آبادان، خلیلی‌نیا و حکمت به خاطر پاره شدن رباط صلیبی‌ام بسیار از من حمایت کردند، اخلاقی دانستم که در نفت بمانم.
وی ادامه‌داد: ولی امسال دیگر به این نتیجه رسیده‌ام و احساس می‌کنم چهره‌ام برای خیلی از کسانی که در آبادان هستند، تکراری شده است. این را جدی و از ته دلم می‌گویم، واقعا امسال در این تیم اذیت شدم. من نفت را خیلی دوست دارم و این را هم ثابت کردم. حتی در نیم‌فصل لیگ دوازدهم هم از فولاد، تراکتورسازی و پیکان پیشنهاد داشتم ولی مسوولان باشگاه قبول نکردند که از آبادان بروم. درکل من برای آبادان از خیلی چیزها گذشتم و اگر به تیم‌هایی ازجمله سپاهان، پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن که از آن‌ها پیشنهاد داشتم، می‌رفتم، شک نکنید که فیکس تیم‌ملی بودم.
عرب عنوان‌کرد: از پول، تیم‌های بزرگ و تیم‌ملی به خاطر صنعت نفت گذشتم و به جرات می‌گویم که امسال در این تیم خیلی اذیت شدم. قراردادم امسال با نفت تمام شد و هنوز هیچ تصمیمی درباره تیم آینده‌ام نگرفته‌ام. گودرزی را خیلی دوست دارم و ارادت بسیار خاصی نسبت به او دارم چرا که سال 85 خود او من را به نفت آورد و من فوتبالم را اول مدیون خدا بعد هم مدیون نفت، هواداران این تیم و گودرزی می‌دانم و امیدوارم نفت به جایگاه اصلی خود در فوتبال برگردد.
وی اظهار‌کرد: تهمت ناروایی به من زدند ولی خدا را شاهد می‌گیرم که من برای نفت از زندگی‌ام گذشتم. با خیلی از مشکلات مبارزه کردم و برای مشکلات بازیکنان تیم به تنهایی ایستادم حتی برای مشکلات نفت با استاندار و فرماندار هم صحبت کردم. به هر حال من از زندگی‌ام برای این تیم گذشتم و آن‌هایی که در آبادان من را می‌شناسند، این را خوب می‌دانند ولی خیلی‌ها من را به راحتی زیر سوال بردند و گفتند که عرب امسال کارایی نداشت. من چگونه کارایی نداشتم وقتی 9 گل زدم و پنج، شش پاس گل دادم؟
مهاجم صنعت نفت آبادان خاطرنشان‌کرد: کارایی من به صورتی بود که تا هفته بیست‌و‌پنجم نماینده کی‌روش با باشگاه تماس می‌گرفت و درباره سلامتی و وضعیت من می‌پرسید تا به تیم‌ملی دعوت شوم. به هر حال تیم ما شرایط بدی داشت که روی کارایی بازیکنان تاثیر گذاشت. نمی‌خواهم بگویم که من اصلا مقصر نبودم؛ در هر صورت تیم ما پایین جدول بود و شرایط بدی داشت و متاسفانه این نتیجه رقم خورد.
وی گفت: درمجموع درمورد تیم سال آینده‌ام تصمیم نگرفته‌ام. البته از دو تیم پیشنهاد رسمی داشته‌ام و در حال بررسی کردن آن‌ها هستم. برای ماندن در نفت باید ببینم که شرایط نفت به چه صورتی است، در لیگ برتر می‌ماند یا خیر، تیم را به چه صورتی می‌بندند و سرمربی آن چه کسی است. به هر حال باید امسال تصمیم خوبی بگیرم.
عرب عنوان‌کرد: کار کردن در نفت خیلی سخت است. زمانی که به این تیم آمدم همه به من گفتند که فقط یک سال در این تیم دوام می‌آوری ولی خدا را شکر که هفت سال در آبادان دوام آوردم و افتخار هم می‌کنم که پیراهن نفت را پوشیدم و به نظرم برای هر بازیکنی باید پوشیدن پیراهن این تیم افتخار باشد؛ زیرا خدمت کردن به مردم آبادان از هزار بار عبادت کردن هم بیشتر است. زیرا آن‌ها کمترین امکانات را دارند ولی تمام عشق‌شان نفت است و من افتخار می‌کنم برای آن‌ها دو بار رباط صلیبی‌ام پاره شد و بالای 150، 200 بخیه در بدنم زده شد.
وی در پایان گفت: با تمام وجود از مردم شریف ‌آبادان به ویژه آن‌هایی که عاشقانه این تیم را دوست داشتند به خاطر به دست آمدن این نتیجه، عذرخواهی می‌کنم ولی من معتقدم که طرفداران واقعی نفت می‌دانند که این تیم به چه دلیلی سقوط کرد. آن‌ها شرایط را درک می‌کنند و امیدوارم این اتفاقی که امسال برای نفت افتاد، دیگر نیفتد. هم‌چنین با تمام وجود دعا می‌کنم که تیم‌ملی با کی‌روش و این مجموعه، به جام‌جهانی صعود کند.

دیدگاه‌ها