کد خبر : 1231784 | 13 فروردين 1394 ساعت 14:59 | 34.9K بازدید | 0 دیدگاه

انتقام، انتقام و انتقام

پیش بازی فولاد - استقلال تهران

دیدار دو تیم فولاد و استقلال در چارچوب هفته بیست و چهارم یکی از حساس‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین بازی‌های این هفته لیگ برتر است.

پیش بازی فولاد - استقلال تهران
به گزارش "ورزش سه"، استقلال و فولاد که هنوز چشم به قهرمانی لیگ برتر دارند به این دیدار به عنوان یکی از فینال‌های پیش رو برای رسیدن به جام نگاه می‌کنند و باید دید در زمین تفکرات امیر قلعه‌نویی و دراگان اسکوچیچ کدام تیم را خوشبخت خواهد کرد.

شرایط
بعد از شروع طوفانی آبی‌ها در نیم فصل دوم، آنها در دیدار حساس هفته گذشته برابر نفت تهران و شاگردان علیرضا منصوریان بازنده شدند تا کمی از رویای قهرمانی دور شوند. استقلال در نیم فصل دوم 5 برد و دو تساوی و یک باخت در کارنامه‌اش ثبت شده و در سمت مقابل اما به نظر می‌رسد کمبود بازیکن و اتفاقات عجیب بر سر محرومیت‌های شاگردان دراگان تیمش را در شرایط بدی در نیم فصل دوم قرار داده و آنها در چهار بازی گذشته 3 دیدار را با شکست از زمین خارج شدند و برابر پیکان هم به تساوی گل رضایت دادند. استقلال و فولاد به ترتیب در رتبه سوم و پنجم جدول قرار دارند و برد سرخ‌پوشان اهوازی می‌تواند آنها را به رتبه حال حاضر استقلال برساند و پیروزی شاگردان قلعه‌نویی هم آنها را به رسیدن به جام قهرمانی امیدوار نگه می‌دارد.

بیلان
دو تیم تاکنون در لیگ برتر 21 بار به مصاف هم رفته‌اند که استقلال توانسته در 9 دیدار به برتری برسد و 5 بازی دو تیم هم به تساوی رسیده است. فولاد نیز موفق شده 7 برد به نام خودش کند. سنگین ترین شکست هم برای هر دو تیم با نتیجه 4 بر یک بوده که استقلال در پنجم لیگ یازدهم موفق شده باخت فصل گذشته‌اش برابر این تیم را در اهواز جبران کند و فولاد را در زمین خودش با نتیجه چهار بر یک شکست دهد. فولاد در فصل دهم موفق شده بود آبی‌پوشان را در دیداری یک طرفه در اهواز و در هفته نوزدهم لیگ برتر با حساب 4 بر یک شکست دهد.

داور
محسن ترکی قضاوت این دیدار به عنوان داور اول برعهده دارد و رضا سخندان و سعید قاسمی کمک‌های او در این دیدار معرفی شده‌اند. بابک وسیله‌بر هم بعنوان داور چهارم این دیدار حساس انتخاب شده است.

ترکیب احتمالی

فولاد: علی سلیمی، لئونارد مساریاچ، مهدی بدرلو، ساسان انصاری، اسماعیل شریفات، ماتیاس چاگو، الویس نانگ، محسن مسلمان، مهرداد جماعتی، محمد قاضی و یوسف وکیا

استقلال: محسن فروزان، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، یعقوب کریمی، هاشم بیگ‌زاده، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، میلاد فخرالدینی، رضا عنایتی، میلاد نوری و سجاد شهباززاده

روز تسویه حساب
محمد قاضی و محسن مسلمان در تیم فولاد مطمئنا انگیزه‌های خاصی در این دیدار دارند. مسلمان که در نیم فصل حتی تا آستانه بستن قرارداد رسمی با استقلال پیش رفت در نهایت با کارشکنی‌های به وجود آمده در پوشیدن پیراهن آبی ناکام ماند و محمد قاضی هم در نیم فصل با تصمیم کادرفنی و با توجه به جذب رضا عنایتی رضایتنامه‌اش صادر شد تا پیراهن قرمز اهوازی‌ها را برتن کند. قاضی هم مطمئنا انگیزه‌های زیادی برای نشان دادن توانایی‌هایش به کادرفنی نیمکت استقلال دارد.

امیر قلعه‌نویی و دراگان هم علیرغم رابطه حسنه‌ای که بیرون از زمین با یکدیگر دارند اما در زمین یک رقیب جدی برای هم به حساب می‌آیند و البته سرمربی آبی‌ها به دنبال جبران شکست‌های اخیر خود از مربی کروات است. دراگان به همراه ملوان و فولاد موفق شده دردسر زیادی برای امیر قلعه‌نویی ایجاد کند و بعد از برتری چهارگله در فصل گذشته به همراه ملوان در این فصل هم در آزادی موفق شد شاگردان امیر قلعه‌نویی را با تک گل سروش رفیعی شکست دهد.

چهره
اگر سروش رفیعی مثل بازی رفت در ترکیب تیمش حضور داشت، می‌شد از او به عنوان چهره ویژه این دیدار نام برد اما هافبک گلزن فولادی‌ها که تک گل سه امتیازی تیمش در دیدار رفت را به ثمر رساند محروم است و قادر به همراهی تیمش نیست. در غیاب رفیعی، می‌توان از نانگ به عنوان چهره ویژه این دیدار نام برد که علیرغم نتایج ضعیف فولاد در چند هفته گذشته یکی از بهترین بازیکنان تیمش به حساب می‌آید که به خوبی توانسته کیفیت فنی خود را به رخ بکشد.

غایب
در تیم امیر قلعه‌نویی با توجه به بازگشت مصدومان و ملی‌پوشان غایب بزرگی به چشم نمی‌خورد و تنها جاسم کرار نمی‌تواند این تیم را همراهی کند. محرومیت کرار تا پایان این دیدار پابرجاست و قلعه‌نویی مطابق دو دیدار گذشته نمی‌تواند از هافبک عراقی و فانتزی تیمش استفاده کند. در تیم دراگان هم احمد آل نعمه محروم است و قادر به همراهی تیمش نیست.

دیدگاه‌ها