کد خبر : 1028269 | 28 آبان 1392 ساعت 13:11 | 4.1K بازدید | 0 دیدگاه

لطیفی: به لیگ برتر می آیم به عنوان دستیار

علی لطیفی بازیکن سابق استقلال و تیم ملی و لژیونر سابق ما در اتریش را باید جز فوتبالیستهایی بدانیم که به حقشان نرسیده اند،در همین رابطه و به بهانه نابودی فوتبال پایه به خصوص در تهران با علی لطیفی سرمربی سابق تیم امید استقلال صحبت کردیم.

لطیفی: به لیگ برتر می آیم به عنوان دستیار
مصاحبه خواندنی سایت گل را با علی لطیفی بخوانید.
اوضاع و احوال؟
در حال حاضر از طرف چند مربی که در لیگ برتر هستند و یا پیشنهاد کار دارند به عنوان دستیار اول دعوت به کار شده ام و البته به عنوان کارشناس اروپایی و داخلی فوتبال در تلویزیون و مطبوعات فعالیت دارم. من تنها نفری هستم از نسل طلایی 98 که کلاسهای مربیگری را از سطح D گذرانده ام.در حالی که می توانستم از رده بی شروع کنم،اما خواستم پایه ای کار کنم و همچنین از رده نونهالان تا بزرگسالان کار مربیگری را انجام داده ام.
شنیده می شود در یک فیلم سینمایی هم کار کرده اید؟
بله این افتخار را داشتم که در فیلم کارگردان خوب ایران خانم افسانه منادی روبروی بزرگمرد تاریخ سینمای ایران آقای جمشید مشایخی در نقش یک مربی فوتبال ایفای نقش کنم.
سینما یا فوتبال کدام یک؟
با توجه به اینکه استعدادم در فوتبال است و اکثر مدرسان مربیگری و پیشکسوتان بنده را یک استعداد در مربیگری می دانند در فوتبال فعالیت می کنم.
نظرت در مورد استقلال امروزی چیست؟
یکی از قطب های فوتبال ایران است که نسبت به سال قبل شرایط خوبی ندارد ولی با توجه به جذب بازیکنان خوبی نظیر کبه که شنیده ام در فرانسه فوتبال بازی کرده و همچنین داشتن بازیکنان بزرگی مثل نکونام،بیگ زاده،حیدری،رحمتی و اندو می تواند خودش را به راحتی به صدر برساند.
قهرمان امسال لیگ؟
امسال چندین تیم شانس قهرمانی دارند ولی این مسئله به ضعف 2قدرت چند سال فوتبال ایران سپاهان و استقلال بر میگردد نه قدرت تیمهایی نظیر فولاد،نفت و پرسپولیس...
با توجه به حضور چند ساله شما در تیمهای پایه استقلال علت افت فوتبال کشور درپایه ها چیست؟
متاسفانه فوتبال ما روند نزولی را طی می کند،ما سالهاست که نتوانسته ایم بازیکنانی با توانایی های بازیکنان بزرگمان داشته باشیم و آنها را جایگزین بزرگانی مثل مهدوی کیا، عابد زاده، خداداد، دایی، استیلی، کریمی قرار دهیم.
علت این موضوع چیست و نظرت در مورد فساد در فوتبال ایران به ویژه فوتبال پایه چیست؟
دلیل این مسئله عدم حضور مربیان سلامت و کار بلد در فوتبال پایه است.حضور افراد ناسالم که هیچ چیز از فوتبال نمی دانند و آبرویی هم ندارند و لذا بدون توجه به پیشرفت فوتبال پایه فقط به کسب درآمد فکر می کنند و البته به جز پول کارهای کثیف دیگری می کنند که من از گفتنش شرم دارم.

دیدگاه‌ها