کد خبر : 1241834 | 31 اردیبهشت 1394 ساعت 09:50 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

افشارزاده:

اجلاس شورای المپیک فرصت خوبی برای ایران

دبیرکل سابق کمیته المپیک اجلاس OCA را فرصت مناسبی برای افزایش مناسبات ورزشی و شناساندن کشورمان به شورای المپیک آسیا دانست

اجلاس شورای المپیک فرصت خوبی برای ایران

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، بهرام افشارزاده پیش از آغاز اجلاس شورای المپیک آسیا در جمع خبرنگاران بیان کرد: شیخ احمد از مردان بزرگ، رئیس آنوک و هیات اجرایی IOC و شورای المپیک آسیا است، آنوک ارگانی قوی است و آن چیزی که در IOC مطرح و تصویب می‌شود باید از این کانال عبور کند. مانند تغییر اساسنامه اضافه، حذف شدن رشته‌ها و کسب کرسی‌های مختلف. حضور مقامات بلندپایه در ایران خود به خود نظرات را نسبت به کشورمان عوض می‌کند.

وی ادامه داد: اجلاس OCA جلسه خوبی است. آنها از نزدیک با اهداف ورزشی ما آشنا می‌شوند و در این ملاقات‌هایی که انجام می‌شود، مواردی نیز درباره ورزش ما مطرح خواهد شد. هر نشست بین المللی نظرها را نسبت به کشور میزبان تغییر می‌دهد. یک سری امکاناتی که ارائه می‌دهیم باعث می‌شود با فرهنگ ما آشنایی پیدا کنند و ذهنیتی که نسبت به ایران دارند عوض شود.

افشارزاده درباره اینکه از این فرصت چقدر می‌توان در کسب کرسی‌های بین المللی استفاده کرد، گفت: برای کسب کرسی، باید چند فاکتور وجود داشته باشد. افراد تعیین‌کنده ابتدا باید با ورزش ایران، اهداف و افراد ورزشی آشنایی پیدا کنند. این ارتباط هم نمی‌تواند یک طرفه باشد بلکه باید رفت و آمد وجود داشته باشد تا لابی‌های خاصی که در دنیا وجود دارد را انجام دهند.

رئیس کمیته آمار و اطلاعات المپیک آسیا درباره نامه‌ای که شیخ احمد برای او پس از رفتن از کمیته ملی المپیک ارسال کرده بود، نیز گفت: نامه عاشقانه نبود! ما بیش از 32 سال است که یکدیگر را می‌شناسیم و من با پدر او کار کرده‌ام. او فرد باهوشی است و افرادی که باتجربه هستند را کاملا می‌شناسد. خدماتی که در کمیته انجام داده‌ایم، مدنظر او قرار گرفته بود.

دیدگاه‌ها