کد خبر : 1237861 | 13 اردیبهشت 1394 ساعت 11:24 | 5.9K بازدید | 0 دیدگاه

مسابقات تکواندو قهرمانی جهان – روسیه

برنامه مبارزات هوگوپوشان در رقابتهای جهان

کمیته برگزاری مسابقات جهانی تکواندو، برنامه مبارزات هوگوپوشان در رقابتهای قهرمانی جهان 2015 را در حالی اعلام کرد که روند برگزاری این مسابقات نسبت به رقابتهای جهانی 2013 با تغییر مواجه شده است، بطوریکه تکواندوکاران برای تعیین رنگ مدال خود، باید طی 2 روز بر روی شیاپ چانگ بروند!

برنامه مبارزات هوگوپوشان در رقابتهای جهان
به گزارش "ورزش سه"، به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، کمتر از 10 روز تا بزرگترین رویداد تکواندوی جهان در سال 2015 زمان باقی است، رقابتهایی که می تواند سکوی پرتابی برای تکواندوکاران هر کشور برای رسیدن به سهمیه المپیک 2016 ریو باشد.

بیست و دومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان طی روزهای ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ماه به میزبانی "چیلیابینسک" روسیه برگزار خواهد شد که بر اساس برنامه اعلام شده از سوی کمیته برگزاری مسابقات طی روزهای جمعه تا دوشنبه (۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه) ثبت نام نهایی تیم ها انجام می شود.

از روز سه شنبه (۱۹اردیبهشت ماه) به مدت 3 روز جلسه هماهنگی داوران برگزار می شود که سیروس رضایی و حافظ مهدوی بعنوان داوران ایرانی در این رقابتها حضور خواهند پرداخت.

یکشنبه (20 اردیبهشت ماه)، نشست شورای اجرایی از ساعت 10 صبح در هتل رادیسون و قرعه کشی مسابقات به همراه جلسه فنی مربیان ساعت 16 تا 18 همان روز در همین مکان برگزار خواهد شد و تمرین تیم ها در این مدت در سالن تمرین پیش بینی شده است.

دوشنبه (21 اردیبهشت ماه) و یک روز قبل از آغاز مسابقات نیز مجمع عمومی فدراسیون جهانی (ساعت 14)، جلسه فنی پزشکان تیم ها (ساعت 14 تا 16) و جلسه توجیهی (ساعت 16) برگزار می شود.

اما آغاز این رقابتهای مهیج و دیدنی از روز سه شنبه (22 اردیبهشت ماه) در سالن "تراکتور" شهر چلیابیسنک خواهد بود که در این روز تکواندوکاران اوزان 46- کیلوگرم زنان و 58- کیلوگرم مردان بر روی شیاپ چانگ می روند. در بخش زنان ایران نماینده ای نخواهد داشت و اولین تکواندوکار کشورمان در روسیه و در بخش مردان فرزان عاشورزاده است که باید به مصاف رقبایش برود.

چهارشنبه (23 اردیبهشت ماه) در بخش زنان، مبارزات وزن 49- کیلوگرم انجام می شود که تیم ملی ایران بازهم نماینده ای ندارد و در بخش مردان مسعود حجی زواره در وزن 74- کیلوگرم رو در روی حریفانش قرار خواهد گرفت.

سومین روز این مسابقات (پنجشنبه - 24 اردیبهشت ماه) با مبارزات اوزان 67- کیلوگرم زنان و 68- کیلوگرم مردان آغاز می شود که فاطمه روحانی و علیرضا نصرآزادانی نمایندگان ایران هستند. در ادامه و در چهارمین روز (جمعه - 25 اردیبهشت ماه) بازهم ایران 2 نماینده خواهد داشت که در وزن 73+ کیلوگرم اکرم خدابنده و در وزن اول مردان (54- کیلوگرم) محمد کاظمی بر روی شیاپ چانگ می روند. در این روز رقابتهای وزن 53- کیلوگرم زنان نیز برگزار می شود، که ایران نماینده ای ندارد.

شنبه، 26 اردیبهشت ماه و در تنها روز 3 نفره تیم ایران، در بخش زنان تکواندوکاران وزن 73- کیلوگرم و در بخش مردان تکواندوکاران اوزان 87- و 87+ کیلوگرم به مصاف حریفانشان می روند که به ترتیب هانیه اخلاقی، امید عمیدی و سجاد مردانی هوگوپوشان کشورمان هستند.

27 اردیبهشت ماه و در ششمین روز جام بیست و دوم، کیمیا علیزاده در وزن 57- کیلوگرم و ابوالفضل یعقوبی در وزن 63- کیلوگرم مبارزاتشان را پیگیری می کنند و در آخرین روز این رقابتها (دوشنبه - 28 اردیبهشت ماه) پرونده این مسابقات با مبارزات شکرانه ایزدی در وزن 62- کیلوگرم و مهدی خدابخشی در وزن 80- کیلوگرم مردان بسته خواهد شد.

طبق برنامه مسابقات هر وزن از ساعت ۹ صبح به وقت محلی به مدت 2 ساعت آغاز می شود و تکواندوکاران پس از صرف ناهار دوباره از ساعت 14 تا 18 مبارزات خود را پیگیری می کنند.

اما از تغییرات این دوره از مسابقات باید به این نکته اشاره کرد که در جام 22، پس از مشخص شدن نفرات راه یافته به مرحله نیمه نهایی و نهایی در هر وزن، رقابتهای این ورزشکاران به اتمام می رسد و هوگوپوشان برای راهیابی به مرحله فینال؛ فردای روز مسابقاتشان، از ساعت 19 تا 21 مبارزات مرحله نیمه نهایی و نهایی را از سر می گیرند.

گفتی است؛ تنها در روز پایانی این رقابتها یعنی مبارزات تکواندوکاران اوزان 62- کیلوگرم و 80- کیلوگرم طی یک روز انجام می شود.

پیش از این نیز، بیست و دومین دوره رقابتهای قهرمانی جهان در سال 2011 به این روش برگزار شده بود.

وزنکشی مسابقات هر وزن روز قبل از برگزاری است و مراسم افتتاحیه این رقابتها روز اول بازیها (سه شنبه – 22 اردیبهشت ماه) از ساعت 18 تا 19:30 در سالن "تراکتور" پیگیری خواهد شد.

مسابقات با هوگو، کلاه و جوراب الکترونیکی (دیدو) برگزار می شود.

همچنین پیش از این نیز اعلام شده بود که قرار است رقابتها با لباس های رنگی برگزار شود، که در نهایت مقرر شد این رقابتها به شکل هرساله و با توبوک سفید انجام شود.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان با هدایت بیژن مقانلو (سرمربی)، مهدی بی باک و مهرداد یوسفی (مربی) با ترکیب کامل و در هر 8 وزن اعزام خواهد شد و در بخش زنان با هدایت مینو مداح (سرمربی) و آزاده یاسایی (مربی) با 5 هوگوپوش راهی این دوره از مسابقات می شود.

این رقابتهای که دارای گرید 12 برای رنکینگ المپیک است، به نفر اول 120 امتیاز، برای نفر دوم 72 امتیاز، نفرات سوم 43.20 امتیاز در راه کسب سهمیه المپیک تعلق خواهد گرفت.

همچنین تکواندوکارانی که در این رقابتهای مهم موفق به کسب پیروزی، جایگاه و حتی حضور شوند نیز بی بهره نخواهند ماند!

بدین ترتیب، نفرات پنجم 25.92 امتیاز، نفرات نهم 18.14 امتیاز، نفرات هفدهم 12.70 امتیاز، نفرات سی و سوم 8.89 امتیاز و نفرات شصت و پنجم نیز 6.22 امتیاز بدست خواهند آورد.

دیدگاه‌ها