کد خبر : 1236933 | 08 اردیبهشت 1394 ساعت 12:43 | 8.8K بازدید | 0 دیدگاه

کفاشیان:

دنبال تحقق نظرات مردم در تیم ملی هستیم

نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال صبح روز سه‌شنبه (امروز) به ریاست علی کفاشیان برگزار شد.

دنبال تحقق نظرات مردم در تیم ملی هستیم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا،‌ در ابتدای این جلسه علی کفاشیان، رئیس فدراسیون ضمن خیر مقدم به اعضای هیات رئیسه گفت: این نشست فوق العاده را تشکیل داده‌ایم تا بار دیگر برنامه‌های تیم ملی فوتبال را بررسی کنیم. در جلسه گذشته هیات رئیسه مقرر شد تا همکاری با کارلوس کی روش ادامه داشته باشد و در این جلسه به بررسی و اجرای برنامه های تیم ملی بپردازیم.

وی گفت: پس از رقابت‌های جام جهانی برزیل و با نظر هیات رئیسه، مقرر شد کی روش و دستیارانش، تیم ملی ایران را تا جام جهانی 2018 همراهی کنند و پس از انجام مراحل قرار داد و برگزاری مسابقات جام ملتهای آسیا، سرمربی تیم ملی فوتبال روز 29 اسفند ماه در نشستی که برگزار کردیم اعلام کرد مشکلاتی بر سر راه تیم ملی فوتبال وجود دارد و باید این موانع رفع شود.

وی بحث بودجه تیم ملی، اردوها و برنامه های تدارکاتی و آماده سازی تیم ملی، سالن بدنسازی و امکانات زمین چمن آکادمی ملی فوتبال را جزیی از مشکلات تیم ملی دانست. همچنین وی برنامه های خود را برای موفقیت و پیشرفت تیم ملی و کسب نتایج مطلوب ارائه کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: با توجه به وجود مشکلات مالی، برنامه های تیم ملی با مشکل مواجه می‌شد و همه مشکلات دست به دست هم داد تا در نشست گذشته هیات رئیسه به بررسی حضور کی روش در ایران بپردازیم که آیا او به عنوان سرمربی در ایران فعالیت کند یا خیر؟ شما من را به عنوان نماینده برای ادامه مذاکرات برای حضور کی روش در ایران انتخاب کردید و وزارت ورزش و جوانان نیز نماینده خود را به ما معرفی کرد تا بتوانیم با بررسی بیشتر موانع و مشکلات مختلف را رفع کنیم.

کفاشیان در ادامه افزود: کی روش بارها اعلام کرده که درباره پرداخت حقوق و یا دیر کرد آن مشکلی ندارد اما برنامه های تیم ملی و کارهای مربوط به آن باید انجام شود، بحث های زیادی انجام شد و نهایتا با اعلام حمایت نماینده وزارت ورزش و جوانان و جلسات متعددی که برگزار کردیم مقرر شد تا با قدرت از برنامه های تیم ملی حمایت کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: در سال گذشته مشکلات مالی عدیده ای داشته ایم. از یک سو برنامه های متعدد تیم‌های ملی و مسابقات مختلف بین المللی داشته‌ایم. از دلایل دیگری که با مشکلات مالی روبه رو بودیم این است که سال قبل سال پر کار بود و بسیاری از اعتبارات ما در مورد حق پخش و پول فیفا تامین نشده است. بسیاری از برنامه های ما مانند ساختن سالن بدنسازی، زمین چمن مصنوعی تیم ملی باقی مانده است اما در حال حاضر تیم ملی در وضعیت خوبی قرار دارد و وجهه خوبی در آسیا و جهان دارد. با توجه به روند صعودی تیم ملی ایران و پیشرفت فوتبالمان، بسیاری از کشورها درخواست بازی با ایران را دانرد واین نشان از پیشرفت خوب فوتبال ایران داشته است. همه می دانند 90 تا 95 درصد پیشانی و ویترین فدراسیون ها تیم ملی است و حالا ما وضعیت خوبی که در آسیا و جهان داریم.

کفاشیان گفت: از طرفی دیگر با تلاشهای اعضای فدراسیون، وجهه فدراسیون ایران در جهان افزایش یافته، بسیاری از کشورهای منطقه که مشکلات داخلی مختلفی دارند، پیشنهاد برگزاری بازیهای خود را در ایران دارند. باتوجه به اینکه بسیاری از کشور ها می توانند و علاقه دارند میزبانی مسابقات برای آنها شوند اما کشورهایی چون افغانستان، عراق و سوریه درخواست دارند بازی های مقدماتی خود را در ایران برگزار کنند و این نشان از دیپلماسی ایران و فوتبال ایران دارد . همه کشورهای فوق اعلام علاقه کرده‌اند که بازیهای مقدماتی جام‌جهانی را به دلیل مشکلاتشان، فقط در ایران انجام دهند و این موفقیت دیپلماسی فوتبال است که کشورها علاقه به بازی در ایران را دارند و سایر کشورها مجبورند برای حضور در بازیها به ایران بیایند.

وی در ادامه درباره پرداخت مالیات کی روش گفت: با توجه به اینکه کی روش یک چهره سرشناس بین المللی و است ما سعی کردیم این مشکل را حل کنیم. همه ما باید تلاش کنیم که این مشکل برای ایشان به وجود نیاید.

وی در پایان گفت: درست است که اختلاف نظر در این میان وجود دارد اما به هر جهت تیم ملی فوتبال برای همه مردم ایران است و ما به عنوان نماینده مردم باید نظرات و خواسته های آنها را تامین کنیم و همه علیرغم این نظرهای متفاوت باید بدانند که تیم ملی مورد حمایت همه ما از جمله فدراسیون و هیات رئیسه است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون فوتبال، جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از ساعت 10:00 صبح امروز با حضور علی کفاشیان، دکتر علیرضا اسدی، دکتر محمود اسلامیان، مهدی تاج، دکتر الهه عرب عامری، شهاب‌الدین عزیزی خادم، دکتر شهرام دبیری، حیدر بهاروند، فریدون اصفهانیان و کارلوس کی روش در دفتر رئیس فدراسیون برگزار شد.

دیدگاه‌ها