کد خبر : 1238742 | 17 اردیبهشت 1394 ساعت 10:29 | 33.3K بازدید | 0 دیدگاه

ابراهیم‌زاده: پیکان را سوم می کردم

پیکان از زمانی که منصور ابراهیم‌زاده سرمربی اش را از دست داد، هیچ بردی را در لیگ‌برتر تجربه نکرده است و هر روز به سقوط نزدیکتر می‌ شود.

ابراهیم‌زاده: پیکان را سوم می کردم
سرمربی سابق پیکان به "ورزش سه" می‌ گوید که اگر این تیم بد بسته شده بود چرا مرفاوی این تیم را تحویل گرفت؟

من نمی‌ توانم در مورد مشکلات پیکان حرف بزنم
من نمی‌ توانم الان درباره مشکلات پیکان حرف بزنم چون در این باشگاه مسوولیتی ندارم و بهتر است مدیران این باشگاه اظهارنظر کنند. اما تنها چیزی که می‌ توانم بگویم این است که مسائلی که مربوط به من می‌ شود را می‌ توانم توضیح بدهم.

در نیم فصل می‌ توانستند تیم را تقویت کنند
اگر عده ای می‌ گویند که این تیم بد بسته شده من می‌ گویم که نیم فصل دوم وقت ترمیم تیم است. همان کاری که سرمربیان جدید پیکان هم کرده اند. آنها بازیکنانی مثل شجاعی، مهدی زاده، یک بازیکن ازبکستانی و یک برزیلی را به خدمت گرفته اند. این چیزی است که نشان می‌ دهد حرف های من در مورد نقش نیم فصل دوم در موفقیت های یک تیم درست است.

بازیکنانی که من جذب کردم
بازیکنانی که من جذب کردم سیدمهدی رحمتی، محمد نصرتی، یزادنی، ساموئل، دقیقی و فشنگچی بودند که الان همه آنها هم دارند بازی می‌ کنند. این را هم فراموش نکنید که تا قبل از بازی با تراکتورسازی پیکان بهترین خط دفاع لیگ بود. این نشان می‌ دهد که تصمیم ما برای جذب بازیکنانی مثل رحمتی، نصرتی، یزدانی و آرمان قاسمی درست بوده است.

شرایط تیم بستن
من این را به خودم می‌گویم که اگر تیمی بد بسته شده، شرایطش مشخص است و دلیلی ندارد که به آن تیم بروم. اگر رفتم حتما شرایط آن را پذیرفتم. در نیم فصل اول هر مربی ای حق دارد دست به 30 درصد از ترکیبش بزند و 70درصد آن دست نخورده باقی می‌ ماند. پس نیم فصل دوم جایی است که از تیمت شناخت پیدا می‌ کنی و می‌ توانی با یکسری از بازیکنان که با شرایط تیم کمتر ارتباط برقرار کردند، قطع همکاری کنی و با بعضی بازیکنان دیگر که به درد مربی می‌ خورد قرارداد امضا کنی.

برنامه من برای پیکان 3 ساله بود
من با پیکان قرارداد 3 ساله بستم. طبیعتا در آن زمان منظورم این نبود که تیم سقوط کند و باز آن را به لیگ‌برتر بیاورم. من می‌ خواستم این تیم را درست کنم و در تمام جلسات با ثنائی مدیرعامل وقت پیکان همین حرف ها رد و بدل شد. اما زمانی که آقای شیعی مدیرعامل پیکان شدند از قول و قرار من و ثنایی باخبر نبودند.

مشکل پیکان سانتر از کناره ها است
شما اگر بازی های پیکان را نگاه کرده باشید، متوجه می‌ شوید که مشکل این تیم سانتر از کناره ها است. من می‌ خواستم در نیم فصل دوم بازیکنی را جذب کنم که بتواند سانترهای سالم روی دروازه ارسال کند. این مشکل را منی می‌ دانستم که نیم فصل با بازیکنان آشنا بودم و طبیعی است که کادرفنی جدید این تیم احتمالا این موضوع را نمی‌ دانستند.

هنوز هم می‌ گویم که تیم را سوم می‌ کردم
اگر شما بازی های ما را نگاه کنید، من به تمام بچه ها در جلسات قبل و بعد از بازی می‌ گفتم که با این روند که جلو می‌ روید، می‌ توانیم در پایان فصل تا رده سوم جدول بالا بیاییم. ما بعد از چند نتیجه ضعیف فولاد، پدیده و تراکتورسازی را شکست دادیم و روندمان مثبت بود. شما نگاه کنید ذوب‌آهن در پایان نیم فصل اول یا نهم بود یا یازدهم و رتبه اش خیلی فرقی با ما نمی‌ کرد. اما به خاطر حمایتی که انجام شد این تیم توانست در نیم فصل دوم رشد کند. دقیقا همان اتفاقی که می‌ توانست برای ما هم بیافتد.

دیدگاه‌ها