کد خبر : 1167350 | 25 مرداد 1393 ساعت 18:13 | 5.5K بازدید | 0 دیدگاه

مسابقات تکواندوی نظامیان جهان

8مدال تکواندوکاران بانوان در مسابقات سیزم

تیم تکواندوی ایران با هشت مدال به کار خود در مسابقات نیروهای مسلح پایان داد.

8مدال تکواندوکاران بانوان در مسابقات سیزم
 در بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی نظامیان جهان (سیزم) در بخش بانوان تیم ایران با کسب چهار مدال طلا، یک نقره و سه برنز به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، این رقابتها در خانه تکواندو با حضور 41 تکواندو کار از کشورهای چین، برزیل، سریلانکا، بلاروس، کلمبیا، ایران، آفریفای جنوبی، قزاقستان، ویتنام و روسیه برگزار شد که در پایان تیم ایران هشت مدال گرفت.

مدال آوران ایران در این رقابتها به شرح زیر است:

مدال طلا
در وزن 73+ کیلوگرم اکرم خدابنده با دو پیروزی به مدال طلا دست یافت. وی در مبارزه اول قزاقستان را 7 بر 2 شکست داد و به فینال راه یافت؛ در مبارزه فینال هم 10 بر 9 "گووا" از چین به پیروزی رسید و طلا گرفت.
در وزن 73- کیلوگرم فاطمه روحانی طلا گرفت؛ وی در مبارزه اول خود نماینده روسیه را 6 بر یک و در مبارزه دوم نماینده ویتنام را 10 بر3 برد و فینالیست شد؛ در فینال هم 14 بر 2 "براوو" از کلمبیا را شکست داد و طلایی شد. در این وزن نمایندگان چین و روسیه برای کسب سکوی سوم مبارزه می کنند.
در وزن 57- کیلوگرم سمانه شش پری "سونگ" از چین را با نتیجه 14 بر 8 به برتری رسید و طلایی شد.وی پیش از این 13 بر 9 از سد برزیل گذشته بود.
در وزن 62- کیلوگرم شکرانه ایزدی "بلانوسکایا" از بلاروس را در راند طلایی شکست داد و طلایی شد. وی برای رسیدن به فینال نماینده سریلانکا را (28 بر1) و نماینده برزیل را (24 بر11) شکست داده بود.

مدال نقره
در وزن 53- کیلوگرم سوسن حاجی پور با دو پیروزی و یک شکست به مدال نقره دست یافت. وی در مبارزه اول نماینده برزیل را 7 بر5 و در مبارزه دوم 19 بر 7 نماینده ویتنام را شکست داد ولی در مبارزه فینال 7 بر 5 مقابل "یوی"از چین شکست خورد و به مدال نقره رسید.

مدال برنز
دروزن 67- کیلوگرم هانیه اخلاقی که با قبول شکست برابر تکواندوکار چین از راهیابی به فینال بازمانده بود، در گرو بازنده ها ابتدا تکواندوکار سریلانکا را شکست داد، در مبارزه بعدی هم "ساوون" از روسیه را با نتیجه 23 بر یک شکست داد و برنز گرفت.
در وزن 46- کیلوگرم فاطمه شعبانیان که با شکست برابر تکواندوکار چین از راهیابی به فینال بازمانده بود در ادامه به مصاف "چائو" از ویتنام رفت و با نتیجه 12 بر صفر به برتری رسید و به مدال برنز دست یافت.
در وزن 49- کیلوگرم سپیده صفری که پیش از این نتیجه را به برزیل واگذار کرده بود، برای کسب سکوی سومی رو در روی "سوبلوا" از روسیه قرار گرفت و 15 بر 5 پیروز شد و دیگر مدال برنز ایران در این رقابتها را کسب کرد.

دیدگاه‌ها