کد خبر : 1022948 | 01 مهر 1392 ساعت 10:28 | 6.5K بازدید | 0 دیدگاه

اصفهانیان: قهرمانی تنبیه می‌شود

رییس کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال گفت: اگر من هم جای دایی و رویانیان بودم از عملکرد قهرمانی عصبانی می‌شدم اما پرسپولیسی‌ها نباید به خاطر اشتباه داور جاروجنجال به پا کنند.

اصفهانیان: قهرمانی تنبیه می‌شود
فریدون اصفهانیان درباره مسائل پیش آمده در چند روز اخیر و اختلاف باشگاه پرسپولیس و محسن قهرمانی اظهار کرد: داور در یک دیدار اشتباه کرده و اشتباهش را هم پذیرفته است. ما هم قبول داریم که این اشتباه نیز صورت گرفته بنابراین دیگر نیازی نیست که این همه جاروجنجال شود.
به گزارش ایسنا ، وی در ادامه با رد وجود هرگونه بحث و جدل در جامعه داوری گفت: همه چیز آرام است و جامعه داوری جو شلوغی ندارد اما برخی از افراد که سعی می‌کنند داوری را به حاشیه ببرند، می‌خواهند این جو را خراب کنند. آنها دارند شلوغ می‌کنند در حالی که ما اشتباه داور را قبول ‌کرده‌ و طبق آیین‌نامه با او برخورد می‌کنیم.
رییس کمیته‌ داوران در ادامه با بیان این که نباید درباره یک مشکل داوری جاروجنجال به پا شود، اظهار کرد: کجای دنیا وقتی داور در صحنه‌ای اشتباه می‌کند، بازیکن شخصا سعی می‌کند بازیکن خاطی را جریمه کند. روی صحبتم بازیکن پرسپولیس است و می‌گویم اگر بازیکن سپاهان خطا کرد و داور ندید، چرا او باید روی بازیکن حریف خطا کند؟ متاسفانه ما همه چیز را به گردن داور می‌اندازیم.
اصفهانیان در ادامه گفت: با تمام این مطالب باید بگویم که اگر من هم جای آقای دایی و آقای رویانیان بودم، به خاطر اشتباه داور عصبانی می‌شدم اما از این دو نفر انتظار بیشتری داریم چون آنها باید الگوی جامعه باشند. اگر اعتراضی داشتند باید از طریق نامه اطلاع می‌دادند تا طبق قانون رسیدگی شود. آنها درباره حرف‌هایی که زده‌اند باید پاسخگو باشند. نمی‌شود که هر کس می‌بازد مشکل ایجاد کند. به هر حال داور هم خانواده دارد و افتخار یک استان است.
رییس کمیته‌ داوران همچنین در واکنش به گفته علی دایی درباره این که هنوز نامه‌ای از فدراسیون به دست او نرسیده که او را برای پاسخگویی فراخوانده باشد، گفت: ما که به کسی نامه‌ای نمی‌زنیم. کمیته‌ داوران موضوع را به مسئولان ذیربط در فدراسیون مانند رییس و دبیر کل گزارش می‌دهد و آنها هستند که باید به افراد نامه بدهند.
علی دایی در گفت‌وگوی دیروزش (یکشنبه) با سایت پرسپولیس گفته بود که اگر فدراسیون از او برای پاسخگوی دعوت کند، با مدارک به فدراسیون می‌رود.
اصفهانیان در این رابطه گفت: ما از خدا می‌خواهیم که آقای دایی اسناد و مدارکش را به ما ارائه دهد. ما هم نمی‌خواهیم کسی که برای جامعه داوری مشکل‌ساز است، هم چنان در این جامعه حضور داشته باشد. آنها اگر مدارکی دارند باید ارائه کنند تا رسیدگی شود.
وی افزود: نکته مهم‌تر این است که اگر پرسپولیسی‌ها و آقای دایی مدارکی دال بر تخلف داور دارند، دلیلی ندارد که منتظر نامه فدراسیون باشند. آنها ا گر سندی دارند و معتقدند که حق و حقوق‌شان ضایع شده، نباید منتظر نامه فدراسیون باشند و باید مدارکشان را ارائه کنند.
اصفهانیان همچنین درباره نحوه برخورد با محسن قهرمانی گفت: همان طور که این داور زمانی به دلیل عملکرد خوب تشویق شده است، این بار هم با تنبیه روبه‌رو می‌شود و مطابق آیین‌نامه با او برخورد می‌کنیم.
رییس کمیته‌ داوران در پایان در واکنش به خواسته باشگاه پرسپولیس مبنی بر این که این کمیته‌ دیگر قهرمانی را برای بازی‌های پرسپولیس انتخاب نکند، گفت: سوال اینجاست که آیا این حرف عقلانی است؟ اگر این طور باشد، از این پس هر باشگاهی برای خودش می‌گوید که فلان داور را نگذارند. کمیته‌ داوری با توجه به حرکات داوران و عملکرد آنها طبق آیین‌نامه داوران را می‌چیند.

دیدگاه‌ها