کد خبر : 1164629 | 06 مرداد 1393 ساعت 23:46 | 8.5K بازدید | 0 دیدگاه

از «عید مبارک» دژاگه تا پیام تبریک مسعود اوزیل

ستاره‌های دنیای فوتبال عید فطر را تبریک گفتند

ستاره‌های دنیا فوتبال با حلول ماه شوال و پایان یک ماه روزه‌داری و عبادت مسلمانان جهان، فرا رسیدن عید فطر را تبریک گفتند.

ستاره‌های دنیای فوتبال عید فطر را تبریک گفتند
از امروز که در برخی از کشورها عید فطر اعلام شد تا این لحظه، ستاره‌های دنیای فوتبال در شبکه‌های اجتماعی فرا رسیدن عید بزرگ مسلمین جهان را تبریک گفتند. این روزها وقتی صحبت از بازیکنان مسلمان می‌شود همه به یاد مسعود اوزیل می‌افتند که یک ماه پیش همراه با تیم ملی آلمان قهرمان جهان شد و هیچگاه از نمایش تمایلات مذهبی‌اش ابایی نداشته. مسعود اوزیل یکی از اولین کسانی بود که در حساب توئیترش برای همه مسلمانان و خانواده‌هایشان عید پر خیر و برکتی آرزو کرد.

این‌روزها جمعیت بازیکنان مسلمانی که در سطح اول فوتبال دنیا حضور دارند روز به روز در حال افزایش است. در همین جام‌جهانی گذشته نزدیک به 102 بازیکن مسلمان در میان نزدیک به هفتصد بازیکن حاضر در جام‌جهانی حاضر بودند و مصادف شدن بخشی از جام‌جهانی با ماه رمضان واکنش‌هایی را هم به همراه داشت. با این حال حلول ماه شوال و فرارسیدن عید بزرگ مسلمانان در میان بازیکنان مسلمان سرتاسر دنیا واکنش‌های یکسانی داشته است.
البته این تنها بازیکنان مسلمان نبودند که نسبت به فرارسیدن عید فطر واکنش نشان دادند و بازیکنان غیرمسلمان دیگری هم بودند که به احترام همبازی‌های مسلمان خود عید فطر را تبریک گفتند. لوکاس پودولسکی که در تیم ملی المان با سامی خدیرا و مسعود اوزیل مسلمان همبازی است و در آرسنال هم چند همبازی مسلمان دارد از جمله این بازیکنان بود که در حساب توئیترش عید را به دوستان مسلمانش تبریک گفته است.

باشگاه‌های بزرگ فوتبال، خصوصا آن‌هایی که از بازیکنان مسلمان در ترکیب خود سود می‌بردند هم در صفحه رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی عید سعید فطر را به مسلمان تبریک گفتند. لیورپول جز اولین باشگاه‌هایی بود که در صفحه فیسبوک و سایت خود عید فطر را به مسلمان جهان تبریک گفت. بعد از آن آرسنال هم دیگر باشگاهی بود که در حساب توئیتراش عید فطر را به مسلمانان تبریک گفت.


از میان بازیکنان ایرانی اشکان داژگه که نسبت به سایرین حضور فعالانه‌تری درشبکه‌های اجتماعی دارد با قرار دادن تصویری با نوشته «EID MUBARK» پیشاپیش عید فطر را به هموطنان و مسلمانان جهان تبریک گفته است. البته در این زمینه بازیکنان ایرانی نسبت به سایر بازیکنان مسلمان کم‌کارتر بودند و تا کنون تنها این دژاگه بود که در فیسبوک خود عید را به مسلمانان جهان تبریک گفت.

در ادامه می‌توانید واکنش سایر بازیکنان مسلمان را به عید فطر در شبکه‌های اجتماعی دنبال ببینید:







دیدگاه‌ها