کد خبر : 1187478 | 05 آذر 1393 ساعت 16:48 | 95.4K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش روز

بدترین شکست های پرسپولیس در جام‌حذفی

پرسپولیس به مصاف گل گهر سیرجان می‌ رود. تیم کوچکی که برای پرسپولیس، خاطرات تلخی را به یاد می‌ آورد.

بدترین شکست های پرسپولیس در جام‌حذفی
به گزارش "ورزش سه"، سرخپوشان گاهی اوقات با دست کم گرفتن حریفان خود در مسابقات جام‌حذفی ناکام شده اند. از جمله تیم هایی که پرسپولیس را در جام‌حذفی ناکام کردند می‌ توان اشاره کرد به:

1. خیبر خرم آباد: در سال 65 مسابقات جام‌حذفی کشور، تک حذفی بود و در شهری که فدراسیون آن را شهر تیم ضعیف تر دانست برگزار می شد. پرسپولیس بعد از آنکه استقلال بندرترکمن را در بندرترکمن 2 ـ صفر شکست داد در مرحله یک هشتم نهایی به خیبر خرم آباد یک ـ صفر باخت. رضا محمدی اصل زننده گل لرستانی ها بود. پرسپولیس حذف شد و خیبر روحیه گرفته تا فینال رفت و در فینال با شکست 2 ـ صفر برابر ملوان از کسب عنوان قهرمانی بازماند.

2. فتح تهران: پرسپولیس بعد از پیروزی 2 ـ یک برابر پورا در دور اول جام‌حذفی سال 73 به مصاف جوان فتح تهران رفت. درست است که پرسپولیس ستارگان اصلی خود را نداشت اما مردانی چون نیما نکیسا، رهبری‌فر، عاشوری و ... برای پرسپولیس در این روز بازی کردند. در این بازی پرسپولیس با نتیجه عجیب و باورنکردنی 6 ـ صفر بازنده و حذف شد.

3. کیان: درست است که پرسپولیس تیم جوانان خود را به جام‌حذفی سال 1362 فرستاد اما در بازی برابر کیان چند مرد اصلی تیم بازی داد ولی در پایان این کیان بود که با مربیگری اکبر خشکباریه و بازیکنانی چون شاه نباتی، ابراهیم خواه، اسدالله زاده و ... برابر پرسپولیس به پیروزی رسید!

4. شاهین اهواز: بعد از باخت 3 ـ یک پرسپولیس به شاهین اهواز این تیم متوسط ناگهان جان گرفت و به فینال رفت و بعد از باخت 3 ـ یک به ملوان در بازی رفت، 4 ـ صفر حریف را در بازی برگشت برد و قهرمان شد. نکته مهم این بود که باخت 3 ـ یک پرسپولیس به تیم شاهین اهواز، سنگین ترین شکست پرسپولیس بعد از پیروزی انقلاب بود. شکستی که در اسفندماه سال 67 رخ داد.

5. ملوان: پرسپولیس در جام‌حذفی به تیم های زیادی باخته اما برخی از این شکست ها به واقع، تحقیرکننده بوده اند. در مسابقات جام‌حذفی سال 1381، پرسپولیس 2 ـ صفر ملوان را در بازی رفت برد. در بازی برگشت ملوان 2 ـ صفر برنده شد و کار به ضربات پنالتی رسید. هر 3 پنالتی زن پرسپولیس یعنی انصاریان، رهبری‌فر و گل‌محمدی، پنالتی خراب کردند و هر 3 پنالتی زن ملوان توپ خود به گل زدند تا ملوان 5 ـ صفر برنده شود! شکست 5 ـ صفر در زمانی بود که ملوان در آستانه سقوط به دسته پایین تر مسابقات لیگ بود.

6. شموشک: در جام‌حذفی سال 80، پرسپولیس ابتدا شموشک را در تهران یک ـ صفر برد، در دور برگشت شموشک که در دسته سوم آن سال بود. از پرسپولیس 2 ـ صفر جلو بود که بخشی از سکوهای تماشاگران فروریخت و بازی نیمه کاره ماند.

دیدگاه‌ها