کد خبر : 1235150 | 30 فروردين 1394 ساعت 15:04 | 24.9K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی شانس مدعیان قهرمانی (3)

سپاهان؛ 4 برد و هزار اگر برای قهرمانی

2 پیروزی روحیه بخش شاگردان حسین فرکی مقابل تراکتورسازی و پرسپولیس آنها را صاحب موقعیتی فوق العاده برای کسب قهرمانی لیگ کرده است.

سپاهان؛ 4 برد و هزار اگر برای قهرمانی
به گزارش "ورزش سه"، سپاهانی‌ها که در حال حاضر با 47 امتیاز در رده سوم جدول ایستاده اند، از جهاتی مدعی بزرگ قهرمانی لیگ به نظر می‌ رسند چراکه تنها تیمی هستند که ممکن است 4 بازی آینده خود را قطعا با برد پشت سر بگذارند.

چگونه قهرمان می‌ شوند؟

سپاهان در هفته های آینده با راه‌آهن، استقلال‌خوزستان، نفت‌مسجدسلیمان و سایپا مسابقه دارد. آنها میزبان راه‌آهن و سایپا خواهند بود، دو بازی آنها مقابل دو تیم بحران زده استقلال‌خوزستان و نفت‌مسجدسلیمان در خانه حریفان برگزار می‌ شود. سپاهان در صورتی قطعا قهرمان لیگ می‌ شود که در این 4 بازی به پیروزی برسد و آنگاه تراکتورسازی در بازی های باقیمانده حداقل یک شکست و یک تساوی در کارنامه داشته باشد. همچنین نفت‌تهران هم باید در 4 بازی باقیمانده یک باخت یا یک مساوی بدهد تا سپاهان با 59 امتیاز قهرمان لیگ بشود. البته امتیاز فولاد هم با سپاهان برابر است، بنابراین فولاد هم باید در بازی های باقیمانده امتیاز از دست بدهد.

چگونه قهرمانی را از دست می‌ دهند؟

* احتمالا از دست دادن یکی از 4 مسابقه باقیمانده به معنای قطعیت عدم قهرمانی سپاهانی ها خواهد بود. تا به حال در تاریخ لیگ هیچ تیمی با امتیاز 56 یا 57 قهرمان لیگ نشده است. سپاهان که حداکثر می‌ تواند 59 امتیاز در لیگ امسال بگیرد، یک مسابقه را هم نباید از دست بدهد.

* پیروزی نفت یا تراکتور در 4 بازی باقیمانده به معنای قهرمان نشدن سپاهان است.

* اگر تراکتور 3 برد و یک مساوی در 4 بازی باقیمانده به دست بیاورد باز هم سپاهان قهرمان نخواهد شد.

* اگر نفت‌تهران 3 برد و یک مساوی در کارنامه داشته باشد، باز هم سپاهان قهرمان لیگ نخواهد شد.

* اگر فولاد در 4 بازی باقیمانده بردهای بهتری نسبت به سپاهان بدست بیاورد و تفاضل گل خود را از زردپوشان بالاتر ببرد، به فرض توقف نفت و تراکتور در بازی های باقیمانده باز هم سپاهان قهرمان نخواهد شد.

قهرمانی با اما و اگر ...

* اگر سپاهان از 4 بازی باقیمانده کمتر از 12 امتیاز بگیرد، تنها در صورتی قهرمان می‌ شود که تراکتورسازی در دو بازی مقابل حریفان شکست بخورد. این در شرایطی است که نفت هم باید 5 یا 6 امتیاز از 12 امتیاز باقیمانده را از دست بدهد.

* قهرمانی با 56 یا 54 امتیاز تقریبا غیرممکن است و بهتر است سپاهان چندان به اما و اگر دل خوش نکند.

* سپاهان در حال حاضر با 47 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد. آنها امسال 5 باخت در کارنامه دارند و تنها آمار نفت در باخت ها بهتر از سپاهان است.

دیدگاه‌ها