کد خبر : 1234393 | 26 فروردين 1394 ساعت 13:05 | 16.9K بازدید | 0 دیدگاه

نتایج، آمار، گلزنان و ...

پرسپولیس و سپاهان، نبردی همیشه جذاب

در هفته بیست و ششم لیگ برتر، پنجشنبه، در یکی از حساسترین بازی این هفته تیم سپاهان در ورزشگاه آزادی مهمان سرخپوشان تهرانی است.

پرسپولیس و سپاهان، نبردی همیشه جذاب
به گزارش "ورزش سه"، دو تیم پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر تاکنون 27 بار به مصاف یکدیگر رفته اند که سپاهانی ها در 10 بازی برنده شدند و سهم سرخپوشان نیز 7 پیروزی بوده است و ضمن اینکه 10 دیدار دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

سپاهانی ها و عملکرد بهتر
در 27 بازی لیگ برتر این دو تیم 63 گل رد و بدل شده است، سپاهان 35 بار دروازه پرسپولیس را باز کرده است و در آن سو سرخپوشان نیز 28 بار دروازه حریف اصفهانی خود را باز کرده است.

بهترین پیروزی سپاهانی ها برابر رقیب تهرانی خود، پیروزی 4 بر 1 است که در ورزشگاه آزادی و در مقابل چشم های هواداران سرخپوش رقم خورد، بهترین پیروزی پرسپولیس نیز، برد 2 بر 0 آنها مقابل این حریف اصفهانی است که فصل پیش و در تهران رقم خورد. گفتنی آخرین پیروزی سپاهانی ها در ورزشگاه نیز همان برد 4 بر 1 است که در تاریخ 8/09/89 رقم خورد.

خطیبی با 5 گل پی در پی، بزیک و گلزنی به سرخ ها
بهترین گلزن تیم سپاهان در بازی مقابل پرسپولیسی ها رسول خطیبی است که وی 5 بار توانست دروازه این رقیب تهرانی را باز کند، بعد از او ادموند بزیک، عماد رضا و هادی عقیلی هستند که 3 بار تور دروازه سرخپوشان را لرزاندند، نکته جالب در این قسمت گلزنی های ادموند بزیک است، وی در مسابقات لیگ آزادگان و جام حذفی با پیراهن پرسپولیسی ها چند بار توانسته بود دروازه سپاهان را باز کند در لیگ برتر دوره دوم و سوم سه بار دروازه تیم سابق خود را باز کرد. رسول خطیبی نیز 5 گل خود را به این تیم در سه بازی پی در پی در لیگ های چهارم و پنجم به ثمر رساند.

محرم نویدکیا، جواهیر سوکای و ابراهیم توره دو گله های سپاهانی ها در این بازی مهم هستند و مهدی شریفی، امین جهان عالیان، عادل کلاه کج، خسرو حیدری، رضا عنایتی، مهدی کریمیان، جابا موجیری، هادی جعفری، محمود کریمی، اصغر طالب نسب، فرشباف، لئون استپانیان و افشین حاجی پور گلزنان یک گله سپاهانی ها در بازی مقابل سرخپوشان هستند.

یک اصفهانی، ستون پنجم سرخ ها
اما بهترین گلزنان پرسپولیس در بازی های مقابل تیم سپاهان دو گله هستند، هادی نوروزی، نیکبخت واحدی، جواد کاظمیان، علی انصاریان و البته سپهر حیدری بهترین گلزنان سرخپوشان هستند که البته به یادماندنی ترین گل در این بین به طور حتم، گل دقیقه 96 سپهر حیدری در بازی فینال گونه لیگ هفتم است که باعث قهرمانی دراماتیک سرخپوشان در آن در لیگ شد.

محمد عباس زاده، حمید علی عسگری، محمد نوری، تیاگو فراگو، کریم باقری، محسن خلیلی، عباس آقایی، حاجی زاده، مهرزاد معدنچی، پژمان جمشیدی، پژمان نوری، افشین پیروانی، رضا جباری، علی سلمانی، عیسی ترائوره، بهروز رهبری فرد، امیرحسین اصلانیان و بهنام ابوالقاسم پور یک گله های پرسپولیسی ها در بازی با زردپوشان اصفهانی هستند.

گلزنان خارج از محدوده
از 63 گل رد و بدل شده در این بازی ها، 6 گل در وقت های تلف شده پایان بازی به ثمر رسیده است، مهدی شریفی در آخرین بازی دو تیم و در دقیقه 94، امین جهان عالیان در بازی رفت لیگ سیزدهم در دقیقه 94، هادی نوروزی در دقیقه 93 بازی برگشت لیگ لیگ دوازدهم، هادی عقیلی در دقیقه 91 بازی رفت لیگ نهم، رسول خطیبی در دقیقه 92 بازی برگشت لیگ چهارم و بهنام ابوالقاسم پور در دقیقه 93 بازی برگشت لیگ اول، بازیکنانی بودند که توانستند دروازه حریف خود را باز کنند.

گلزنان غیر ایرانی
عماد رضا با 3 گل و ابراهیم توره و جواهیر سوکای با 2 گل بهترین خارجی هایی بودند که در این بازی موفق به گلزنی شدند، جابا مجیری ، لئون استپانیان، تیاگو فراگو و یحیی ترائوره نیز تک گله ها در بین خارجی های حاضر در این بازی بودند.

ضمن اینکه در 63 گل رد و بدل شده در این بازها تنها یک گل به خودی به ثمر رسید و آن هم در بازی رفت لیگ هفتم توسط محمد نصرتی وارد دروازه پرسپولیسی ها شد.

و البته در پایان نیز می توان یادی کرد از یکی از عجیب ترین بازی های تاریخ فوتبال ایران، بازی رفت لیگ دوازهم در حالی با نتیجه دو بر صفر در اصفهان به نفع سپاهانی ها به پایان رسید که موارد مشکوکی در نوع رفتار بازیکنان پرسپولیس دیده شد، بازیکنانی که به دلیل نوع خاصی از مسمومیت حتی نمی توانستند در زمین راه بروند.

این پرونده هیچوقت به طور کامل باز نشد و شاید سال ها بعد و با چندین بار عوض شدن نسل فعلی فوتبال ایران، خاطراتی شنیدنی از آن بازی گفته شود.

دیدگاه‌ها