کد خبر : 1238733 | 17 اردیبهشت 1394 ساعت 08:20 | 10.5K بازدید | 0 دیدگاه

رده بندی انفرادی و تیمی 4 وزن نخست

رده بندی انفرادی و تیمی چهار وزن اول رقابت های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا مشخص شد.

رده بندی انفرادی و تیمی 4 وزن نخست

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، در پایان روز نخست و 4 وزن اول رقابت های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا که از صبح چهارشنبه در سالن اسپایر شهر دوحه قطر آغاز شده است تیم ایران با کسب 2 مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز و 37 امتیاز در جایگاه اول قرار گرفت. تیم های مغولستان با 29، ژاپن با 27، قرقیزستان با 25، ازبکستان با 22، چین با 17 و قزاقستان با 15 امتیاز در رده های دوم تا هفتم قرار گرفتند. در این مسابقات 21 کشور آسیایی حضور دارند.


* رده بندی  چهار وزن نخست به شرح زیر است:
57 کیلوگرم: 1- بخبایار اردنبات (مغولستان) 2- صمت ندیربیک اولو (قرقیزستان) 3- یونس سرمستی (ایران) و موریشیتا فومی تاکا (ژاپن) 5- ندیرجان صفراف (ازبکستان) و جین جانگ هاک (کره شمالی)


65 کیلوگرم: 1- مسعود اسماعیل پور (ایران) 2- توموتسوگو ایشیدا (ژاپن) 3- روسلان پالیف (ازبکستان) و مانداراخان گانزوریک (مغولستان) 5- عزت میراخیموف (قرقیزستان) و هاک هانگ ری یونگ (کره شمالی)


86 کیلوگرم: 1- علیرضا کریمی (ایران) 2- آتسوشی ماتسوموتو (ژاپن) 3- امیدجان عثمان اف (ازبکستان) و پوریو آساخباتار (مغولستان) 5- عظمت دولت بیکوف (قزاقستان) و اینام محمد (پاکستان)


125 کیلوگرم: 1- آیال لازاریف (قرقیزستان) 2- کمیل قاسمی (ایران) 3- ژائو دنگ (چین) و فرخود آناکولوف (تاجیکستان) 5- محمد صباح (عراق) و هی تندر (هند)


رقابت های چهار وزن دوم و پایانی امروز (پنجشنبه) در سالن اسپایر شهر دوحه برگزار می شود.

* نتایج آزادکاران کشورمان در 4 وزن نخست به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم یونس سرمستی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 9 بر 7 مقابل ژیای مودی از چین به پیروزی دست یافت و راهی نیمه‌نهایی شد، اما در این مرحله با ضربه فنی مغلوب صمد ندربیک اولو از قرقیزستان شد و شانس حضور در فینال را از دست داد. وی در دیدار رده‌بندی در حالی که با نتیجه 4 بر صفر عقب بود حریف خود را ضربه فنی کرد و سوم شد. در این وزن 13 نفر حضور داشتند.

مسعود اسماعیل‌پور در وزن 65 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر میلیندا وراسینگ از سریلانکا را شکست و گام به یک چهارم نهایی گذاشت. وی در این مرحله نیز با نتیجه 8 بر 6 از سد ریونگ هاک هانگ، قهرمان 2013 آسیا از کره‌شمالی گذشت و راهی نیمه‌نهایی شد.

اسماعیل‌پور در این مرحله نیز در حالی‌که با نتیجه 8 بر صفر از روسلان پلی‌یف از ازبکستان عقب بود در نهایت با ضربه فنی مقابل حریف به پیروزی رسید و جواز حضور در فینال را کسب کرد. نماینده کشورمان در دیدار نهایی با نتیجه یک بر یک از سد توموتسو ایشیدا، نفر سوم آسیا در سال 2013 از ژاپن گذشت و مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد. در این وزن 17 نفر روی باسکول رفته بودند.

اسماعیل پور که 4 مدال طلا، نقره و برنز آسیا و طلای بازی های آسیایی در اوزان 60 و 61 کیلوگرم را در کارنامه دارد، در این مسابقات نخستین حضور خود در وزن جدید را تجربه می کرد.

در وزن 86 کیلوگرم علیرضا کریمی که مدال طلای جوانان جهان را در کارنامه دارد، پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر مقابل عظمت دولت بیکوف، نایب قهرمان جوانان جهان در سال 2014، به پیروزی رسید. وی سال گذشته نیز در فینال رقابت‌های جوانان جهان این کشتی‌گیر را شکست داده بود.

کریمی در نیمه‌نهایی با نتیجه 10 بر 5 مقابل امید جان عثمان‌اف، قهرمان آسیا در سال 2013 و نفر سوم بازی‌های آسیایی از ازبکستان به پیروزی رسید و جواز حضور در دیدار فینال را کسب کرد. وی در دیدار فینال نیز با نتیجه 6 بر 3 از سد آتسوشی ماتسوموتو از ژاپن گذشت و مدال طلا را از آن خود کرد. در این وزن 11 کشتی‌گیر وزن کشی کرده بودند.

کریمی در این مسابقات نخستین حضور خود را در یک مسابقه رسمی در رده سنی بزرگسالان تجربه می کرد.

کمیل قاسمی نماینده سنگین‌وزن کشورمان پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 5 بر یک از سد ژانگ دنگ از چین گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. وی در این مرحله نیز با نتیجه 11 بر صفر مقابل محمدصباح عبدالمالک از عراق به پیروزی رسید و فینالیست شد، اما در فینال با ضربه فنی مغلوب آیال لازاریف، نفر سوم 2013 آسیا از قزاقستان شد و از کسب مدال طلا بازماند. در این وزن 13 کشتی‌گیر حضور داشتند.

دیدگاه‌ها