کد خبر : 1236989 | 08 اردیبهشت 1394 ساعت 16:18 | 15.4K بازدید | 0 دیدگاه

از کی‌روش در گردهمایی های آموزشی لیگ استفاده می‌کنیم

محصص: ضریب هوشی نکونام او را به اسپانیا برد

مرتضی محصص مدیر کمیته فنی فدراسیون معتقد است که نکونام راه کارکردن با کی‌روش را بلد است فقط باید با حضور در کلاس های مربیگری دانشش را بالا ببرد.

محصص: ضریب هوشی نکونام او را به اسپانیا برد
محصص در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش سه" گفت: جواد نکونام بدون تردید از بازیکنان شاخص و تاثیرگذار در فوتبال ماست. تصمیم گیری درباره اینکه او چه زمانی به فوتبالش پایان دهد کاملا شخصی است.

ضریب هوشی نکونام او را به اسپانیا برد

من یک سال که در پاس مربیگری کردم با جواد کارم کردم. او بازیکنی فوق العاده با ضریب هوشی بالاست و همین مساله باعث شد که پای او به لالیگای اسپانیا باز شود. او از لحاظ فکری و تاکتیکی خوب است و در زمین در دفاع، حمله و گلزنی شرکت می‌ کند و به عنوان یک رهبر محسوب می‌ شود.

نکونام و پیروانی بازیکنان شاخص تیم‌ملی

نکونام و پیروانی هر دو از بازیکنان شاخص تیم های ملی بودند. آقای پیروانی یک دوره مربی تیم پرسپولیس هم بود او کلاس های مربیگری حرفه ای را پشت سر گذاشته و تئورسین خوبی است و مطالعه و بررسی هم در زمینه مربیگری دارد. البته ما هنوز نمی‌ دانیم که نکونام به عنوان مربی چه عملکردی خواهد داشت چون مربیگری با بازیگری فرق می‌کند. او جوان است و من به او توصیه می‌ کنم که در کلاس های مربیگری شرکت کند و اطلاعات خودش را بالا ببرد.

نکونام شخصیت فوتبالی دارد

جواد یک بازیکن بااستعداد است اما برای رسیدن به سطح بالا در فوتبال جهان علاوه بر استعداد باید شخصیت فوتبالی هم داشته باشی که شاید مهمتراز استعداد باشد که نکونام این شاخصه را در وجود خودش دارد. تا الان هم به عنوان یک کاپیتان و لیدر در زمین مثمرثمر بوده و امیدوارم که بتواند با به روز کردن دانش خودش در زمینه مربیگری هم در این کار موفق باشد.

منصوریان و کریمی نتوانستند با کی‌روش کنار بیایند

محصص در پاسخ به این سوال که آیا در شرایطی که منصوریان و علی کریمی نتوانستند با کی‌روش کار کنند، نکونام در حرفه جدیدش موفق خواهد بود یا نه جواب داد که؛ نباید فراموش کنیم کی‌روش مربی پرتغالی با خصوصیات مربیان لاتین فوتبال است یعنی مربیان اسپانیا و پرتغال که لاتین هستند و رفتار و منش آنها با بقیه فوتبال اروپا فرق می‌ کند مثل مورینیو، سانتوس و .... خصوصیات اخلاقی، انتظارات و فرهنگ کی‌روش بسیار متفاوت است و همین مساله باعث که منصوریان و کریمی نتوانند خودشان را با شرایط وقف دهند. البته من همیشه گفته ام که سرمربی حق دارد دستیاران و اعضای کادرفنی را خودش انتخاب کند و در این زمینه گزینه هایی را مدنظر بگیرد که از لحاظ فکری به او نزدیک تر هستند.

ایران در راه رسیدن به روسیه کار سختی دارد

ایران در راه جام‌جهانی روسیه کار بسیار دشواری دارد، به عقیده من برخلاف گفته بسیاری دیدارهای ما ساده نخواهد بود. اگر برنامه ریزی درستی نداشته باشیم مقابل هند و گوام هم به مشکل برخواهیم خورد. باید به ابعاد مختلف فکر کنیم و تمام تصمیم گیری های در مورد تیم‌ملی و انتخاب دستیاران را سریع سازماندهی کنیم تا همان تمرکز برای تیم باشد.

از کی‌روش در گردهمایی های آموزشی لیگ استفاده می‌کنیم

من 4 سال اول حضور کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم‌ملی را مثبت ارزیابی می‌ کنم و خیلی خوشحالم که او بعد از جلسه ای که با هیات رئیسه داشته مجددا در فوتبال ایران کار خواهد کرد. امیدوارم همکاری کارلوس کی‌روش با فوتبال ایران و صعود به جام‌جهانی 2018 روسیه دوران خوبی برای او باشد. او در این 4 سال اعتماد به نفس و روحیه تیمی بالایی به ایران داد. ما باید بدانیم که کی‌روش تجربه بین المللی دارد که به سادگی به دست نمی‌ آورد، ضمن اینکه علاوه بر مربی بودن معلم نیز هست و کلاس های متعددی را برای فیفا برگزار کرده است. از این بعد از حضور در گردهمایی های آموزش برای مربیان لیگ استفاده خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها