کد خبر : 1117763 | 18 خرداد 1393 ساعت 10:46 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

فریادشیران:

فروش راه‌آهن یعنی نابودی فوتبال تهران

کارشناس فوتبال ابراز امیدواری کرد اتفاق شوم فروش تیم باریشه‌ی راه آهن به مس کرمان صورت نگیرد چرا که موجب نابودی فوتبال تهران خواهد شد.

فروش راه‌آهن یعنی نابودی فوتبال تهران
ناصر فریادشیران درباره درخواست باشگاه مس کرمان برای خرید تیم فوتبال راه آهن تهران اظهار کرد: قضیه انتقال تیم‌های پایتخت به شهرهای دیگر متاسفانه نه تنها فوتبال تهران بلکه فوتبال ملی ما را نیز نابود کرده است. فوتبال ملی و باشگاهی در ایران مدیون تیم‌هایی مانند پاس بود که این تیم ریشه‌دار نیز با انتقال به همدان متاسفانه به این حال و روز افتاده است. تیمی که ریشه‌دار بود و علاوه بر بازیکن‌سازی و مربی‌سازی معتقدم مدیران زیادی را نیز تحویل جامعه فوتبال ایران داد. اما هم‌اینک دیگر هیچ هویتی ندارد.
به گزارش ایسنا، بازیکن سال‌های دور راه آهن افزود: در تیم پاس بزرگانی مانند حسن حبیبی، همایون شاهرخی، مرحوم رنجبر، حسین فرکی، مناجاتی‌ها و... حضور داشتند که در حال حاضر به غیر از فرکی آثاری از این افراد بزرگ در فوتبال ایران مشاهده نمی‌شود. حتی در سال‌های گذشته تلاش زیادی توسط افراد سیاسی و برخی نمایندگان مجلس صورت گرفت تا تیم نفت را نیز به اراک منتقل کنند که خوشبختانه این کار با قدرت رسانه‌ها انجام نشد و تیم نفت در تهران ماند.
وی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه اتفاق شوم فروش راه آهن به مس کرمان اتفاق نیفتد، خاطرنشان کرد: این گونه انتقال‌ها از زمان علی‌آبادی در فوتبال ایران شروع شد و من نام او را نابودگر فوتبال پایتخت می‌گذارم. راه آهن نیز مانند پاس ریشه در فوتبال ایران دارد و از قدیمی‌ترین باشگاه‌های فوتبال در ایران محسوب می‌شود. بزرگانی نظیر مرحوم رسول آقامدد و بعدها ناصر ابراهیمی در این تیم زحمات زیادی کشیدند تا راه آهن را به یک کارخانه بازیکن‌سازی تبدیل کنند. بعدها نیز بازیکنانی نظیر پیوس، یکه و خیلی‌های دیگر خدمات زیادی به این تیم داشتند و مدیون این تیم هستند. امیدوارم مسئولان وزارت ورزش و جوانان از انجام این کار جلوگیری کنند و نگذارند تیم ریشه‌داری مانند راه آهن به نابودی کشیده شود.
فریادشیران افزود: اگر این امر صورت گیرد، فاجعه‌ای برای فوتبال تهران خواهد بود و معتقدم در نهایت تیم ملی آسیب خواهد دید چرا که استفاده از بازیکنان دو رگه در تیم ملی به علت این امر صورت گرفت که باشگاه‌های بازیکن‌سازی مانند پاس، از فوتبال تهران کنار گذاشته شدند و اگر باشگاهی مانند راه آهن نیز به نابودی کشیده شود، دیگر باشگاه‌های بازیکن‌ساز زیادی در ایران وجود نخواهند داشت تا به فوتبال ملی کمک کنند. من مخالف قاطع انتقال تیم به شهرهای دیگر هستم و معتقدم خود مسی‌ها هم نباید این کار را انجام دهند و تلاش خود را برای لیگ برتری شدن از راه درست آن انجام دهند.
مربی سابق تیم فوتبال نفت تهران از وزارت ورزش درخواست کرد تیم راه آهن را نیز مانند پرسپولیس و استقلال تحت حمایت خود بگیرد و بر نحوه فروش آن نظارت کند تا در این باره قانون به درستی اجرا شود. من از نمایندگان مجلس و همچنین سازمان بازرسی کل کشور درخواست دارم که از انجام این کار جلوگیری کنند و نگذارند تیم ریشه‌دار پایتخت نابود شود چرا که دود آن به چشم فوتبال ایران خواهد رفت.

دیدگاه‌ها