کد خبر : 1238476 | 16 اردیبهشت 1394 ساعت 08:38 | 31.7K بازدید | 0 دیدگاه

دهم لیگ برتر، صدم ایران شد

شاهین بوشهر تیم نوزدهم دسته سوم!

مروری بر عملکرد تیم های قدرتمند گذشته لیگ برتر یا بالاترین دسته های لیگ در ایران، نشان می دهد که تعداد زیادی از آنها در دسته های مختلف از لیگ ایران حاضرند.

شاهین بوشهر تیم نوزدهم دسته سوم!
به گزارش "ورزش سه"، در گروه الف از مسابقات لیگ دسته اول در سال جاری، تیم های مس کرمان، آلومینیوم هرمزگان، شهیدسپاسی شیراز و استقلال اهواز در لیگ برتر حضور داشته اند و تیم نساجی مازندران هم در سال های 68 تا 73 در بالاترین دسته لیگ ایران حاضر بوده اند. در گروه دوم از دسته اول لیگ کشور هم تیم های پاس، نفت آبادان، داماش گیلان و شهرداری تبریز 4 تیم حاضر در لیگ برتر بوده اند.

اما در گروه الف از لیگ دسته دوم تیم های آلومینیوم اراک و خیبر خرم آباد در سال 1368 در لیگ باشگاهی قدس حاضر بوده اند. آلومینیوم با نام تیم گسترش اراک در مسابقات شرکت داشت.

در گروب ب تیم های فوتبال پیام مشهد که سابقه حضور در لیگ برتر را داشته و تیم ماشین سازی تبریز که طی سال های 52 تا 75 در لیگ حاضر بوده، شرکت داشتند در این گروه ابومسلم مشهد هم در رقابت ها حاضر بود.

اما در گروه دی 2 تیم گهردورود و سپیدرود رشت حاضر بودند که اولی تا 3 سال قبل لیگ برتری بود و دومی تا سال 71 در لیگ حضور داشت.

و سرانجام در لیگ دسته سوم هم تیم های شایسته ای مثل چوکای تالش، برق شیراز و شاهین بوشهر در مسابقات حضور دارند!

حضور تیم های ماشین سازی و ابومسلم در دسته دوم و برق شیراز در دسته سوم از اتفاقات عجیب این مسابقات است.

از بین تیم هایی که سابقه حضور در لیگ برتر را داشته اند تیم های پاس، نفت آبادان، داماش، شهرداری تبریز، مس کرمان، آلومینیوم هرمزگان، شهیدسپاسی شیراز و استقلال اهواز در دسته اول، پیام مشهد، ابومسلم مشهد و گهر دورود در دسته دوم و برق شیراز و شاهین بوشهر در دسته سوم حاضر هستند و اثری از تیم های شموشک نوشهر، شهید قندی، شیرین فراز کرمانشاه در مسابقات وجود ندارد.

در این میان شاهین بوشهر که تا چند سال قبل پشت مدعیان را می لرزاند بین 24 تیم مرحله دوم لیگ دسته سوم، رتبه 18 را دارد یعنی بعد از 16 لیگ برتری، 24 دسته اولی و 40 دسته دومی و 19 دسته سومی شاهین بوشهر در رتبه یکصد است تیمی که در لیگ برتر دهم بود در فوتبال ایران رتبه 100 را دارد.

دیدگاه‌ها