کد خبر : 1237774 | 12 اردیبهشت 1394 ساعت 19:25 | 146K بازدید | 0 دیدگاه

بارسا سه برد تا قهرمانی

جشنواره گل بارسلونا در زمین کوردوبا

دیدار تیم های کوردوبا و بارسلونا لحظاتی پیش با پیروزی 8-0 بارسلونا خاتمه یافت تا این تیم یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک تر شود.

جشنواره گل بارسلونا در زمین کوردوبا
به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا که در هفته های اخیر و پس از متوقف شدن برابر سویا تمام بازی های خود را پیروز شده از ساعت 18.30 به مصاف کوردوبای قعرنشین رفت. میزبان که هیچ امیدی به بقا نداشت، تنها برای اعاده حیثیت مقابل تیم قدرتمند و صدرنشین بارسلونا قرار گرفت.

1028214

بارسا خیلی زود و در دقیقه 2، روی پاس آلوس و ضربه نیمار می توانست به گل دست یابد اما ضربه نیمار چنان با قدرت نواخته شد که توپ از شش قدم به بالا رفت. چند دقیقه بعد، کوردوبا خودی نشان داد و روی ضربه سر مهاجم خود یک فرصت گلزنی خوب خلق کرد. این توپ به بیرون رفت ولی کمک داور نیز اعلام آفساید کرده بود.

در ادامه، پس از هدر رفتن یک موقعیت گل توسط هر دو تیم، در دقیقه 27، مسی بهترین فرصت را برای زدن گل از دست داد. ضربه او را دروازه بان کوردوبا به زیبایی مهار کرد. این بهترین شانس گل بارسا تا آن لحظه بود. ضربه نیمار نیز در دقیقه 36 به تیر دروازه برخورد کرد تا بارسا تیم بدشانس زمین هم باشد.

پس از 42 دقیقه مقاومت، سرانجام دروازه کوردوبا باز شد. پاس استثنایی مسی که بیرون محوطه با جا گذاشتن همه مدافعان، راکیتیچ را در بهترین موقعیت دیده بود، به این ستاره کروات رسید. یک کنترل خوب و ضربه ای بهتر، گل اول بارسلونا را به همراه داشت.

4 دقیقه بعد نیز نوبت به گل دوم بارسا رسید. این بار اینیستا بود که سازنده گل بود و سوارز پاس این هافبک ارزشمند را به گل دوم تبدیل کرد. این دومین پاس گل فصل اینیستا و اولین پاس گل او در لالیگا بود. نیمه اول با همین دو گل به اتمام رسید.

بارسلونا نیمه دوم را نیز طوفانی آغاز کرد و دو دقیقه پس از شروع، توسط مسی به گل سوم خود دست یافت. سانتر آلوس را مسی با ضربه سر به گل تبدیل کرد. مسی در این فصل بیشتر از هر فصلی با ضربه سر گلزنی کرده است.

1028213

5 دقیقه بعد نوبت به سوارز رسید تا دبل کند. او دومین گل خود را بازهم روی پاس آلوس به ثمر رساند. این دومین پاس گل آلوس در بازی امروز بود. ضربه تمام کننده سوارز، در قعر دروازه کوردوبا جای گرفت تا بارسا پیروزی خود را پرگل تر کند.

در دقیقه 65 نوبت به پیکه رسید تا برای بارسا گلزنی کند. پنجمین گل بارسا روز هشتمین کرنر این تیم و پاس راکیتیچ حاصل شد. پیکه پاس راکیتیچ را به گل تبدیل کرد تا بارسلونا 5-0 پیش بیفتد.

در دقیقه 78 مسی موفق شد دومین گل خود و ششمین گل بارسا را نیز به ثمر برساند. همکاری عالی نیمار، پدرو و سوارز، به گل مسی ختم شد تا فوق ستاره آرژانتینی حالا با یک گل اختلاف از رونالدو در جدول گلزنان پیشتاز باشد.

در دقیقه 85، بارسا روی حرکت نیمار به یک ضربه پنالتی دست یافت. ضربه پنالتی را هم خود نیمار به گل تبدیل کرد تا بارسا 7 بر صفر پیش بیفتد. سه دقیقه بعد بارسا بار دیگر توسط سوارز به گل دست یافت . بدین ترتیب سوارز موفق شد اولین هت تریک خود در لالیگا را جشن بگیرد.

 بارسلونا با برتری 8-0 خود، حکم قطعی سقوط کوردوبا به دسته پایین تر را امضا کرد و خود در 9 امتیازی قهرمانی قرار گرفت.

دیدگاه‌ها