کد خبر : 1106392 | 03 خرداد 1393 ساعت 12:47 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

طالبی: رقابت در تراکتورسازی فوتبالی نبود

مدافع تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: از حضور در تراکتورسازی تجربه زیادی به دست آوردم و رقابت دراین تیم فوتبالی نبود.

طالبی: رقابت در تراکتورسازی فوتبالی نبود
فرشید طالبی درمورد انتخاب ولادمیر پتروویچ به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال تراکتور سازی گفت: این تصمیمی است که باشگاه گرفته و امیدوارم به سود باشگاه و هواداران باشد.
به نقل از فارس، وی در مورد اینکه آیا حضور مربی خارجی در تراکتور سازی به سود این باشگاه است عنوان کرد: این تفکر و سیاستی است که مسئولان باشگاه دارند و در کل فوتبال ما وجود دارد. امیدوارم این گزینه در تراکتور سازی جواب دهد و فضای کار برای مربیان فراهم شود. متاسفانه در فوتبال ایران پای مربیان ایرانی روی پوست پیاز است.
مدافع تراکتورسازی در مورد اینکه آیا از انتخاب تراکتورسازی رضایت داشت، عنوان کرد: در انتخاب تراکتور سازی دو فاکتور را در نظر داشتم اول اینکه بعد از 40 سال برای این تیم یک قهرمانی بیاوریم که خدا راشکر با قهرمانی درجام حذفی این امر میسر شد. فاکتور دوم حضورم در تیم ملی فوتبال ایران بود که متاسفانه در اواخر فصل به دلیل مصدومیت نتوانستم بازی کنم و به تیم ملی راه پیدا نکردم. امسال تجربه من بسیار بیشتر شد و چیزهایی را دیدم که قبل از این یا ندیده بودم یا کمتر با آنها روبرو شدم. از لحاظ تجربی امسال به من خیلی کمک کرد.
طالبی در ادامه در مورد اینکه آیا او هم مثل سایر بازیکنان 50 تا 60 درصد دریافتی داشته است عنوان کرد: دقیقا همین طور است امیدوارم هر چه زودتر با ما تسویه حساب شود. ماشاءالله سازمان لیگ هر چه برنامه دارد روی بازیکنان است همانطور که بازیکن باید تا آخرین نفس برای باشگاه بجنگد باشگاه نیز نسبت به بازیکن همین تعهد را داشته باشد همیشه بازیکن مظلوم واقع می‌شود.خیلی وقت‌ها باشگاه زیر دین بازیکن است همانطور که می‌گویند اگر بازیکن مالیات خود را پرداخت نکند کارت مسابقه برای او صادر نمی‌شود باید اجازه فعالیت به باشگاه‌های بدهکار داده نشود. متاسفانه فقط در این میان بازیکن مظلوم واقع می‌شود و تا اتحادیه‌ای تشکیل نشود بازیکنان همین وضعیت را دارند.
مدافع تراکتور سازی در مورد سفر به ترکیه اظهار داشت: با همکاری برخی از دوستان و مساعدت مصطفی دنیزلی به آکادمی در ترکیه که بازیکنان گالاتاسرای و فنرباغچه در آن تمرین می‌کنند رفتم. تمرینات خوب بدنسازی همراه با تغذیه مناسب را در آنجا پشت سر گذاشتم و بار دیگر به آنجا می‌روم. خیلی کم پیش می‌آمد بازیکنان فرصت 30 الی 45 روزه استراحت داشته باشند و در این فرصت تلاش کردم تا با متدهای روز بدنسازی وتغذیه آشنایی پیدا کنم.
وی در مورد اینکه گفته می‌شود رابطه خوبی با علیرضا رحیمی دارد و صحبت از حضور او در پرسپولیس و استقلال می‌شود عنوان کرد: همه چیز دست خداست تازه چند روز است از ترکیه به ایران آمده ‌ام و نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم در هر تیمی که حاضر می‌شوم می‌خواهم مفید باشم. استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی باشگاه‌هایی هستند که هر بازیکنی دوست دارد به خاطر هواداران پرتعدادشان در آنها به میدان برود.
طالبی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد نسبت به این اتفاق بی‌میل نیست تصریح کرد: هر چه خدا بخواهد اتفاق می‌افتد زیر دین هیچ باشگاهی نیستم. 7 سال در ذوب آهن به میدان رفتم واز قراردادهای میلیاردی گذشتم در روز آخر 200 میلیون تومان به من پول دادند. در سپاهان با تمام وجود کار کردم اما باز هم مطالبات من باقی ماند و علیرضا رحیمی گفت سعی می‌کند مشکل من را حل کند. در تراکتور سازی هم شرایطم بد نبود اما رقابت در این تیم فوتبالی نبود. من بازیکن بیرون زمین نیستم و اصلا با حاشیه و مسائل غیرفوتبالی رابطه ندارم. این اتفاقی است که در 3 سال گذشته افتاده شاید باشگاهی به من مدیون باشد اما من همیشه تا آخرین قطره عرقم برای موفقیت باشگاهم تلاش کردم.
وی در مورد اینکه آیا در تراکتورسازی مشکلی وجود داشته است، خاطرنشان کرد: دوست ندارم در این مورد صحبت کنم من بازیکن زمین و مستطیل سبز هستم. مجید جلالی اعتقاد زیادی به من داشت و می‌گفت فرشیدطالبی را با کسی عوض نمی‌کنم اما در یک سری از بازی‌ها با وجود اینکه بهترین بازیکن زمین می‌شدم سپس نیمکت‌نشین بودم. اتفاقاتی در فصل پیش افتاد که توانست بر تجربیات من بیفزاید. متاسفانه این موارد به تیم ملی هم سرایت کرده است،فولاد خوزستان قهرمان لیگ برتر تنها دو نماینده در تیم ملی دارد.نمی‌خواهم بگویم شرایط خاصی وجود دارد اما در حال حاضر وضعیت اینطور است.
طالبی در مورد وضعیت تیم ملی عنوان کرد: موفقیت تیم ملی موفقیت تک تک ایرانی‌ها است. کارلوس کی‌روش مربی‌ است که کارنامه بسیار بالایی دارد. او زمانی که کمک مربی بوده موفقیت‌های زیادی به دست آورده و از تجربیات حضور در کنار الکس فرگوسن آموخته‌های زیادی کسب کرده است. متاسفانه پای مربیان ایرانی روی پوست پیاز است ولی مربی خارجی این شرایط را ندارد.
وی افزود: سپاهان فصل قبل هزینه زیادی انجام داد تا حداقل یک عنوان قهرمانی کسب کند اما این اتفاق نیافتاد با این وجود سپاهان جزو اولین تیم‌هایی است که قرارداد مربی خود را تمدید می‌کند. این نشان از اعتماد باشگاه به مربی دارد و اتفاق بسیار خوبی است. ممکن است سپاهان امسال موفقیت بیشتری به دست بیاورد اما اگر مربی ایرانی هم چنین شرایطی داشت این اعتماد صورت می‌گرفت؟
طالبی در ادامه تاکید کرد: این مسائل به فوتبال ما سرایت کرده است. کی‌روش در تیم ملی زحمت کشیده و تفکر حرفه‌ای دارد. وقتی ما در لیگ قهرمانان آسیا به کشورهای آسیایی می‌رویم می‌بینیم فاصله امکانات از زمین تا آسمان است. اما از لحاظ فوتبالی جزو بهترین‌های آسیا هستیم وحداقل از یک بعد قوی هستیم. کی‌روش سه چهار سال است در تیم ملی حضور دارد و خیلی دوست دارد به موفقیت برسد اما ای کاش 50 درصد این امکانات را به یک مربی ایرانی می‌دادیم. مگر بازیکنانی مثل علی دایی، کریم باقری، مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان، خداداد عزیزی و ... به سطح اول جهان نرسیدند. این نشان می‌دهد که مربی ایرانی هم می‌تواند به این شرایط دست پیدا کند. پس چرا فرصت را به مربی ایرانی ندهیم.
وی در پاسخ به این سوال که این فرصت به مربی ایرانی داده شده اما موفقیتی به دست نیامده است، اظهار داشت: علی دایی با یک باخت از تیم ملی کنار گذاشته شد، امیر قلعه‌نویی همین وضعیت را پیدا کرد. دل آدم به خاطر این اتفاقات می‌سوزد.
همانطور که به مربیان خارجی فضا می‌دهیم به مربیان ایرانی هم فضا بدهیم. به تفکرات کی‌روش ایمان دارم اما به نظر شما تیم ملی از لحاظ فوتبال تیمی تغییر کرده است. به طور مثال اگر من قرار است به تیم لیگ دسته دو بروم نباید انتظار امکانات تیم لیگ برتری را داشته باشم نباید تفکر ما اینچنین باشد و همه چیز را بکوبیم اگر قرار بود با این تفکر به مصاف استرالیا که همه بازیکنان آن از نفرات برتر لیگ انگلیس بودند می‌رفتیم مطمئنا نابود می‌شدیم. وقتی از امید حرف می‌زنیم باید با همین تفکر جلو برویم.
وی در ادامه عنوان کرد: اینجا بحث اعتبار فوتبال ایران است حتی اگر 5 گل از آرژانتین بخوریم باید این تیم از ایران بترسد. شما به یاد سه بازی پایانی مرحله انتخابی جام جهانی بیفتید ایا کسی فکر می‌کرد ایران بتواند کره را شکست دهد و راهی جام جهانی شود. مدافع کره آن اشتباه را انجام داد و روی خلاقیت رضا قوچان‌نژاد به موفقیت رسیدیم. این موفقیت حاصل اتحاد و همدلی کل کشور بود پس باید اکنون نیز به این شرایط برسیم.

دیدگاه‌ها