کد خبر : 1238608 | 16 اردیبهشت 1394 ساعت 17:37 | 16.6K بازدید | 0 دیدگاه

رسایی: تیمداری وزارتخانه‎ها پولشویی محترمانه است

حرفهای مسوول پرونده فساد فوتبال درباره واگذاری

حمید رسایی مسوول رسیدگی پرونده فساد در فوتبال و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس ادعا می‌ کند که به احتمال زیاد طرح دو فوریتی برای توقف واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی رای نخواهد آورد.

حرفهای مسوول پرونده فساد فوتبال درباره واگذاری
به گزارش "ورزش سه"، چند روزی است که مقداد نجف نژاد رئیس هیات مدیره استقلال و نماینده مجلس ادعا کرده که قصد دارد طرح دو فوریتی توقف واگذاری دو باشگاه را به مجلس ببرد. اتفاقی که از نظر رسایی خیلی بعید است عملی شود: برای اینکه چنین طرحی عملی شود باید دو سوم مجلس رای موافق بدهد که خیلی بعید است چون این طرح قبلا در خود مجلس تصویب شده بود. من باز هم می‌ گویم که خیلی بعید است این اتفاق عملیاتی شود.

اما سوال دیگر از رسایی در مورد این است که چطور سایر وزارتخانه ها تیم داری می‌ کنند و فقط وزارت ورزش حق این کار را ندارند که مسوول رسیدگی پرونده فساد در فوتبال در این باره توضیح می‌ دهد: اتفاقا در پرونده فساد در فوتبال همین موضوع قابل بحث است، باید قانونی تصویب شود که سایر وزارتخانه هم نتوانند این کار را انجام دهند چون خود این موضوع یکی از دلایل ایجاد فساد در فوتبال است.

او ادامه داد: خیلی از وزارتخانه ها که تیم داری می‌ کنند کارهایی که نمی‌ توانند انجام بدهند را از طریق فوتبال عملی می‌ کنند. مربی و بازیکن قرارداد می‌ بندد اما در واقع پول آنها صرف کارهای دیگر می‌ شود. کارهایی که آن وزارتخانه نمی‌ توانست بدون سرمایه گذاری در فوتبال آن را انجام بدهد. این کار به نوعی پولشویی محترمانه در فوتبال است.

رسایی در پاسخ به این سوال که چطور قرار است سرخابی ها خصوصی شوند در حالی که درآمدزایی در فوتبال ایران معنی نمی‌ دهد هم گفت: اینطور که شما می‌ گویید هم نیست، اتفاقا فوتبال درآمد خوبی دارد. خیلی ها برای کسب درآمد فوتبال را انتخاب می‌ کنند چون سود خوبی دارد. اگر فوتبال پول نداشت این همه هزینه برای آن نمی‌ شد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان در مورد پیگیری موضوع حق پخش از طریق مجلس هم گفت: طبیعتا وقتی خصوصی سازی انجام شود، مسائل پیرامونی آن هم باید به صورت منظم و دقیق انجام شود. موضوع در مورد صداوسیما و حق پخش هم به همین شکل است و باید اتفاقات طوری رقم بخورد که فوتبال بتواند حقش را از صداوسیما بگیرد.

دیدگاه‌ها