کد خبر : 1104470 | 15 اردیبهشت 1393 ساعت 10:55 | 5.2K بازدید | 0 دیدگاه

معرفی ستاره‌های ترکیب تیم ملی بوسنی

در گزارشی از بوسنی و هرزگوین به عنوان تیمی که به یک بازیکن متکی نیست نام برده شده است.

معرفی ستاره‌های ترکیب تیم ملی بوسنی
وقتی به تیم ملی فوتبال بوسنی و هرزگوین فکر می‌کنید نخستین نامی که به ذهن شما می‌رسد ادین ژکو است. نباید کسی را به خاطر این مورد سرزنش قرار دارد زیرا این مهاجم بلند قامت به تیم‌های ولفسبورگ و منچسترسیتی کمک زیادی کرد تا در لیگ‌های آلمان و انگلیس عنوان قهرمانی را کسب کنند.
او اخیرا در رقابت‌های راهیابی به جام جهانی 2014 در منطقه اروپا موفق شد 10 گل در 10 مسابقه بزند و به تیمش کمک کند تا برای نخستین بار به یک تورنمنت معتبر راه یابد. در تیم بوسنی و هرزگوین اما ادین ژکو تنها بازیکنی نیست که بتوان به او متکی بود. اگر فوتبال را بشناسید می‌دانید که بوسنی بازیکنان دیگری نیز دارد که در پُست‌های خودشان عالی هستند.
به نقل از فارس، در زیر به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.
دروازه‌بان
آسمیر بگوویچ
این دروازه‌بان 26 ساله پیراهن شماره یک بوسنی را به تن می‌کند. اکنون در استوک سیتی انگلیس توپ می‌زند و کمی طول می‌کشد تا شناخته شده و راهی تیم بزرگ‌تری شود. رکوردها و آمار وی در لیگ انگلیس موجب جلب توجه بسیاری از رسانه‌های اروپایی شده و دفع توپ‌های وی بهتر از هر دروازه‌بانی در این لیگ و برخی لیگ‌های اروپایی است. او ممکن است جایی در ترکیب تیم فصل نداشته باشد اما بدون شک در میان بهترین‌ها قرار می‌گیرد.
مدافعان
یک بار دیگر باید گفت اگر فوتبال را خوب می‌شناسید بدون شک متوجه خواهید شد که بوسنی و هرزگوین چگونه با موفقیت دیدارهای مقدماتی جام جهانی را پشت سر گذاشته‌ است. امیر اسپاهیچ، کاپیتان این تیم در بایر لورکوزن آلمان توپ می‌زند. بوسنی با عملکرد فوق العاده خط دفاعی‌اش در 10 دیدار تنها 6 گل خورد. اسپاهیچ پس از آنکه سال‌ها در لیگ قهرمانان اروپا در قلب خط دفاع تیمش درخشید تجربه‌های زیادی اندوخته است.
تمامی این حرف‌ها را می‌توان در مورد منصور موژا که در ترکیب فرایبورگ است نیز گفته شود اما در هر حال آینده خط دفاعی تیم ملی بوسنی و هرزگوین در دستان سائد کولاسیناچ قرار دارد که در شالکه بازی می‌کند. او قدرتمند است، سرعت زیادی دارد و در تکل‌زنی مهارت ویژه‌ای دارد.
سناد لولیچ دیگر نامی است که به چشم می‌آید. او که در لاتزیو ایتالیا بازی می‌کند توانایی حضور در خط میانی و حتی دفاع چپ را دارد. این انعطاف پذیری در تورنمنت‌هایی چون جام جهانی کاربرد زیادی دارد زیرا بازی‌ تیم‌ها در فاصله‌های نزدیکی برگزار می‌شوند.
هافبک‌ها
میرالم پیانیچ، هافبک رم، نامی است که این روزها بر سر زبان تمامی هواداران رمی است. این بازیکن 24 ساله خیلی زود و ساده خود را در این تیم جا انداخت. می‌توانید این را از هواداران میلان بپرسید زیرا او با پشت سر گذاشتن تمامی مدافعان این تیم توپ را وارد دروازه تیمشان کرد. اکنون هواداران بوسنی امیدوارند پیانیچ به همان اندازه‌ای که در سری A درخشید برای تیم آنها نیز در جام جهانی بدرخشد. او در کالچو 6 گل زده و 6 پاس گل هم داده است. پیانیچ یکی از بازیکنان جوانی است که بدون شک باید بازی‌های او را در برزیل به تماشا نشست.
زمانی که بوسنی می‌خواهد ضربه ایستگاهی بزند به هیچ وجه در این زمینه کمبود بازیکن ندارد. سجاد سلیهوویچ،‌ هافبک هوفن‌هایم هر زمانی که بخواهد می‌تواند خط میانی تیمش را ببندد. او ظرافت خاصی در فوتبالش دارد و می‌توان از او به عنوان یک اسلحه ارزشمند نام برد. او در این فصل 11 گل برای تیمش وارد دروازه حریفان کرده که اکثر آنها از روی نقطه پنالتی یا ضربه‌های ایستگاهی بوده است. شاید در جام جهانی پیانیچ و سلیهوویچ برای زدن ضربه‌های پنالتی مجبور شوند از هم سبقت بگیرند!
مهاجمان
ممکن است تصور کنید ادین ژکو تنها ستاره خط آتش بوسنی باشد اما اینطور نیست. وداد ایبیشویچ که در اشتوتگارت آلمان بازی می‌کند نیز می‌تواند درخشش زیادی داشته باشد. مهاجم بلند قامت بوسنی در 65 دیدار برای تیم باشگاهی‌اش 33 گل زده که میانگین یک گل در هر دو دیدار را برای او به ثبت رسانده است. 20 گل در 51 دیدار ملی هم در کارنامه او دیده می‌شود. زوج ژکو و ایبیشویچ در مجموع دیدارهای مقدماتی جام جهانی 18 بار دروازه حریفان را فرو ریخته که می‌تواند حریفان این تیم را به وحشت بیندازد.
سرمربی
سافت سوسیچ از 28 دسامبر 2009 سرمربی بوسنی شده است. در دوران حضور وی روی نیمکت این تیم، بوسنی به رتبه 13 رنکینگ فیفا رسید که بهترین رده برای این تیم است. همچنین رکورد 9 پیروزی پیاپی نیز در این تیم در دوران حضور سوسیچ به ثبت رسیده است. درصد پیروزی‌های بوسنی خیلی خوب بوده و این مربی کهنه کار توانسته شیوه بازی این تیم را نیز بهبود ببخشد.
انتظار از بوسنی
تیم ملی بوسنی و هرزگوین رویای حضور در مرحله دوم جام جهانی 2014 برزیل را در سر می‌پروراند. آنها با تیم‌های آرژانتین، ایران و نیجریه در گروه F قرار گرفته‌اند. آرژانتین که شانس نخست صدرنشینی در این گروه است و رقابت‌ اصلی برای رسیدن به مرحله دوم بین تیم‌های بوسنی و نیجریه است. بدون شک ایران نمی‌تواند برای آنها دردسر ایجاد کند.

دیدگاه‌ها