کد خبر : 1237754 | 12 اردیبهشت 1394 ساعت 17:41 | 37.9K بازدید | 0 دیدگاه

حق بدهید که برایم شائبه ایجاد شود

جلالی:بهترین‌داور ایران‌همیشه‌علیه‌ما‌سوت‌می‌زند

سرمربی سایپا به شدت از اتفاقات بازی تیمش با راه آهن ناراحت است و اعتقاد دارد برای دهمین بار در این فصل داور اجازه نداد تیمش نتیجه بگیرد.

جلالی به "ورزش سه" گفت که هر زمان فغانی داور بازی های تیمش بوده، داوری ها به ضرر تیمش بودند.

واقعا ناراحتم
موضوع این است که دیروز واقعا ناراحت بودم و فکر می کنم که عصبانیتم فقط مربوط به این بازی نمی شود. البته که داوری بازی دیروز به من احساس تلخ بی عدالتی را داد اما اصل ماجرا این است که در طول 28 بازی دقیقا در 10 بازی  داوری ها به ضرر ما شد. واقعا حق دارم که ناراحت باشم.

اگر همین بازی بود ایرادی نداشت
اگر اشتباهات داوری فقط مربوط به همین یک بازی می شد، ممکن بود اینقدر ناراحت نباشم اما شما بازی های گذشته ما را نگاه کنید. بازی قبلی با پرسپولیس، قبل از آن با تراکتورسازی، قبل تر با پدیده و حتی بازی با استقلال آخر مگر ما چقدر تحمل داریم. مگر من چه گناهی کرده ام که داوری ها باید در طول یک فصل به ضرر ما باشد.

چرا فغانی هر وقت داوری می کند به ضرر ماست
همه می گویند فغانی بهترین داور ایران است اگر بهترین داور ایران است چرا باید همیشه وقتی او برای ما داوری می کند، سایپا لطمه بخورد؟ در بازی با استقلال در صحنه ای که باید فغانی پنالتی و اخراج اعلام می کرد، یار ما را اخراج کرد. ما همیشه در بازی هایی که او برای ما داوری کرده لطمه خوردیم و من نمی دانم دارم غرامت چه چیزی را پس می دهم. چرا همه جریمه می شوند به جز داوران؟ چرا اگر یک مربی کوچکترین اعتراضی کند، همه در صدد هستند که او را مواخذه کنند. من از فدراسیون و کمیته داوران می خواهم که به وضعیت داوران رسیدگی کنند. چرا یک داور وقتی دارد اشتباه می کند جریمه بشود؟ داور باید بداند که با یک اشتباه یک تیم، یک شهر و طرفداران آن را با مشکلی جدی روبه رو می کنند.

اشتباهات داوری در همه جای دنیا
در همه جای دنیا اشتباهات داوری وجود دارد و این درست است. اما در هیچ جای دنیا اینطور نیست که به خاطر اشتباهاتی که می کنند، جریمه نشوند. در همه جای دنیا داوری که اشتباه می کند به سختی جریمه می شود و برای مدت طولانی از سطح اول داوری دور می شود. اما در ایران اصلا به این شکل نیست. داور اشتباه مهلک می کند و دو هفته بعد سوت می زند.

خطر جدی نگرفتن اشتباهات داوری
من مربی اگر اشتباهی کنم سخت  جریمه می شوم. اگر داورها هم جریمه سنگین نشوند، دیگر در صدد پوشش ضعف هایش نمی روند. این در حالی است که به نظر من داوری چیز کوچکی نیست و سرنوشت یک تیم را تعیین می کند.

10 بازی داوری ها به ضرر ما بوده است
شما ببینید که برای یک تیم اگر داور در یک بازی اشتباه کند، در سه بازی داوری ها به نفعش می شود. اما هیچ تیمی شرایط سایپا را ندارد معمولا برای تیم ها اینطور بوده که اگر سه بازی داوری ها به ضرر آنها بوده؛ 3 یا 4 بازی هم به نفع آنها بوده است. به هر حال اگر برای ما هم داوری ها 5 بازی به نفع ما بود و 6 بازی به ضررمان باز می گفتیم اشتباه است و پیش می آید. اما وقتی در 10 بازی داوری ها به ضرر ما بوده و فقط یک بازی به نفع ما، حق بدهید که اینقدر ناراحت باشیم.

مربی های دیگر جای من بودند چه می گفتند
اگر مربی های دیگر جای من بودند، چه می گفتند؟ من باز هم نمی گویم که اشتباهات داوری به ضرر ما بوده اند ولی حق بدهید که برایم شائبه درست شود. آخر مگر من چه تقصیری دارم که باید این اتفاق ها برای  من بیفتد. به جرات می گویم سایپا ساکت ترین و متین ترین تیم لیگ برتر است. حق ما نیست که مدام مورد بی عدالتی فوتبال قرار بگیریم.

چرا فغانی به دروازه بان راه آهن کارت قرمز نشان نداد
در صحنه ای که دروازه بان روی مهاجم ما خطای پنالتی انجام داد، صددرصد دروازه بان راه آهن حداقل باید یک کارت زرد می گرفت اما می دانید چرا فغانی این کار را نکرد؟ چون دروازه بان راه آهن یک کارت زرد داشت و نمی خواست او را اخراج کند.

چرا کمیته داوران یک همایش برگزار نمی کند
چرا کمیته داوران یک همایش با حضور مربی ها و داورهای لیگ برتر برگزار نمی کند که ما در آنجا بنشینیم و حرف هایمان را بزنیم. این موضوعی است که تا حالا در لیگ برتر انجام نشده و اگر اتفاق بیافتد، بی تردید بسیاری از مشکلات حل می شود.

دیدگاه‌ها