کد خبر : 1034340 | 30 دی 1392 ساعت 15:04 | 992 بازدید | 0 دیدگاه

ریبری: رونالدو شایسته کسب توپ طلا نبود

هافبک فرانسوی بایرن با انتقاد از سیاست‌های فیفا در انتخاب بهترین بازیکن سال 2013، رونالدو را مستحق این عنوان ندانست.

ریبری: رونالدو شایسته کسب توپ طلا نبود
بایرن مونیخ فصل گذشته سه‌گانه قهرمانی اروپا و آلمان را با یوپ هاینکس فتح کرد و در ادامه با پپ گواردیولا سوپرجام اروپا و جام باشگاه‌های جهان را هم به کلکسیون افتخارات سال 2013 خود اضافه کرد اما فیفا توپ طلا را به فرانک ریبری که با باواریایی‌ها سال فوق‌العاده‌ای را پشت‌سر گذاشت نداد و عنوان بهترین بازیکن سال فیفا به کریستیانو رونالدو پرتغالی از رئال مادرید رسید.
به نقل از تسنیم،فرانک ریبری، هافبک کناری بایرن مونیخ که پس از کریس رونالدو و لیونل مسی با کسب آرای کمتر در جای سوم ایستاد، در خصوص انتخاب بهترین بازیکن سال فیفا گفت: من هر چیزی که می‌توانستم با بایرن و به صورت انفرادی ببرم را به دست آوردم اما رونالدو هیچ عنوانی کسب نکرد. از اینکه این جایزه را از دست دادم ناراحت نیستم ولی عدم کسب این عنوان کمی به من لطمه زد، چون شایسته کسب توپ طلای فیفا بودم.
«مثل روز روشن بود که رونالدو عنوان بهترین بازیکن سال فیفا را به دست خواهد آورد»، وی با بیان این جمله افزود: مدت زمان‌ رای‌گیری برای انتخاب بهترین بازیکن سال 2 هفته تمدید شد، اتفاقی که پیش از این هرگز رخ نداده بود. این موضوع هم ربطی به فوتبال ندارد، بلکه یک تصمیم سیاسی بود.
بال فرانسوی باواریایی‌ها همچنین با انتقاد از نحوه انتخاب تیم منتخب جهان که تنها 3 بایرن مونیخی در آن حضور داشتند، اظهار داشت: در تیم منتخب سال فیفا هم تنها نام 3 بازیکن از تیم ما وجود داشت. این واقعاً احمقانه است. توماس مولر، داوید آلابا، باستین شواین‌اشتایگر و آرین روبن هم سزاوار حضور در تیم منتخب جهان بودند، چون ما 5 جام به دست آوردیم و تاریخ‌ساز شدیم.
ریبری ادامه داد: در کنار بازیکنان ما همچنین خبری از بازیکنان بورسیا دورتموند که فصل گذشته نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند هم نبود. ماریو گوتسه و روبرت لواندوفسکی کجا بودند؟ واقعاً غیرممکن است.

دیدگاه‌ها