کد خبر : 1241890 | 31 اردیبهشت 1394 ساعت 16:49 | 49K بازدید | 0 دیدگاه

فنایی: انتخاب فعانی برای فینال لیگ اشتباه بود

محمد فنایی کارشناس داوری معتقد است اختلاف بین کمیته داوران و دپارتمان داوری در نهایت باعث شده که همه ضرر کنند.

فنایی: انتخاب فعانی برای فینال لیگ اشتباه بود
به گزارش "ورزش سه"، فنایی به خبرنگار ما گفت: درباره آقای فغانی باید بگویم متاسفانه ما تلاش های یک فرد توانمند را بی اعتبار می کنیم.

چرا کمیته داوران و دپارتمان داوری از فغانی حمایت نمی کنند
آقای فغانی یکی از داوران توانمند ماست که با تلاش خودش به عنوان یک داور بین المللی مطرح شده، اشتباهات داوری وجود دارد، خود من هم بارها اشتباه کرده اما ما نباید این مساله را طوری جلوه دهیم که آبروی آقای فغانی بریزد. من تعجب می کنم از کمیته داوران و دپارتمان داوری که از داوری که در عرصه های بین المللی بوده در چنین شرایطی حمایت نمی کنند و ما می بینیم که هجمه انتقادها علیه آقای فغانی به وجود می آید.

اشتباه بزرگ انتخاب فغانی برای قضاوت بازی تراکتور و نفت بود
همه داوران اشتباهاتی دارد خود من هم اشتباهاتی داشته ام اما شاید آنچه که باعث شده در بازی با تراکتورسازی این مساله بیشتر به چشم بیاید، این است که هیچ کدام از دو تیم قهرمان نشدند و قهرمانی لیگ به سپاهان رسید. اما ما نباید بی انصاف باشیم و همه چیز را به پای اشتباهات داوری بنویسیم. به عقیده من اولین اشتباه را در این رابطه اختلاف کمیته داوران و دپارتمان داوری انجام داد که با وجود اینکه می دانست تراکتوری ها در بازی قبلی خودشان جهت گیری نسبت به آقای فغانی دارند، او را به عنوان داور این بازی انتخاب کردند. این مساله هیچ چیز از ارزش های آقای فغانی کم نمی کند. البته ما برای آذربایجان و تراکتورسازی هم این حق را قائل هستیم که اعتراض کنند چون آنها از قبل عنوان کرده بودندکه دوست ندارد آقای فغانی بازی آنها را نظارت کند.

نبود حاشیه امنیت باعث کناره گیری داوران می شود
از لحاظ روحی اتفاقاتی که برای داوران می افتد باعث می شود که آنها حاشیه امنیت نداشته باشند. همه استان ها دوست دارند تیم هایشان برنده باشد اما من فکر می کنم که از پتانسیل های فنی خودشان استفاده کنند. نه اینکه بخواهند همیشه به داورها ایراد بگیرند. اگر این حجم از انتقادها، توهین ها، فحاشی و بداخلاقی نسبت به داوری وجود داشته باشد، قابل پیش بینی است که داوران ما یکی، یکی کنار بکشند. حتی این مساله در مورد کارشناسان داوری هم وجود دارد و وقتی ما از داوری دفاع می کنیم یا برعکس اشتباهات او را می گوییم، انتقادات زیادی به سوی ما سرازیر می شود. برای همین هم من از کمیته داوران و دپارتمان داوری و عدم هماهنگی و برنامه ریزی میان آنها گله مند هستم که در نهایت باعث می شود این مشکلات در جامعه داوری به وجود آید.

دیدگاه‌ها