کد خبر : 1241682 | 30 اردیبهشت 1394 ساعت 14:45 | 14.8K بازدید | 0 دیدگاه

غفور: مسابقه با چک برایمان مهم هست

پشت خط زن تیم ملی والیبال کشورمان در جریان اردوی تدارکاتی تیم ملی در جمهوری چک گفت: دو مسابقه دوستانه مقابل جمهوری چک برایمان خیلی مهم است. ما پشتمان به مردم گرم است و دعای خیرشان بدرقه راهمان بوده است.

غفور: مسابقه با چک برایمان مهم هست
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت فدراسیون والیبال ، امیر غفور در خصوص شرایط و عملکرد تیم در اردوهای تدارکاتی فنلاند و چک اظهار داشت: مسابقات تدارکاتی با فنلاند اولین دیدارهای دوستانه ما بود که انجام دادیم. بعد از این همه مدت تمرین، نیاز داشتیم در حالت مسابقه تاکتیک هایی که تمرین کرده بودیم را در زمین اجرا کنیم تا هم خودمان را محک زده باشیم و هم با شرایط مسابقه آشنا شده باشیم. ما هر چه مسابقه بدهیم به نفعمان است. چرا که هر مسابقه می تواند کار چند جلسه تمرین را انجام دهد و ما را در شرایط مسابقه قرار می دهد.

پشت خط زن تیم ملی کشورمان با تاکید بر اهمیت دو دیدار دوستانه باقیمانده افزود: به نظر من تیم چک بهتر از فنلاند است. اهمیت این دو مسابقه به این جهت است که هم بازی قبل از بازی امریکا هست و نتیجه اش برای مان مهم است و هم بدن هایمان به شرایط مسابقه و آمادگی نزدیک و نزدیک تر می شود. امیدوارم بازی خوبی مقابل چک انجام دهیم و بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.

غفور در خصوص وضعیت و عملکرد کنونی خودش گفت: من بعد از بازی های آسیایی حقیقتا در شرایط سخت مسابقه قرار نگرفتم. فقط چند مسابقه در لیگ برتر بازی کردم ولی آن شرایط سخت مسابقه را مدت ها تجربه نکردم. تقریبا الان کتفم به مرز آمادگی ای رسیده که می توانم به آن فشار بیاورم و بازی کنم.

درست است که تمرینات زیادی هم با تیم نکردم وتمریناتی که برای کتفم مناسب بود و بتواند بدنم را از لحاظ آمادگی نگه دارد را انجام دادم ولی در نهایت باید در زمین والیبال پیشرفت کنم. این چند مسابقه هم به تیم کمک کرد و هم به من که بتوانم به مرز آمادگی ام نزدیک تر شوم. امیدوارم با این تمریناتی که انجام می دهم بتوانم به حالت ایده آل خود برسم و به تیم ملی کشورم کمک کنم.

البته هنوز صد در صد اسپک نمی زنم. چرا که من نمی توانم یک شبه به صد در صد آمادگی خودم برسم ولی در حال سعی هستم که زودتر به شرایط ایده آلم برگردم.

وی افزود: درچند بازی اول من ممنوع بودم راست به راست اسپک بزنم. برای همین کارایی من پایین می آمد ولی در بازی سوم اجازه اینکه راست به راست بزنم را داشتم و دامنه اسپک زدن من بیشتر شد و به طبع عملکرد بهتری داشتم. قطعا به مروز زمان این موضوع هم حل می شود. تلاش می کنم تا زمان بازی به امریکا به شرایط ایده آل برسم.

بازیکن ملی پوش کشورمان در خصوص لیگ جهانی امسال گفت: ما واقعا کارمان خیلی سخت است. بالاخره شرایط میزبانی با حضور تماشاگران به هر تیمی کمک می کند. بازی را هم که شروع می کنی خیلی مهم هست چگونه شروع می کنی. با وجود ایرانی های زیاد در لس آنجلس، میزبانی امریکا و اختلاف ساعت زیاد ما با آن، کارمان در امریکا خیلی سخت و مهم هست.

وی در پایان افزود: ما نشان دادیم در شرایط سخت بهترین نتیجه را می گیریم. به زمین می روم که بهترین بازی را انجام دهیم و بهترین نتیجه را بگیریم و خیلی مهم هست که استارت کار چطور زده شود. ما شش بازی خارج از خانه داریم و از این شش بازی می بایست چند امتیازی کسب کنیم تا کارمان در ایران راحت تر شود. دوست داریم با دست پر به ایران برگردیم. می خواهیم همه بازی ها را خوب بازی کنیم که پشت این خوب بازی کردن چیز هایی هست. دعای خیر مردم همیشه پشت سرمان بوده و انشالله از این به بعد هم باشد. ما پشتمان به مردم گرم است و دعای خیرشان همیشه بدرقه راهمان بوده است.

دیدگاه‌ها