کد خبر : 1235266 | 31 فروردين 1394 ساعت 10:06 | 28.6K بازدید | 0 دیدگاه

فولاد اهواز - مس کرمان؛ فینال معدنچی‌ها برای صعود

مروری بر بازی‌های هفته 21 لیگ دسته اول

امروز و فردا با برگزاری یازده مسابقه در شهرهای مختلف کشورمان پرونده هفته بیست و یکم بازی‌های دسته اول لیگ آزادگان بسته می‌شود، تا فقط یک هفته دیگر از این بازی‌ها باقی بماند.

مروری بر بازی‌های هفته 21 لیگ دسته اول
به گزارش "ورزش سه"، امروز شاهد بازی‌های مهم و حساسی خواهیم بود. بازی‌هایی که بی‌شباهت به فینال نیستند و تا حدود زیادی تکلیف تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر، پلی آف و دسته دوم را مشخص می‌کند.

در گروه الف مهمترین بازی فصل را فولادنوین و مس، تیم‌های اول و دوم گروه برگزار می‌کنند. فولادی‌ها برای صعود مستقیم به لیگ برتر یک امتیاز لازم دارند و مس هم هم که در دور برگشت بهترین تیم گروه بوده برای پیشی گرفتن از فولاد دنبال برد بیرون از خانه است.

در گروه ب و در حالیکه مس رفسنجان، صدرنشین گروه این هفته استراحت دارد، سایر مدعیان برای رسیدن به صدر جدول رقابت می کنند. در مهمترین بازی این گروه دو تیم مدعی و 33 امتیازی پارسه و پاس در تهران به مصاف هم می روند. دیداری که برنده آن یک قدم به صدر نزدیک می شود. در همین گروه نفت با راهیان بازی می کند و سیاه‌جامگان به مصاف گل گهر می‌رود. دو دیداری که برای نفت و سیاه جامگان که برای صعود می جنگند از اهمیت زیادی برخوردار است.

در حالی شاهد هفته ماقبل آخر بازی های فصل 94-93 دسته اول خواهیم بود که برخلاف دوره های پیشین هنوز چهره تیم های راه یافته به لیگ برتر مشخص نشده و ایضاً چهره تیم هایی که باید در پلی آف دنبال آرزوهای خود باشند نیز معلوم نیست.

آلومینیوم - استقلال اهواز ؛ استقلال در خطر سقوط به دسته دوم
استقلال ؛ تیمی که در ابتدای فصل شروع خوب و امیدوارکننده ایی با داریوش یزدی داشت اکنون خطر سقوط به دسته دوم تهدیدش می کند. استقلال که از ابتدای فصل 6-5 مربی به خود دیده است ، امروز با هدایت صابر میرقربانی ؛ بازیکن شمالی نساجی که در نیم فصل راهی استقلال شد به مصاف آلومینیوم می رود.

فولاد نوین - مس کرمان ؛ طوفان زرد به اهواز رسید
فولاد نوین اگر در چند هفته اخیر می توانست نتایج دور رفت را تکرار کند، امروز در حالیکه صعودش به لیگ برتر مسجل شده بود به مصاف مس می رفت. ولی چند نتیجه ضعیف در هفته های اخیر باعث شد تا مس کرمان که در دور برگشت طوفان به راه انداخته و خودش را از قعر جدول به صدر رسانده امروز به صعود مستقیم فکر کند. فولاد برای لیگ برتری شدن فقط به یک امتیاز نیاز دارد و باید منتظر ماند و دید می تواند یک امتیاز در بازی خانگی کسب کند یا اینکه تیم مس که در دور برگشت تیمی خوش اقبال بوده و اتفاقات خوب فوتبال برایش رقم خورده است، مانع لیگ برتری شدنش می شود.

ایران جوان - نیروی زمینی ؛ فرصت کاغذی
برای نیروی زمینی که در حال سقوط به دسته دوم است دیدارهای هفته بیست و یکم ، آخرین فرصت برای بقاء ، آنهم روی کاغذ است و الا با توجه به فاصله 4 امتیازی این تیم با استقلال اهواز بعید به نظر می رسد سربازها 6 امتیاز از دو بازی با ایران جوان و شهرداری اردبیل به دست آورند و در مقابل استقلال که برای بقاء فقط یک امتیاز می خواهد نتواند یک مساوی از دو بازی با آلومینیوم و فجرسپاسی بگیرد.

فجر سپاسی - گیتی پسند ؛ بازی تشریفاتی
فجر و گیتی که پیش تر در خطر سقوط به سر می بردند با چند نتیجه خوب امتیازهای لازم را برای ماندن در دسته اول کسب کردند تا امروز بدون دغدغه و برای پر کردن جدول بازی ها به دیدار هم بروند. نتیجه این دیدار در سرنوشت دو تیم و البته سایر تیم ها تاثیرگذار نیست.

نساجی - تربیت نوین ؛ نساجی به دنبال گلبارن تربیت
نساجی امروز که انتظار می‌رفت در این فصل یکی از تیم‌های راه یافته به لیگ برتر باشد امروز در حالی به مصاف تربیت نوین می رود که در دور رفت با تحمل شکست برابر تیم این تیم یزدی که زور بردن هیچ تیمی را نداشت از صدرجدول دور شد و تا امروز هم نتوانسته این فاصله را جبران کند. امروز نساجی در حالی به مصاف تربیت می رود که نیاز به برد با 6-5 گل دارد و از سویی باید امیدوار باشد تا تیم اکبر اوتی در اهواز برابر فولاد زانو بزند تا شاید نساجی جواز صعود به پلی آف را به دست آورد.

شهرداری اردبیل - نفت و گاز ؛ شهرداری امیدوار
در صورتیکه تیم های مس و نساجی در دو بازی باقیمانده خود بازنده شوند و شهرداری هم بتواند 6 امتیاز کامل دو بازی پایانی را به حساب خود واریز کند در آن صورت این تیم اردبیلی راهی پلی آف می شود. در حقیقت شهرداری روی کاغذ شانس صعود به پلی‌آف را دارد. ولی برای تیم نفت و گاز که هفته قبل سقوطش به دسته دوم محرز شده بود این دیدار بی اهمیت است.

داماش گیلان - شهرداری بندرعباس ؛ داماش الگوی شهرداری شود
شهرداری بندرعباس به رغم سرمایه گذاری و پتانسیل خوبی که داشت به دسته دوم سقوط کرد ولی تیم داماش به رغم بی پولی ، نداشتن مدیر ولی به دلیل داشتن مربی بومی دلسوز در لیگ باقی ماند. ابقای تیم داماش که گرفتار بی پولی بود می تواند چراغ راه تیم هایی نظیر نفت و گاز ، اتکا ، تربیت ، شهرداری بندرعباس و .... شود تا در اوج گرفتاری بتوانند زنده بمانند.

پارسه - پاس ؛ فینالی برای لیگ برتری شدن
پارسه و پاس ؛ هر دو 33 امتیازی هستند و در رده چهرم و پنجم گروه ب قرار دارند. پارسه برای لیگ برتری شدن دو بازی سخت پیش رو دارد. این تیم امروز باید از سد مس عبور کند و در هفته پایانی هم مس رفسنجانرا مغلوب کند تا شاید در صورت توقف نفت و سیاه جامگان جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورد. پاس هم وضعیتی مشابه پارسه دارد. این تیم سابقاً تهرانی برای اینکه مجدداً به لیگ برتر برگردد امروز باید پارسه را مغلوب کند و در بازی پایانی هم بتواند از سد فولاد یزد عبور کند و امیدوار باشد تا نفت و سیاه جامگان و مس هم بازنده شوند.

نفت آبادان - راهیان ؛ بهترین زمان و بهترین حریف برای رسیدن به لیگ برتر
امروز بهترین زمان و راهیان بهترین حریف برای راهیابی نفت به لیگ برتر است. در حال حاضر نفت 33 امتیازی است و پس از مس و سیاه جامگان 36 و 35 امتیازی در جایگاه سوم قرار دارد. با توجه به اینکه مس استراحت می کند و از سویی سیاه جامگان در سیرجان با گل گهر بازی سختی دارد و بعید به نظر می رسد بتواند صاحب برد شود ، به همین دلیل نفت می تواند با یک برد 0-2 برابر راهیان صدرنشین گروه شده و با توجه به اینکه در هفته پایانی هم بازی آسانی با تیم سقوط کرده شهرداری بندر دارد از همین امروز چمدانش را برای رفتن به لیگ برتر ببند.

گل گهر - سیاه جامگان ؛ چشم همه مدعیان به گل گهر
سیاه جامگان به خوبی می داند برای لیگ برتری شدن باید سه امتیاز بازی با گل گهر را به چنگ آورد تا 38 امتیازی شده به صدر جدول صعود کند و چون هفت آخر در مشهد با داماش بی انگیزه بازی دارد جشن صعود مستقیم به لیگ برتر را در خانه برگزار کند. به همین دلیل نتیجه این بازی برای سایر مدعیان گروه اهمیت زیادی دارد و همه آنها آرزو دارند تا گل گهر که نتیجه این بازی برایش مهم نیست مانع برد سیاه جامگان شود تا جنگ صعود به روز پایانی کشیده و چهره تیم راه یافته به لیگ برتر در آخرین ایستگاه مشخص شود.

فولاد یزد – شهرداری تبریز ؛ روز مهم خداداد
فولاد یزد از مخمصه سقوط نجات یافته و خیالش از بقاء در لیگ دسته اول آسوده است ، چیزی که شهرداری و خداداد به دنبالش هستند. اگر تیم خدادا امروز بتواند فولاد را ذوب کرده و سه امتیاز بازی را به حساب خود واریز کند در دسته اول باقی می ماند. البته بعید به نظر می رسد راهیان بتواند در تنها بازی باقی مانده اش که با نفت آنبادان دارد به پیروزی دست یابد و در مقابل تیم خداداد نتواند از دو بازی 2 امتیاز بگیرد.

دیدگاه‌ها