کد خبر : 1238083 | 14 اردیبهشت 1394 ساعت 11:37 | 60.2K بازدید | 0 دیدگاه

نکونام نمی‌تواند کمکی به تیم ملی کند

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال گفت: نکونام در این شرایط می‌تواند به لحاظ مشورتی و مدیریتی به تیم ملی کمک کند نه فنی و او بیشتر از تیم ملی سود خواهد برد.

نکونام نمی‌تواند کمکی به تیم ملی کند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، محمد احسانی در خصوص اینکه آیا جواد نکونام برای حضور در کلاس‌های مربیگری فدراسیون فوتبال درخواستی داشته یا نه، اظهار داشت: هنوز تقاضایی به ما نرسیده اما با توجه به شرایطی که وجود دارد بازیکنان ملی‌پوش می‌توانند به سرعت در کلاس‌ها شرکت کنند. در صورتی که نکونام درخواستی برای حضور در کلاس‌ها داشته باشد در اولین کلاس مربیگری C شرکت خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه نکونام بازیکن ملی‌پوش بوده و بالای 100 بازی ملی دارد نیازی به دریافت مدرک D نیست و او مستقیم می‌تواند در کلاس‌های C شرکت کند. طبق شنیده‌هایی که نمی‌دانم درست است یا غلط نکونام یک دوره کلاس مربیگری را در اسپانیا پشت سر گذاشته و البته تأکید می‌کنم از درست بودن این خبر اطلاع دقیقی ندارم.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال درباره اینکه نکونام از سوی کارلوس کی‌روش برای مربیگری در تیم ملی انتخاب شده و آیا می‌تواند روی نیمکت بنشیند یا نه، گفت: داستان مربی و سرمربی فرق دارد. سرمربی تیم ملی حتماً باید مدرک A پرولایسنس داشته باشد و دستیاران هم با توجه به درجه‌ای که دارند باید مدرک ارائه کنند. کمترین درجه مربیان تیم ملی باید مدرک B باشد تا مجوز نشستن روی نیمکت صادر شود و نکونام هم بدون این مدرک نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند.

احسانی یادآور شد:  باید دید که نکونام قصد نشستن روی نیمکت تیم ملی را دارد یا نه. شاید او فقط قصد دارد در کنار تیم ملی باشد و نیازی هم نمی‌بیند که روی نیمکت باشد.

«انتخاب نکونام به عنوان مربی تیم ملی بدون مدرک مربیگری و تجربه کافی از نظر فنی درست است؟» رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: این انتخاب از نظر آموزشی ایراد ندارد اما نکونام از نظر فنی نمی‌تواند به تیم ملی کمک کند. او بازیکن بزرگی و کاپیتان تیم ملی بوده که مطمئناً به دلیل رفاقتش با بازیکنان می‌تواند از نظر روحی و روانی به تیم ملی و کادرفنی کمک کند اما مربیگری فاکتورهای خاص خودش را دارد.

احسانی گفت: حضور نکونام به عنوان مربی تیم ملی انتخاب کی‌روش بوده و سرمربی تیم ملی هم یک مربی با تجربه است و می‌داند که مربیگری در چنین سطحی نیاز به مطالعه، تجربه، مربیگری در تیم‌های مختلف و ... دارد. با این حال فکر می‌کنم نکونام می‌تواند به لحاظ مشورتی و مدیریتی به تیم ملی کمک کند و او بیشتر از تیم ملی سود خواهد برد.

وی با بیان اینکه وحید هاشمیان با حضور در کلاس‌های مربیگری پرولایسنس فدراسیون فوتبال آلمان اقدامی هوشمندانه انجام داد، به تسنیم گفت: هاشمیان اکنون یک مربی با دانش است که قطعاً می‌تواند کمک‌های زیادی به فوتبال ایران، فدراسیون فوتبال و کمیته آموزش کند. هاشمیان را یک شخصیت بی‌نظیر می‌دانم که در دوران بازی‌اش هم کارنامه درخشانی داشت و از مربیان آینده‌دار خواهد شد. با او صحبت و اگر علاقه‌مند بود حتماً از او استفاده خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها