کد خبر : 1241756 | 30 اردیبهشت 1394 ساعت 18:23 | 20.9K بازدید | 0 دیدگاه

میرزابیگی: وصله تبانی به فغانی نمی‌چسبد

کارشناس داوری فوتبال می‌گوید داوری مثل فغانی شرافتش را که در چند سال کسب کرده به خاطر یک مسابقه زیر پا نمی‌گذارد.

میرزابیگی: وصله تبانی به فغانی نمی‌چسبد
به گزارش "ورزش سه" از ایسنا، کارشناس داوری فوتبال می‌گوید داوری مثل فغانی شرافتش را که در چند سال کسب کرده به خاطر یک مسابقه زیر پا نمی‌گذارد.

پس از هجمه‌های زیاد علیه قضاوت علیرضا فغانی در دیدار تراکتورسازی و نفت ابراهیم میرزابیگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در برد بین‌المللی داوری آمده که داور یا کمک داور یا داور چهارم در شرایطی که ضمانت اجرایی داشته باشد، مسئولیتی در قبال موارد زیر نخواهد داشت.

وی افزود: اول مصدومیت‌هایی که متوجه بازیکن‌ها یا مقام رسمی یا تماشاگران بشود،‌ دوم تصمیمی که باعث مصدومیت افراد شود و سوم هر گونه خسارتی به اموال به هر طریقی حادث شود. به هر دلیلی داور تصمیمی اتخاذ کند که باعث این مسائل شود، مسئولیتی در قبال آن ندارد و تنها در صورتی می‌توان به او خرده گرفت که ثابت شود از روی عمد قانون را اجرا نکرده است.

میرزابیگی همچنین گفت: این که بگویند داور اشتباه سوت زده و باعث شده که مردم به ورزشگاه خسارت وارد کنند صحیح نیست. مثلا می‌گویند که بهتر بود فغانی تیموریان را اخراج نمی‌کرد و بازی را مدیریت می‌کرد. مدیریت کردن خوب است اما نباید به قیمت اجرا نشدن قانون باشد. اولین فاکتور داور اجرای قانون و مقررات است. فغانی در بازی تراکتور و نفت قانون را اجرا کرده و در آن صحنه اگر مدیریت می‌کرد و آندو را اخراج نمی‌کرد حق نفت ضایع می‌شد.

وی ادامه داد: در صحنه‌ای که معتقد بودند داور باید برای تراکتورسازی پنالتی می‌گرفت، فغانی اقرار کرد که ندیده بازیکن نفت لباس بازیکن تراکتورسازی را گرفته است. هیچ یک از کارشناسانی که بازی را دیدند هم آن صحنه را متوجه نشدند و فقط در تصاویر آهسته معلوم بود.

او افزود: تنها در صورتی می‌شود داور را تنبیه کرد که عمدا قضاوت مشکل داری داشته باشد. فکر نمی‌کنم فغانی این وصله‌ها به فغانی بچسبد. او شرافتی را که ظرف چند سال به دست آورده را برای یک مسابقه زیر پا نمی‌گذارد. گویا دیداری کوتاه‌تر از داور پیدا نکرده‌اند. امیدوارم کاری نکنند که این جوان خوب فوتبال ما ضایع شود و با ترس به میدان برود.

میرزابیگی درباره نحوه قضاوت فغانی در دیدار تراکتورسازی و نفت هم گفت: بازی سختی بود. فکر می‌کنم که فغانی آنچه را دیده خوب قضاوت کرده و انگ قضاوت سوء به او نمی‌چسبد. امیدوارم تصمیم‌گیران این مساله را در نظر بگیرند و از قضاوت شجاعانه او حمایت کنند.

وی درباره داوری‌ها در فصل چهاردهم لیگ برتر هم اظهار کرد: با وجود اینکه کمیته و دپارتمان داوری از داوران جوان زیادی استفاده کرده بود، قضاوت‌ها ایده‌آل نه ولی خوب بود. جوانگرایی در داوری برای آینده فوتبال ایران خوب است.

دیدگاه‌ها