کد خبر : 1011078 | 08 خرداد 1392 ساعت 20:50 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

لیگ خلیج همیشه فارس در ابوموسی برگزار کنیم

فریادشیران: چرا نباید تیمی از جنوب داشته باشیم؟

ناصر فریادشیران در گفتگویی تفصیلی به گلایه هایی از فدراسیون فوتبال پرداخت !

فریادشیران: چرا نباید تیمی از جنوب داشته باشیم؟
مربی سابق نفت تهران در گفت و گو با خبرنگار ورزش سه در مورد بحث 16 تیمی شدن لیگ برتر فوتبال گفت : تا جایی که اطلاع دارم جمع کثیری از پیشکسوتان ، کارشناسان ، مدیران عامل باشگاه ها ، مربیان و بازیکنان لیگ های مختلف و حتی اعضای فراکسیون ورزش موافق 18 تیمی ماندن لیگ برتر هستند . با توجه به لزوم ایجاد نشاط و تفریح برای جوانان چرا باید تعداد تیم های لیگ کم شود ؟ چند جوان بیکار می شوند ؟ چقدر استعداد تلف می شود ؟
وی با بیان اینکه کلیه لیگ های بزرگ دنیا 18 یا 20 تیم دارند متذکر شد : فقط عده قلیلی می خواهند که اینکار (16 تیمی شدن لیگ) انجام شود . درست است که امکانات فوتبال ما محدود است ؟ ولی در سالهای اخیر اقدامات خوبی برای حرفه ای شدن و ایجاد بستر مناسب فراهم شده است . حال به جای اینکه امکانات را به حدی برسانند که تعداد تیم ها در لیگ بیشتر شود، می خواهند صورت مسأله را پاک کنند و تعداد تیم ها را کاهش دهند !
این پیشکسوت فوتبال در ادامه با انتقاد از رئیس فدراسیون فوتبال افزود : چرا آقای کفاشیان حرف بعضی از آقایان را گوش می دهد و حرف این همه پیشکسوت و کارشناس را گوش نمی دهد ؟ برای اینکار نیاز به مباحث کارشناسی است و ایشان باید از نظر کارشناسی ثابت کنند که نمی توان 18 تیم در لیگ برتر داشت . کارنامه آقای کفاشیان در این مدت معلوم بوده که دیدیم : تبانی ، تخلفات ، محرومیت ها و ...
وی افزود : کسانی که منتظر بودند ببینند ذوب آهن در لیگ می ماند یا نه بعد تصمیم بگیرند که 16 تیم باشد یا 18 تیم و با تأخیر به این قضیه رأی دادند باید به فکر مردم خوب جنوب کشور هم باشند . مردم آبادان ، بوشهر و هرمزگان بسیار برای این فوتبال زحمت کشیده اند . چرا نباید یک تیم از آن منطقه در لیگ نداشته باشند .
فریاد شیران در ادامه با محکوم کردن حرکت سخیف اماراتی ها پیرامون بحث خلیج فارس گفت : نام خلیج فارس یک نام مقدس است و از تاریخ ما و مملکت ما سرچشمه می گیرد . کشورهایی که در زمانهای گذشته جزئی از خاک ایران بودند و بعد خاکمان را به تاراج بردند ، حالا می خواهند نشان اصالت و فرهنگمان هم زیر سوال ببرند . چرا حالا که این اتفاق افتاده باز هم پافشاری کنیم که تیمی از حاشیه خلیج فارس نداشته باشیم ؟ نمایندگان مجلس ، وزارت امور خارجه ، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال باید کاری کنند و این اقدام را محکوم کنند .
وی ضمن تمجید از اقدام باشگاه سایپا در مورد برگزاری لیگی در خلیج فارس افزود : من پیشنهاد می کنم مسئولین شرکت نفت و تیم های جنوبی کشور با چند تیم بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس همت کنند و در هر سال یک لیگ در خلیج فارس برگزار کنند تحت عنوان : "خلیج همیشه فارس"
ما در ابوموسی امکانات داریم و می توانیم این کار را انجام دهیم . با دعوت از بزرگان فوتبال دنیا و تبلیغات فراوان باید به این اقدام جواب داد . متأسفانه همیشه کشورهای دیگر وقتی به فرهنگ یا دینمان تعرض می کنند بعد ما یادمان می آید و در فکر جواب دادن به آن مسأله می افتیم . چرا خودمان ابتکار نداشته باشیم ؟
به گزارش ورزش سه ، این مربی با سابقه در مورد بحث های پیش آمده پیرامون تبانی گفت : توصیه من به همه کسانی که به اشتباه در این مسائل دخیل بوده اند یا چیزی می دانند بیایند و کمک کنند به ریشه کن کردن این فساد در فوتبال . در قدیم ما یک منشوری داشتیم ولی انگار تولید مثل کردند و زیاد شدند و حالا همه جا هستند . من می گویم محرومیت فایده ندارد و باید مادام العمر از ورزش بیرونشان کرد .
فریاد شیران در ادامه گفت : توصیه من به همه رسانه های پاک این کشور این است که از مربیان ، مدیران و بازیکنان منشوری مصاحبه ای نگیرند و تحریمشان کنند . چرا نباید از مدیران و بازیکنان با اخلاق نگویند و اخبار آن ها را انعکاس دهند . به کلیه اعضای خانواده فوتبال حتی بازیکنان پایه هم می گویم بیایند و اگر مسائلی را می دانند بگویند . حتی پول گرفتن مربی ها برای قراردادن بازیکن در تیم اصلی !
فریاد شیران در مورد اقدامات فدراسیون در مورد مبارزه با تبانی گفت : عزم خوبی به وجود آمده که در دوره های قبلی نبود و حالا می بینیم که با این مسائل برخوردهای خوبی می شود . کارهای اصولی در مورد مبارزه با فساد انجام می گیرد .
ایشان در مورد صعود به جام جهانی گفت : متأسفانه بنده خوشبین نیستم و می گویم اگر آقای کی روش لجبازی را کنار نگذارد کارمان سخت است . ایشان به دیکتاتوری در فوتبال ما تبدیل شده اند . یا آقای وینگادا چرا باید یک شبه مربی تیم ملی شود ؟ کدام سابقه درخشان دلیل این تصمیم شده ؟ چه نفوذی یا کدام دلالی ایشان را به تیم ملی رساند ؟
ایشان در پایان در مورد وضعیت فعلی اش با نفت گفت : در مورد مشکلاتم چیزی نمی گویم . چون دوست ندارم نفت آسیب ببیند .
ایشان به عنوان مربی سابق نفت در مورد پیشنهاداتی که به یعقوب کریمی داده می شود هم گفت : امیدوارم تصمیم درستی بگیرد و با دلال ها وارد معامله نشود . او یکی از 5 استعداد برتر این چند سال اخیر کشورمان است و حیف است که خود را خراب کند . به او توصیه می کنم که حرف بزرگترها را گوش دهد و به توصیه های باشگاهش گوش فرا دهد .

دیدگاه‌ها