کد خبر : 1240971 | 27 اردیبهشت 1394 ساعت 13:07 | 47K بازدید | 0 دیدگاه

شاید قلعه‌نویی دیگر سرمربی نباشد

نجف نژاد: از قلعه‌نویی مشورت می‌گیریم

مقداد نجف نژاد رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال در مصاحبه ای مفصل درباره سرنوشت امیر قلعه‌نویی در این باشگاه و موضوع واگذاری استقلال و پرسپولیس با خبرنگار ما به گفت‌وگو نشست.

نجف نژاد: از قلعه‌نویی مشورت می‌گیریم
به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که موضوع ادامه همکاری یا استعفای امیر قلعه‌نویی سوال بزرگ رسانه هاست نجف نژاد به عنوان رئیس هیات مدیره استقلال بهترین فرد درباره پاسخگویی در این مورد است. این گفت‌وگو همچنین شامل حرف های این نماینده مجلس درباره موضوع طرح منع واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است.

در مورد ماندن قلعه‌نویی در جلسه هیات رئیسه تصمیم گیری می‌ شود
در مورد ماندن یا رفتن آقای قلعه‌نویی در جلسه فردا (دوشنبه) تصمیم گیری خواهد شد. باید تیم برای فصل آینده برای قهرمانی و گرفتن سهمیه آسیایی بسته شود، ما خیلی متاسفیم که امسال استقلال نمی‌ تواند در آسیا باشد اما برای سال بعد قطعا تصمیم گیری مبنی بر حضور تیم در آسیا خواهد بود. امسال از نظر ما تمام شد و باید برای فصل آینده استقلال برای دفاع از کیان ورزشی کشور قوی تر از همیشه در لیگ و آسیا بازی کند.

قلعه‌نویی مربی نباشد، مشورت می‌دهد
همانطور که من بارها گفته ام، آقای قلعه‌نویی پشتوانه و سرمایه استقلال است و حتی اگر تصمیم گیری ها مبنی بر این باشد که ایشان در فصل آینده در کنار استقلال نباشد، باز هم ما باید کاری کنیم که شأن آقای قلعه‌نویی حفظ شود. ایشان حتی اگر به عنوان سرمربی در کنار استقلال نباشد، قطعا از مشاوره های او در باشگاه استقلال استفاده خواهد شد و تمام اخبار مبنی بر مذاکره با مربی خارجی و یا علیرضا منصوریان شایعه است و تا زمانی که جلسه هیات مدیره برگزار نشود، هیچ تصمیمی برای مربی استقلال گرفته نخواهد شد.

طرح دو فوریتی به زودی در صحن مجلس بررسی می‌شود
همین امروز در مجلس طرح دو فوریتی منع واگذاری دو باشگاه سرخابی با امضای 135 نماینده برای تکثیر و چاپ به هیات رئیسه تقدیم شد. بعد از آن باید در صحن علنی مورد بررسی و تصویب قرار بگیرد. در این طرح دو فوریتی که با 4 ماده واحد و 4 بند تبیین شده، تسریعی برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است.

طرح منع واگذاری
نماینده مردم بابل در مجلس طرح عدم واگذاری را به شرح زیر در اختیار ورزش سه گذاشت.

بند اول: اصل طرح ماده واحد در واگذاری دو باشگاه براساس بند 44 مطرح شده است که بندهای الحاقی ضوابط و شرایط در آن تعیین شده و در صورت تایید دولت موظف به اعمال کردن آن است. اگر بخواهم قسمتی از آن را برای شما بگویم؛ بعد از برگزاری 3 جلسه مزایده قانونی سازمان خصوصی سازی موظف است از طریق قانون دیگری که در ماده 21 اصل 44 آماده، اقدام کند.

بند دوم: اشخاص حقیقی و حقوقی که برای 2 باشگاه انتخاب می‌ شوند باید اهلیت لازم از جمله سابقه مثبت باشگاهداری ورزشی و امکانات مورد تایید مراجع رسمی مبنی بر داشتن زمین و فضای فیزیکی مناسب و توانایی خرید باشگاه در مدت زمانی که هیات واگذاری تعیین کرده است. ضمن اینکه 49 درصد سهام دو باشگاه باید در بورس به اشخاص حقیقی که همان هواداران دو باشگاه هستند باید واگذار شود چون آنها سرمایه اصلی و پشتوانه استقلال و پرسپولیس هستند که حضورشان در کنار تیم باعث اعتماد بخشی به مسوولین شده است. 51درصد هم به بخش خصوصی خواهد رسید که بعدا هم مشکلی ایجاد نشود.

بند 3: دو باشگاه در آسیا شناخته شده هستند و حتما باید حساسیت و دقت زیادی نسبت به واگذاری آنها انجام شود. برای همین هم از سه قوه درخواست شده که نمایندگان خودشان را برای نظارت بر بحث واگذاری و اجرای آن در نظر بگیرد.

چشم انداز روشن سرخابی
بحث واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مثل واگذاری کارخانه نیست که اگر ورشکسته شد یا مالکش فوت کرد، کارخانه بتواند با 50 درصد ظرفیتش کارش را ادامه بدهد، پیش از اینکه باشگاه به کسی واگذار شود، باید مشخص شود در صورتی که مالک فوت شد چه شرایطی برای باشگاه قائل شویم یا اینکه اگر کسی که این مسوولیت را قبول کرده، نتواند به کار خودش ادامه بدهد، دریچه ای برای چشم انداز روشن در دو باشگاه بزرگ وجود داشته باشد که هم جامعه ورزش و هم هواداران آن را خوشحال کند.

هنوز تصمیمی در مورد هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه گرفته نشده
نجف نژاد همچنین درباره ادامه همکاری با اعضای هیات مدیره و مدیرعامل استقلال یعنی بهرام افشارزاده هم عنوان کرد: تا زمانی که بحث واگذاری انجام نشود در این زمینه تصمیم گیری نمی‌ شود اما جلسه فردای هیات مدیره بسیاری از ابهامات را برطرف خواهد و تصمیمات مهمی در آن گرفته خواهد شد. اولویت ما در حال حاضر به سهم رفتن طرح واگذاری دو باشگاه است که پس از آنکه 135 نفر از نمایندگان به آن رای دادند، امیدواری زیادی وجود دارد که به زودی در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار بگیرد و به تصویب برسد.

دیدگاه‌ها