کد خبر : 1237051 | 08 اردیبهشت 1394 ساعت 19:25 | 62.8K بازدید | 0 دیدگاه

چه اهمیتی دارد از کجا آمده ام

اسدی: کی‌روش جای من را تنگ نکرده است

دبیرکل جدید فدراسیون با حاشیه هایی همراه بوده است. از جلسه پرحرف و حدیثش با کی‌روش گرفته تا اظهارنظر علی حسنی خو مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان در مورد منتقدان کی‌روش.

اسدی: کی‌روش جای من را تنگ نکرده است
علیرضا اسدی به "ورزش سه" می‌ گوید که کی‌روش جایش را تنگ نکرده که از ماندنش در فدراسیون فوتبال خوشحال شود.

* حضور حدود یک ماهه شما در فوتبال جنجال ها و حواشی زیادی را ایجاد کرده است، آیا به خواست خودتان این حاشیه ها درست شده یا اتفاق ها باعث شده که همیشه حاشیه پیرامون شما حضور داشته باشد؟

اگر می‌گویید حاشیه باید بگویم که تا حاشیه را چه تعریفی کنید. من به عنوان یک مدیر اعتقاد دارم که هر کسی در چارچوب وظایف خودش جلو برود و نباید در کار دیگری تداخل ایجاد کنیم. این اصول مدیریتی است و من هرگز از لفظ جنجالی خوشم نمی‌ آید. حرف های من براساس یک اصل مدیریتی است و حالا اگر اختلاف نظری هم وجود دارد، نباید لفظ جنجالی در مورد آن به کار برد.

* اولین بحثی که در مورد حضور شما در فدراسیون فوتبال مطرح شد، این بود که از طرف وزارت ورزش مامور شده اید که سیاست های آنها را در فدراسیون اجرا کنید. این مساله را تایید می‌ کنید؟
من نمی‌ دانم این چه بحثی است که اینقدر در رسانه های ما مطرح می‌ شود. من پزشک هستم و یک دوره ای هم فوتبال بازی می‌ کردم. حالا چه فرقی دارد که از طرف وزارت ورزش آمده ام یا هر وزارتخانه دیگری. اینکه کسانی در فدراسیون بوده اند که نه سابقه ورزشی داشتند و نه مدیریتی بدتر است یا اینکه یک فرد از کجا آمده است؟! متاسفانه یک ماه است که این حرف ها را می‌ شنوم و باعث تعجبم شده است.

* اهمیت موضوع از آنجایی است که درست زمانی شما به فدراسیون فوتبال آمدید که اختلاف بین وزارت ورزش و فدراسیون به اوج خود رسیده بود و حتی بحث هایی مطرح شده بود که این وزارتخانه تمایلی به همکاری با کی‌روش ندارد.
در بند یک اساسنامه آمده است که وزارت ورزش باید با فدراسیون فوتبال تعامل داشته باشد. این نثر صریح قانون است و فکر می‌کنم نباید هیچ کس از قانون عدول کند. دلیل هم ندارد که وزارت ورزش بخواهد در کار فدراسیون فوتبال دخالت کند.

* و برسیم به آن جلسه جنجالی که شما چندی پیش با کارلوس کی‌روش برگزار کردید. آیا هنوز هم سر موضع تان در مورد او هستید؟
من باز هم می‌ گویم که از لفظ جنجالی خیلی خوشم نمی‌ آید. من فقط در آن جلسه گفتم که هر کس باید چارچوب خودش را بداند. به هر حال من یک آدم سیستم مدار هستم و طبیعی است که دیگر نخواهم در مورد حرف های گذشته صحبتی کنم.

* ولی در آن زمان خیلی ها گفتند که شما موافق حضور او نیستید؟
خدا را شکر که خود آقای کی‌روش مصاحبه کرده و گفته که من به او گفته ام که به 5 دلیل کارشناسی موافق جدایی او از تیم‌ملی نیستم. این دیگر آفتاب دلیل آفتاب است و نیازی نیست که من در مورد آن توضیح بدهم.

* اما لطفا در مورد صحبت های آقای حسنی خو بعد از ماندنی شدن کی‌روش صحبت کنید. به نظر می‌ رسید اینکه او گفته هر کسی مخالف کی‌روش است باید از فدراسیون فوتبال برود روی صحبتش با شما بوده است. این موضوع را تایید می‌ کنید؟
من فکر می‌ کنم حرف های آقای حسنی خو بد در رسانه ها انعکاس داده شده است. او فرد بسیار محترمی است که برای اتحاد و همدلی به ماجرای کارلوس کی‌روش وارد شده است. من بعید می‌ دانم ایشان از چنین ادبیاتی استفاده کرده باشد چون هدفش خوشحال کردن مردم است. این دقیقا همان هدفی است که من هم دنبال می‌کنم.

* از نظر شما منطقی است که نکونام که هنوز از فوتبال خداحافظی نکرده به عنوان مربی تیم‌ملی فعالیت کند؟
من جواب این سوال را نمی‌ دهم شاید بعدا در مورد این موضوع صحبت کردم اما الان وقت آن نیست.

* یعنی شما در جلسه امروز مخالف این موضوع بودید؟
اصلا رای گیری نشد که من موافق باشم یا مخالف. ضمن اینکه دبیر هیات رئیسه حق رای دادن ندارد. این موضوع یک پیشنهاد بود که از طرف یکی از حاضرین در جلسه مطرح شد.

* و اما سوال آخر اینکه کی‌روش در فوتبال ایران ماندنی شد شما را خوشحال کرده یا ناراحت؟
کی‌روش جای من را تنگ نکرده که من ناراحت شده باشم. ایشان یک معلم است و دلیل ندارد که من مخالف حضورش باشم.

دیدگاه‌ها