کد خبر : 1238579 | 16 اردیبهشت 1394 ساعت 16:00 | 7.2K بازدید | 0 دیدگاه

همیشه بدترین بازیکنان خارجی را انتخاب می‌کنیم

کریمی: ملوان شرایط افتضاح را پشت سر گذاشت

فیروز کریمی سرمربی ملوان از روش باشگاه های ایرانی در جذب بازیکنان بی کیفیت خارجی انتقاد کرد.

کریمی: ملوان شرایط افتضاح را پشت سر گذاشت
به گزارش "ورزش سه"، بهانه مصاحبه تازه با کریمی ناکامی دو تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بود. کریمی از اینجا به ملوان رسید و در نهایت بحث به ذوب‌آهن تیم سابقش رسید. این گفت‌وگو را بخوانید:

فوتبال ما عقب مانده از پیشرفت است

ما در فوتبالمان پیشرفت داشته ایم اما خیلی کند، اما فوتبال رقبای ما در آسیا سرعت بیشتری داشته و لذا در شرایط پیشرفت ما نسبت به خودمان پیشرفت داشته ایم اما از حریفانمان جا مانده ایم اگر از دید ریاضی هم نگاه کنید، در آینده هم اگر ما رو به جلو برویم باز هم فاصله ما نسبت به حریفان بیشتر خواهد شد و شاهد آن خواهیم بود که فوتبال ما نسبت به رقبای آسیایی، یک فوتبال عقب مانده از روند پیشرفت است. باید بگردیم و فاکتورهای کندی سرعت را پیدا کنیم و آنها را مرتفع کنیم و سریع تر گام برداریم تا عقب ماندگی ها جبران شود. باید فاکتورهای زیاد بررسی و پیگیری شود و اشکالات در این بین مرتفع شود. در این شرایط به گفتن همین نکته بسنده می‌ کنم زیرا در این باره می‌ توان بحث مفصلی و موشکافانه مشکلات را بررسی کرد.

بدترین را انتخاب می‌ کنیم

تیم های رقیب ما نسبت به جذب بازیکن محدودیت ندارد در صورتی که تیم های ایرانی برای جلب بازیکن خارجی محدودیت دارند بخصوص محدودیت مالی. حالا علاوه بر بحث محدودیت، بحث کج سلیقگی در استفاده از بازیکنان بیشتر دیده می‌ شود. باید دید سرمنشا این کج سلیقگی ها از کجاست. یکی از آن فاکتورها عدم توانمندی در جذب بازیکن خارجی است. با توجه به محدودیت بودجه ای که داریم به همان میزان نیز کج سلیقگی داریم و بین بد و بدتر، بدتر را انتخاب می‌ کنیم. در صورتی که رقبای ما بین خوب و خوب تر، خوب تر را انتخاب می‌ کنند و ما ظرفیت تقابل با آنها را نداریم و همیشه بین بد و متوسط، بد را انتخاب می‌ کنیم و سپس دچار مشکل می‌ شویم. در زمان انتخاب دقت لازم را نداریم و همین باعث می‌ شود، مشکلات عدیده ای پیش آید، دوم اینکه هزینه می‌ کنیم و از آن طرف نیز می‌ بینیم بی دلیل لیست مان را پر کرده ایم و از باب آن میزان بودجه چیز خوبی به دست نیاورده ایم و به همین خاطر دچار مشکل عدم استفاده می‌ شویم. بنابراین قراردادمان حرفه ای نیست زیرا هم پول داده ایم، هم استفاده نکرده ایم. به همین دلیل تیم ها و باشگاه ها دچار کشمکش می‌ شوند.

هم پول می‌ رود هم آبرو

تیم ها به دلیل عدم آمادگی به مفاد قرارداد در قبال جذب بازیکن خارجی پولی که نباید بدهند را می‌ دهند و پول زور از ما گرفته می‌ شود، جریمه می‌ دهیم از آن طرف از بازیکن هم استفاده نمی‌ کنیم. در این بین هم پول می‌ رود هم آبرو. این نوع استفاده از بازیکن خارجی ما را دچار مشکل کرده درباره بحث بازیکن خارجی هم مطلب زیاد است اما الان زمان مناسبی برای صحبت کردن در مورد این قضیه وجود ندارد.

مستحق شکست نبوده ایم

من قول داده بودم، ملوان را حفظ کنم. الان هم تمام تلاشمان برای خوب بودن انجام می‌ دهیم اما به شدت دچار بدشانسی شده ایم، در سال جدید در خیلی از بازی ها مستحق باخت نبودیم مثلا در همین بازی آخرمان با فولاد باید می‌ بردیم اما دچار بدشانسی شدیم. حتی می‌ توانستیم از بازی با استقلال باامتیاز کامل خارج شویم.

علاوه بر فوتبال زیبا امتیاز می‌ گیریم

خوشحالم فوتبالی که ارائه می‌ دهیم، یک فوتبال زیباست در بازی با نفت باختیم اما مربی تیم رقیب اذعان داشت، فوتبال را خوب بازی کرده ایم. چه آن موقعی که می‌ بریم مثل بازی با فولاد مبارکه سپاهان مربی رقیب از ما تعریف می‌ کند و چه مثل بازی با استقلال و فولاد که مساوی می‌ کنیم اما باز هم از ما تعریف می‌ شود زیرا ما جوانمردانه و زیبا فوتبال بازی می‌ کنیم و این همان فاکتور اولی بود که دنبالش بودیم. اما به فوتبال خوب امتیاز نمی‌ دهند و باید در بازی های باقیمانده با رعایت اصول علاوه بر فوتبال زیبا امتیاز نیز می‌ گیریم.

خوش شانسی و بدشانسی پایدار نیست

خاصیت فوتبال همین است ممکن است خوب بازی کنی اما شانس نیاوری. گاه هم شانس نصیبت می‌ شود ولی ما در این مدت بدشانسی آورده ایم از زمانی که من آمده ام و فوتبال دور جدید را شروع کردیم، روز به روز تماشاگران ما بیشتر شده اند. هواداران ملوان فوتبال را خوب می‌ فهمند و به زیبایی آن را آنالیز می‌ کنند. آنها از این تک امتیازهایی که می‌ گیریم به مراتب راضی تر هستند از زمانی که امتیاز کافی را می‌ گرفتیم اما خوب بازی نمی‌ کردیم. هواداران ما این را خوب تشخیص می‌ دهند که ما دچار بدشانسی شده ایم و این را می‌ دانند که خوش شانسی و بدشانسی همیشه پایدار نیست. آنها با تمام وجود تیم را تشویق می‌ کنند و فوتبال را می‌ شناسند. من امیدوارم علاوه بر اینکه تیم حفظ شود، آخر فصل در نظرخواهی جزو تیم هایی باشیم که فوتبال را زیبا بازی می‌ کنیم.

مرحله فوق العاده ضعیف ملوان به ما رسید

به لحاظ روحی بعد از آقای ایراندوست از نظر فوتبالی، روحی، فنی، جدولی و امتیازی در یک شرایط نرمال قرار داشت و تیم تحویل یک مربی خارجی داده شد و در آن زمان تیم از لحاظ جدولی، امتیازی، روحی، فنی در شرایط غیرعادی قرار داشت و در همان زمان ما تیم را تحویل گرفتیم و این کار را خیلی سخت کرد. شما اگر نگاه کنید ملوان در این فصل 3 مرحله متوسط، فوق العاده ضعیف و خوب را گذراند و حالا که مرحله خوب جایگزین مرحله فوق العاده ضعیف شده این قضیه نمود پیدا نمی‌ کند. البته یکی از رسانه ها آمار گرفته بود و معلوم شده تیم ما جزو 6، 7 تیم اول در نیم فصل دوم است. تیمی که تا چند وقت پیش با اختلاف فاحشی نسبت به تیم های دیگر در قعرجدول قرار گرفت و انرژی و کار زیادی برده شده تا ما آن شرایط افتضاح را پشت سر بگذاریم. امیدوارم که در بهترین شکل در لیگ جوابگوی محبت هواداران باشیم.

موفقیت ذوب‌آهن مختص به من مربی نبود

در ذوب‌آهن دوران خوبی را سپری کردم و اگر تیم در آن مرحله حفظ شد، کل مجموعه خوب کار کردند. ما یک مدیریت قوی و کاربلد، هیات مدیره توانمند، تماشاگران فهیم، بازیکنان باانگیزه و غیور، کادرسرپرستی بسیار خوب و دست اندرکاران استان و شهرستان که همه گی پشت مان بودند را داشتیم. این قضیه شرایط را به گونه ای رقم زد که در آن مقطع چنین رویه ای را پشت سر گذاشتیم و آن یک وفاق و یک حرکت جمعی بود و مختص به من مربی نبود. خوشحال هستم که الان آن روند ادامه پیدا کرده و شاهد پویایی تیم ذوب‌آهن هستیم. امیدوارم آنها با کسب قهرمانی در جام‌حذفی سهمیه آسیایی را کسب کنند و ادامه روند خوبشان در آسیا نیز ادامه پیدا کند.

راه ملوان همان راه ذوب‌آهن است

راه ملوان همان راه ذوب‌آهن است و شما مطمئن باشید ملوان همان راهی را می‌ رود که امروز ذوب‌آهن می‌ رود و من این اطمینان را به شما می‌ دهم که ملوان در فصول آینده حرف های زیادی برای زدن دارد و شاهد روزهای خوب این تیم خواهیم بود.

دیدگاه‌ها