کد خبر : 1022326 | 26 شهریور 1392 ساعت 08:19 | 2.5K بازدید | 0 دیدگاه

بزیک: سپاهان کار سختی در پیش دارد

مهاجم اسبق تیم های پرسپولیس و سپاهان گفت: یحیی در پرسپولیس خیلی زحمت کشید و می توانم بگویم خون دل خورد اما تفکر نتیجه گیری باعث شد او دچار مشکل شود.

بزیک: سپاهان کار سختی در پیش دارد
ادموند بزیک درباره بازی روز جمعه سپاهان و پرسپولیس در هفته دهم لیگ برتر عنوان کرد: بازی های پرسپولیس و سپاهان تا آنجا که من به یاد دارم همیشه پرگل و جذاب بوده اند.سپاهان در این فصل فراز و نشیب داشته اما الان وضعیت بهتری دارد.پرسپولیس هم روند صعودی اش را در این هفته طی کرده است.چیزی که می توانم بگویم این است که این مسابقه از دربی قشنگ تر خواهد بود.
به گزارش اوج ، وی در پیش بینی اش از نتیجه بازی گفت:در نگاه اول با توجه به اینکه بازی در اصفهان برگزار می شود و سپاهان از شرایط میزبانی بهره می برد شاید این تیم جلوتر به نظر برسد اما از نظر من این تیم کار بسیار سختی مقابل پرسپولیس در پیش خواهد داشت.در کل امیدوارم این مسابقه جور دربی را بکشد و بازی خوبی را ببینیم.
وی ادامه داد:از بازی پرسپولیس و استقلال چند روز گذشته و زیاد دوست ندارم درباره آن حرفی بزنم اما واقعیت این است که آنچه در این مسابقه دیدیم پتانسیل فوتبال مان بود.حالا بر فرض مثال بازی های دیگری که در لیگ برتر ما انجام می شود چه کیفیتی دارد که این بازی نداشت.هرچند اعتقاد دارم این مسابقه نسبت به خیلی از بازی های قبلی دو تیم سطح پایین تری داشت.می توانم بگویم کیفیت این مسابقه متوسط رو به پایین بود.
بزیک افزود: شاید اینجا این سوال مطرح شود که چرا وقتی ما بازی می کردیم بازی ها پرگل تر بودند و برد و باخت بیشتری در مسابقات شکل می گرفت.به نظر من آن زمان استرس شکست این قدر بالا نرفته بود.من واقعا در ساق بازیکنان دو تیم استرس بالا را در دربی دیدم.انگار واقعا آنها حاضرند تا چند سال همین طوری بازی هایشان بیاید و برود ولی نبازند.متاسفانه یا خوشبختانه بازیکنان پرسپولیس و استقلال خیلی نسبت به هم حساس شده اند.
وی درباره بهترین خاطره اش از بازی های پرسپولیس و سپاهان گفت:من هم خاطره خوب در بازی با پیراهن پرسپولیس مقابل سپاهان دارم و هم خاطره خوبی از زمانیکه با سپاهان مقابل پرسپولیس بازی کردم دارم.سال 82،در آن بازی که 3_3 شد،من دو گل با پیراهن سپاهان به پرسپولیس زدم.سال 77 هم با پیراهن پرسپولیس دو گل به آرمناک زدم.در مجموع بازی این دو تیم را همیشه دوست داشته ام.
بزیک که سال گذشته در کادر فنی یحیی گل محمدی در نیم فصل دوم لیگ برتر با پرسپولیس همکاری داشت درباره تفاوت تیم های فصل جاری و فصل گذشته عنوان کرد:به نظر من نباید کار این دو مربی را با هم مقایسه کرد.وقتی تیم را از آغاز فصل تحویل نمی گیری،مثل این می ماند که به یک خبرنگار بگویند مطلبی را که فرد دیگری آغازش را نوشته است،تمام کن.این ممکن است اما مطلوب نیست.نباید درباره کار گل محمدی بی انصافی کرد.
وی ادامه داد:یحیی در پرسپولیس خیلی زحمت کشید و می توانم بگویم خون دل خورد اما تفکر نتیجه گیری باعث شد او دچار مشکل شود.من الان در پرسپولیس نیستم و هرگز اینطور فکر نمی کنم که چون حالا نیستم این تیم نتیجه نگیرد.این تیم مال هوادارانش است و امیدوارم نتیجه بگیرد.گل محمدی هم یک پرسپولیسی است و تفکرش همین است.الان هم که رفته هیچوقت علیه تیمش موضع گیری نکرده است.
بزیک افزود:نتایجی که گل محمدی در پرسپولیس گرفت،نتایج خوبی بود و تیم بازی های خوبی هم ارائه می کرد اما همان تفکر نتیجه گیری باعث عدم ثبات شد.اگر ما در پنالتی شانس بهتری نسبت به سپاهان داشتیم یحیی بهترین مربی دنیا می شد.هادی نوروزی که در همه تمرینات پنالتی هایش را چشم بسته گل می کرد،توپ را از دست داد.فوتبال همین است.چرا با یک شکست باید همه چیز را به هم ریخت.وقتی کسی می گوید پرسپولیس حتما باید قهرمان شود سوال پیش می آید که چرا و با چه کیفیتی باید این اتفاق بیفتد؟از 16 تیم حاضر در لیگ برتر همه می خواهند قهرمان شوند اما باید دید این تیم پتانسیلش را دارد یا نه.
وی تاکید کرد:پرسپولیس امسال بازیکن باارزش و گرانقیمتی مثل:محمد رضا خلعتبری را دارد.اگر این بازیکن سال گذشته در پرسپولیس بود و در همان بازی فینال جام حذفی به جای اینکه در تیم حریف بازی کند در تیم ما بود،اتفاقات خوبی برای ما رخ می داد و شاید همه چیز عوض می شد.البته سال گذشته هم پرسپولیس بازیکنان خوبی داشت اما مشکل این بود که خود یحیی در آغاز فصل تیم را نبسته بود.
بزیک درباره انتقادات تند بهروز رهبری فرد از برخی بازیکنانی که در این فصل به پرسپولیس پیوستند اظهار داشت:من وارد این بحث نمی شوم.بازیکنان جدید پرسپولیس همه خوب هستند.
سرمربی تیم امید سورینت درباره وضعیت این تیم در رقابت های باشگاههای تهران گفت: تا امروز وضعیت ما خوب بوده است.دوم جدول هستیم و سعی می کنیم در ادامه فصل روند بهتری هم داشته باشیم.من در فوتبال وقتی بازی می کردم و حالا که کار مربیگری را دنبال می کنم،هرگز دنبال حاشیه و پشت پرده نبودم.سعی کردم سالم کار کنم.چند سال از فوتبال دور بودم ولی به دنبال هیچ واسطه ای نرفتم.دوست دارم از محمود کلهر که مدیر آکادمی باشگاه راه آهن است سوال کنید که حضورم در تیم امید این باشگاه چگونه اتفاق افتاد.با من تماس گرفتند و یکی،دو روز تمرینات را دیدم و پذیرفتم.دوست دارم پله پله جلو بروم.چند ماه بعد می خواهم به کلاس B بروم و دوست دارم همین روند را بی سر و صدا طی کنم و به اهدافم برسم.
بزیک درباره نتایج ضعیف تیم سورینت در لیگ برتر گفت: من فکر می کنم الان زود است بخواهیم درباره تیم صحبت کنیم چون فرصت زیادی تا پایان فصل باقی مانده و به نظر من شرایط عوض می شود.من بازی راه آهن با تیم فجر را دیدم. فکر می کنم 8 موقعیت صد در صد گل داشت اما در نهایت یکی از آنها هم گل نشد.

دیدگاه‌ها