کد خبر : 1094095 | 12 اردیبهشت 1393 ساعت 08:41 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

حواشی اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی

هزینه اقامت 17 روزه تیم ملی در آفریقای جنوبی حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان شد.

حواشی اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی
تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی تدارکاتی خود در اردوی آماده سازی آفریقای جنوبی روز گذشته تیم رده چهارم لیگ برتر این کشور یعنی بلک ایسز را دو بر صفر شکست داد تا نخستین اردوی خارج از کشور ملی پوشان ایران در راه آماده سازی این تیم برای جام جهانی با این برد به پایان برسد.
احمد آل نعمه در دقیقه 55 و کریم انصاری فرد در دقیقه 74 برای ایران در این دیدار گلزنی کردند. شاگران کی‌روش در این بازی قرمز پوش بودند و تیم رقیب سفیدپوش بود.
به نقل از فارس، اردوی تیم ملی در روزهای پایانی با حاشیه‌های قابل توجهی همراه بود که این حاشیه ها در زیر می آید:
*هزینه اقامت 17 روزه تیم ملی در آفریقای جنوبی حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان شد.
*کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی در بازگشت به تهران ملی پوشان را همراهی نکرده و پس از چند روز و بعد از تعطیلات کشور آفریقای جنوبی راهی ایران خواهد شد و یا از آفریقا به طور مستقیم به اردوی اتریش سفر خواهد کرد.
*تدارکات تیم ملی تمام وسایل و تجهیزات تمرینی و فنی را از آفریقای جنوبی به اتریش فرستاد تا برای برگزاری اردوی اتریش، از حالا شرایط مهیا شود. جالب اینکه برای هرکیلو بار حدود 6 دلار پرداخت شد که بر همین اساس 300 کیلو بار ارسال شده به کشور اتریش حدود 1800 دلار هزینه روی دست فدراسیون فوتبال گذاشت.
*فردی که از سوی فدراسیون فوتبال ایران مأمور شده بود تا زمین تمرین مناسبی را برای تیم ملی در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی پیدا کند، از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به خاطر اجاره زمین مودر فونتین مورد مواخذه قرار گرفته و توبیخ شد.
در اطراف این زمین تمرینی دو کارخانه آلاینده وجود داشت که مدام در حال تولید آلودگی‌های زیست محیطی و شیمیایی بودند که این امر البته برای سلامت بازیکنان تیم ملی نیز خطرناک بود.
خبرگزاری فارس در روزهای نخست تمرین تیم ملی در گزارشی از تهیه زمین تمرینی دیگری قبل از آغاز اردوی تیم ملی و کنسل شدن حضور ملی پوشان در این زمین تمرین به خاطر شرایط نامناسب زمین چمن آن خبر داده بود و در همین گزارش ذکر شده بود که در اطراف محل تمرینی تیم ملی، نیروگاه های تولید برق وجود دارد، ضمن اینکه مجموعه تمرینی مودر فونتین حدود 25 کیلوکتر با هتل محل اقامت ملی پوشان ایران فاصله داشت.
تیم ملی ایران در نهایت شب گذشته با برگزاری دیدار با بلک ایسز به کار خود در اردوی آفریقای جنوبی پایان داد و بازیکنان حاضر در این اردو در دو گروه پروازی عصر امروز، ژوهانسبورگ را به مقصد تهران ترک می‌کنند.
3 ملی‌پوش باشگاه سپاهان به همراه 4 ملی‌پوش استقلال به همراه مجید صالح دستیار جدید کی‌روش از طریق خط هوایی ترکیه، عازم استانبول می‌شوند و سپس به تهران می‌آیند. همچنین سایر ملی‌پوشان فوتبال کشورمان به همراه کادر فنی و نمایندگان فدراسیون فوتبال، ساعت دو بعد از ظهر به وقت محلی با خطوط هوایی امارات، ژوهانسبورگ را به مقصد تهران ترک خواهند کرد.
تیم ملی ایران در 4 دیدار تدارکاتی خود در اردوی آفریقای جنوبی مقابل تیم‌های باشگاهی لیگ برتر این کشور با 2 پیروزی، یک تساوی و یک شکست به کار خود پایان داد.

دیدگاه‌ها