کد خبر : 1238567 | 16 اردیبهشت 1394 ساعت 14:15 | 88.4K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت روز:

شکست پروژه راموس؛آنچلوتی بدنبال راه حلی دیگر

رئال مادرید شب گذشته در مقابل یوونتوس دور از انتظار ظاهر شد. این تیم مقابل میزبان خود 2-1 شکست خورد تا برای صعود به فینال لیگ قهرمانان، محکوم به پیروزی در بازی برگشت باشد.

شکست پروژه راموس؛آنچلوتی بدنبال راه حلی دیگر
به گزارش "ورزش سه"، برابر یووه، سرخیو راموس همچون دو دیدار رئال مادرید مقابل اتلتیکو و سویا، جلوتر از مدافعان و در خط میانی بازی می کرد و این بار عملکردی بسیار ضعیف از خود نشان داد . به نظر می رسد که راه حل تاکتیکی آنچلوتی برای پر کردن جای خالی مودریچ مصدوم، با شکست مواجه شده و راموس بار دیگر به دفاع بازگردد.

خوزه فلیکس دیاز از روزنامه مارکا در همین رابطه می نویسد : " فرمول انتقال راموس به خط میانی در تورین جواب نداد و آنچلوتی خیلی خوب می داند که در صورت رسیدن بنزما به بازی برگشت، او باید بار دیگر راموس را به خط دفاع بازگرداند. شب گذشته مقابل یوونتوس، کارلتو برای سومین بار در یک ماه گذشته، راموس را در کنار کروس و در خط میانی قرار داد. حضور راموس در این پست جدید، در مقابل اتلتیکو و سویا مورد قبول واقع شده بود اما شب گذشته همه چیز بسیار بدتر از انتظر پیش رفت.

راموس در تمام طول بازی تحت تاثیر حریف قرار داشت و به وضوح در خط میانی احساس راحتی نمی کرد . با این نمایش ضعیف، احتمال اندکی وجود دارد که در بازی برگشت، او را باز هم در خط میانی مشاهده کنیم. راموس همواره در خدمت یوونتوس بازی می کرد و در هر دو فاز دفاع و حمله با مشکل مواجه بود.

1028435

در صحنه گل اول، او نتوانست جلوی نفوذ ته وز را بگیرد. فاصله او با واران در خط دفاع، بیش از حد ممکن بود. روی صحنه گل دوم نیز رئال در تله یوونتوس گرفتار شد. روز یک ضد حمله، کارواخال در جدال نفر به نفر با ته وز ناکام بود و روی این ستاره آرژانتینی مرتکب پنالتی شد. دو اشتباه فاحش از بازیکنان رئال مادرید که تاوانی سنگین در پی داشت.

طبق آمار منتشره از سوی یوفا، راموس 87 درصد پاس های خود را به درستی ارسال کرده بود اما تقریبا تمام این پاس های صحیح، پاس هایی کوتاه با مسافتی کم بودند و وقتی نوبت به پاس های بلند عرضی و عمقی می رسد، راموس در حد یک فاجعه بود.

او 9 بار توپ را در خطرناک ترین منطقه زمین از دست داد و 4 بار برای جبران اشتباه خود، مجبور به خطا روی بازیکنان یوونتوس شد. او 8 بار نیز اقدام به توپگیری کرد. راموس در میانه زمین، به وضوح در مهار ویدال ناکام بود. قدرت بدنی بالاتر ویدال و آشنایی بیشتر این هافبک شیلیایی به پست خود، از مهمترین عوامل برتری ویدال بر راموس بودند.

1028450


راموس البته در برخی مقاطع، باعث آزادی عمل بیشتر کروس نیز شده بود؛ با این حال بازیکن آلمانی نیز در روز اوج خود قرار نداشت. بدون مودریچ، برای بازی برگشت، آنچلوتی باید به دنبال راه حلی دیگر باشد . اینکه او باز هم روی حضور راموس در خط میانی تاکید خواهد کرد یا خیر. حداقل در بازی رفت که این تاکتیکی ابداعی آنچلوتی ویران شد.

بازی برگشت در برنابئو

نکته مجهول در مورد بازی برگشت، همچنان این مساله است که آنچلوتی راموس را درمیانه میدان حفط خواهد کرد یا ایارامندی و حتی بازیکنی دیگر را جایگزین او خواهد کرد. آنچه مسلم است اینکه، مودریچ تحت هیچ شرایطی به بازی برگشت هم نخواهد رسید اما مهره ای که آلگری در مادرید رو خواهد کرد، پل پوگباست که با پشت سر گذاشتن مصدومیت، به ترکیب یوونتوس اضافه خواهد شد.
بازیکنی که بی تردید روی ایده های تاکتیکی آنچلوتی و ترکیبی که برای بازی برگشت خواهد چید، تاثیر زیادی می گذارد. اینگونه آنچلوتی مجبور است برای بازی برگشت، خط میانی خود را بیش از همیشه تقویت کند.

1028446

نکته دیگر اینکه، بین بازی رفت و بازی برگشت، رئال روز شنبه باید به مصاف والنسیا برود که ویژگی ها و کیفیتی مشابه یوونتوس دارد و حساسیت این بازی نیز دستکمی از بازی شب گذشته نخواهد داشت. رئال برای ماندن در کورس قهرمانی لالیگا، باید والنسیا را در برنابئو شکست دهد و از طرفی، زمان کافی برای ریکاوری نیز ندارد.

آنچلوتی برای والنسیا نیز هیچ یک از مصدومان خود را در اختیار نخواهد داشت و از سویی، نمی تواند به هیچ یک از ستارگان خود به دلیل حساسیت فراوان مسابقه، استراحت بدهد. کارلتو با بهترین ترکیب خود به مصاف والنسیا خواهد رفت و چاره ای ندارد که حداقل برای این بازی نیز از سه مدافع مرکزی خود بصورت همزمان استفاده کند. ابهام در اینجاست که این بار کدامیک در خط میانی بازی خواهند کرد .باز هم راموس یا این بار نوبت دو مدافع دیگر خواهد بود؟"

ترجمه : رضا سیف

دیدگاه‌ها