کد خبر : 1030321 | 18 آذر 1392 ساعت 16:23 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

تابش: گروه ایران اصلا آسان نیست

قائم مقام باشگاه سپاهان گفت: تیم‌هایی مثل استقلال و سپاهان که ملی‌پوشان زیادی دارد نمی‌توانند بدون ملی‌پوشان در آسیا به میدان بروند.

تابش: گروه ایران اصلا آسان نیست
مسعود تابش در مورد شرایط سپاهان و اینکه این تیم چند هفته‌ای به پیروزی نرسیده است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس عنوان کرد: شرایط ما بد نیست. متاسفانه مقابل استقلال بازی خوبی انجام دادیم اما در این دیدار هم نتوانستیم گلزنی کنیم. انشاءالله در ادامه بار دیگر می‌توانیم به شرایط خوبی برسیم.
وی در مورد اینکه سپاهان به دنبال جذب مهاجم خارجی است عنوان کرد: بله به دنبال یک بازیکن هلندی‌الاصل هستیم که با توجه به اینکه یک سهمیه آسیایی داریم او تابعیت اندونزی دارد و برای این انتخاب مشکلی وجود ندارد. کارهای این مسئله انجام می‌شود و در صورت نهایی شدن او به اصفهان می‌آید. می‌دانید فصل نقل و انتقالات بازیکنان خارجی تقریبا پس از 5 دیدار نیم‌فصل دوم آغاز می‌شود.
تابش در مورد اینکه برنامه‌ریزی لیگ برتر و جلو افتادن فصل نقل و انتقالات مشکل‌ساز شد عنوان کرد: روی رسیدن بازیکنان مصدوممان حساب کرده‌ بودیم اما با توجه به فشردگی مسابقات بازی‌ها کمی زودتر تمام شد. به هر حال بحث جام جهانی و آمادگی تیم ملی نیم‌فصل نقل و انتقالات را جلو انداخت. محرم نوید‌کیا و جواهیر سوکای از 20 روز دیگر فکر می‌کنم بتوانند در تمرینات شرکت کنند و این کار ما را آسان می‌کند.
قائم‌مقام باشگاه سپاهان با اشاره به اینکه جوانان سپاهان عملکرد خوبی در هفته‌های اخیر داشتند اظهار داشت: امیدوار هستیم این بازیکنان بتوانند به ما کمک کنند. علی کریمی بازیکن جوانان سپاهان در دو مسابقه به صورت ثابت به میدان رفته است و توانسته عملکرد خوبی داشته باشد. او با 190 سانتی‌متر قد شرایط بسیار خوبی دارد. چند تن از بازیکنان تیم ملی نوجوانان و برخی دیگر از افراد جوانان سپاهان می‌توانند به ما کمک کنند.
وی افزود: شاید استفاده از این بازیکنان جوان در یک مقطع باعث خسارت شود اما این کار سود بلندمدت دارد. بازیکنان جوان ما همه در رده‌های ملی حضور دارند و 90 درصد آنها دست‌پرورده خود باشگاه هستند که خوشبختانه جواب هم گرفتیم. مطمئنا استفاده از این نفرات در فصل آینده هزینه‌های ما را کاهش می‌دهد. البته این کار میانگین سنی سپاهان را نیز کاهش می‌دهد. تاکید می‌کنم ما از کسب نتیجه در فصل جاری نیز غافل نیستیم. خوشبختانه مصدومانمان در حال اضافه شدن به تیم هستند و می‌توانیم در ادامه عملکرد خوبی داشته باشیم.
تابش در مورد اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر نبودن بازیکنان ملی در دیدار‌های لیگ قهرمانان آسیا شنیده می‌شود اظهار داشت: باید این مسئله در نشستی با حضور باشگاه‌ها و مسئولان فدراسیون حل شود تا هیچ کس آسیب نبیند. خیلی سخت است تیمی بدون ملی‌پوشان خود بخواهد به لیگ قهرمانان آسیا برود. به طور مثال آیا استقلال می‌تواند با این تعداد ملی‌پوش بدون حضور آنها در این مسابقات حاضر شود. خود ما 5 ملی‌پوش داریم. واقعا برای این مسئله باید راه‌حل مشترکی پیدا کرد تا هیچ کس ضرر نکند.
قائم‌مقام باشگاه سپاهان در مورد اینکه کارلوس کی‌روش جواب زلاتکو کرانچار در انتقاد به تهدید خط خوردن بازیکنان در صورت عدم حضور در پست تیم ملی را داده است عنوان کرد: به هر حال نظر کی‌روش این موضوع است اما این اتفاق در همه جای دنیا می‌افتد. فیلیپ لام کاپیتان بایر مونیخ در این تیم در پست هافبک به میدان می‌رود و او که کاپیتان تیم ملی آلمان است در آنجا در پست دفاع چپ بازی می‌کند. به هر حال کی‌روش مربی بزرگی است اما باشگاه نیز نیازی دارد.
وی تاکید کرد: زلاتکو کرانچار مربی ما است و از او حمایت می کنیم. نمی‌خواهیم در آستانه جام جهانی تنشی به وجود بیاید باید این مسائل حل شود. به هر حال احسان حاج‌صفی در یکی دو مسابقه در پست هافبک به میدان رفت البته ما قائدی را در دفاع چپ داریم که او در حال حاضر مصدوم است. به هر حال امیدوارم راه‌حل خوبی برای تعامل ایجاد شود.
تابش در پایان در مورد هم‌گروهی ایران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی اظهار داشت: گروه ما برخلاف اینکه برخی دوستان می‌گویند اصلا آسان نیست. در تمام دنیا هر تیم بزرگی را که می‌بینید سه چهار بازیکن آفریقایی دارد. بوسنی نیز در سه چهار سال گذشته تیمی متفاوت شده است. امیدوارم تیم ملی در جام جهانی بتواند عملکرد خوبی داشته باشد و با تعاملی که با باشگاه‌ها صورت می گیرد شرایط خوبی حاکم شود.

دیدگاه‌ها