کد خبر : 1236971 | 08 اردیبهشت 1394 ساعت 15:08 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

عزیزی خادم: پیروانی انتخاب کفاشیان بود

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: انتخاب افشین پیروانی به عنوان مدیر اجرایی تیم ملی با نظر علی کفاشیان صورت گرفت.

عزیزی خادم: پیروانی انتخاب کفاشیان بود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، ، شهاب‌الدین عزیزی خادم در خصوص انتخاب افشین پیروانی به عنوان مدیر اجرایی تیم ملی گفت: انتخاب پیروانی پیشنهاد کفاشیان بود. در تیم ملی دیگر عنوانی به اسم سرپرست نداریم و مدیر اجرایی چارت جدیدی است که فیفا تعریف کرده است. 

وی افزود: کفاشیان اعتقاد داشت افشین پیروانی فردی تحصیل‌کرده و گزینه مناسبی برای مدیر اجرایی تیم ملی است. 

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص انتخاب جواد نکونام به عنوان دستیار کی‌روش اظهار داشت: نکونام پیشنهاد کارلوس کی‌روش بود و با توجه به اینکه این بازیکن سال‌ها عضو تیم ملی بوده و تعامل مناسبی با بازیکنان و سرمربی تیم ملی دارد برای این سمت انتخاب شد. غیر از نکونام دوستان دیگری هم بودند که شرایط خوبی برای عضویت در کادرفنی داشتند. به هرحال حضور چنین جوان‌هایی در کنار کی‌روش می‌تواند یک کلاس آموزشی خوبی برای آنها باشد تا برای سال‌های آینده تجربه کسب کنند.

عزیزی خادم در پاسخ به این سوال که دلیل قهر علی کریمی از تیم ملی چه بود و چه تضمینی است که نکونام چنین سرنوشتی پیدا نکند، گفت: این مباحث مربوط به گذشته است و بهتر است به آن دامن نزنیم. به هر حال نظر کی‌روش بود این بازیکن جوان در کادر فنی تیم ملی مشغول به کار شود. خاطرتان باشد قبلا هم هیئت رئیسه 5 مربی را به کی‌روش معرفی کرد تا از آنها در کادر خود استفاده کند. در هر صورت کریمی شاید مشکل شخصی داشت که کارش را ادامه نداد و نکونام جایگزین او شد.

وی درباره اینکه آیا همکاری فدراسیون با شرکت البسه ورزشی آل‌اشپورت ادامه پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: تایلند که از تیم‌های درجه 2 آسیا است در حال حاضر با یک برند معروف همکاری می‌کند. تمام تیم‌های پایه این کشور لباس‌هایشان با این برند هست. لازم است ما هم با یک برند درجه یک همکاری داشته باشیم، برندی که در شأن فوتبال ایران باشد. به هر حال موانع و مشکلات مالی بر سر راه فدراسیون فوتبال است اما در هر صورت باید برندی را بیاوریم که واقعا برازنده و در شأن کشورمان باشد. 

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه برنامه ارائه شده از سوی کی‌روش به فدراسیون و هیئت رئیسه گفت: سرمربی تیم ملی برنامه خود را ارائه داده و امیدواریم فدراسیون بتواند امکانات لازم را برای اجرای برنامه‌های کی‌روش فراهم کند. هیئت رئیسه به کفاشیان تفویض اختیار کرد تا بتواند شرایط لازم را برای اجرای برنامه‌های تیم ملی فراهم کند. آنچه مسلم است موانع مالی و اقتصادی زیادی جلوی راه فدراسیون قرار دارد تا بتواند برنامه‌های کی‌روش را پیش ببرد. انشاءالله تعامل خوبی بین فدراسیون و دولت فراهم شود تا به شکل خوبی امکانات لازم برای اجرای برنامه‌های کادرفنی تیم ملی فراهم شود. 

عزیزی خادم با تاکید بر اینکه پیش از این مشکلات مالی فدراسیون اجازه نمی‌داد که یکسری امکانات برای تیم ملی فراهم شود، گفت: قبلا شرایط برای فراهم کردن بعضی امکانات مهیا نبود. در سال‌های اخیر همواره فدراسیون با مشکل مالی مواجه بوده و در حال حاضر هم  فدراسیون نه اسپانسر دارد و مبلغ حق پخش هم به آنها پرداخت نشده است. به هر حال ما برای حل مشکلات مالی و تعامل با دولت به کفاشیان تفویض اختیار دادیم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا پس از تذکر حسنی‌خو مبنی بر اینکه هرکس در فدراسیون نمی‌تواند با کی‌روش همکاری کند می‌تواند برود، باعث شده هیئت رئیسه با فدراسیون همکاری داشته و حرف‌های کی‌روش هم خریدار داشته باشد، گفت: این نظر شماست،‌ در حال حاضر بحث همه ما این است که از تیم ملی و برنامه‌های کی‌روش حمایت کنیم اگر هم نماینده وزارت ورزش حرفی زده از سوی دلسوزی بوده است، برای اینکه تیم ملی موفق شود نیاز به یک اتحاد و وفاق ملی است. 

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه دولت می‌تواند در کار تیم ملی دخالت کند، گفت: تعامل فدراسیون با دولت بدین معنی نیست که دولت بخواهد در کار فدراسیون دخالت کند. در همه جای دنیا دولت‌ها به تیم‌های ملی‌شان کمک مالی می‌کنند و چه اشکالی دارد در کشور ما هم این اتفاق بیفتد، به هر حال باید تعامل خوبی بین فدراسیون و تیم ملی برقرار شود.

دیدگاه‌ها