کد خبر : 1241915 | 31 اردیبهشت 1394 ساعت 19:01 | 47.5K بازدید | 0 دیدگاه

کفاشیان: کمیته و دپارتمان داوری باهم هماهنگ نبودند

در صورت‌تشخیص‌نتیجه پیکان-راه آهن تغییر می‌کند

رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: کمیته و دپارتمان داوری هماهنگی لازم را با یکدیگر نداشتند و اختلافاتی بین آنها وجود داشت.

در صورت‌تشخیص‌نتیجه پیکان-راه آهن تغییر می‌کند
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، علی کفاشیان در پایان بازدید شیخ احمد و رؤسای فدراسیون‌های آسیای مرکزی از آکادمی فوتبال اظهار داشت: ما از 10 کشور دعوت کردیم تا در ایران حاضر شوند و از امکانات ما دیدار کنند. شیخ احمد امروز بازدید خوبی از امکانات داشت و قرار شد ما با فدراسیون‌های مختلف تعامل خوبی در بحث مسائل مختلف داشته باشیم.

وی در مورد اینکه رئیس شورای المپیک آسیا اعلام کرده ایران پتانسیل میزبانی از رویدادهای بزرگ را دارد، ما در بخش آقایان هیچ مشکلی نداشتیم و میزبانی‌های گوناگون را داشته‌ایم در بعضی رشته‌ها برای بانوان هم این میزبانی وجود داشته است؛ اما هم اکنون درخصوص تمامی رشته‌های این مقوله صدق نمی‌کند و باید تلاش خود را بکنیم تا مشکلات برطرف شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص دیدار با رؤسای فدراسیون‌های آسیای مرکزی تأکید کرد: ما با برخی از رؤسای فدراسیون‌های دیگر مانند ژاپن و کره‌جنوبی هم همکاری لازم را داریم کشورهای آسیای مرکزی هم حضور داشتند و قرار شده کشورهایی چون افغانستان، سوریه و عراق و سایر کشورها اردوهایی در ایران داشته باشند که این نشان می‌دهد ما امن‌ترین کشور در منطقه هستیم.

کفاشیان در مورد اینکه آیا بازی‌های دوستانه در برنامه‌های تیم ملی قرار گرفته ما صحبت‌هایی را با مسئولان ژاپن انجام داده‌ایم که آنها آمادگی خود را اعلام کرده‌اند. همچنین قرار است تیم ملی زیر 19 سال بانوان اردوی 10 روزه‌ای را در ژاپن برگزار کنند که توافقات اولیه صورت گرفته است. با کره جنوبی هم صحبت‌هایی داشته‌ایم که آنها خواستار معرفی سرمربی فوتبال شده‌اند.

وی در مورد اینکه برای رؤسای باشگاه‌های الهلال و الاهلی عربستان آرزوی موفقیت کرده درحالی که آنها رقیب نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند،‌گفت: من آرزوی موفقیت نکردم بلکه پیش از اینکه این تیم‌ها مقابل نمایندگان ایران قرار بگیرند صحبتی داشتیم که قرار شد میزبانی خوبی انجام دهیم و آنها نیز میزبانی خوبی از ما داشته باشند. قرار شد هرگونه همکاری در این زمینه داشته باشیم تا بتوانیم میزبانی خوبی را برگزار کنیم. مشکلات و ایراداتی هم وجود دارد که قرار شده با مذاکرات حل شود و آنها هم قول داده‌اند تا میزبانی خوبی از پرسپولیس و نفت داشته باشند.

وی در مورد اینکه الهلال از میزبانی ایران به ای اف سی اعتراض کرده گفت: من این مسئله را نماینده روابط بین‌الملل‌مان گفته‌ام تا پیگیری کنند بر سر چه موضوعی بوده است. مسئولان آسیایی هم در این زمینه توضیح خواهند خواست و به موقع جواب خواهیم داد. فکر کنم این اعتراضات به خاطر ترقه‌هایی بوده که در ورزشگاه منفجر شده است.

کفاشیان درخصوص اینکه گفته می‌شود عسگری در زمینه اتفاقات تبریز قربانی شده، گفت: کمیته داوری با دپارتمان داوری هماهنگی‌های لازم را نداشتند و ما چند بار در این زمینه به آنها تذکر دادیم ولی فایده‌ای نداشت و دپارتمان سیاست کمیته را به خوبی اجرا نمی‌کرد. در همین زمینه هم عسگری چندماه پیش استعفا داد.

کفاشیان افزود: ما این مسئله را پس از اتمام لیگ مورد بررسی قرار دادیم که درنهایت با استعفای عسگری موافقت شد و حالا قرار است شخص دیگری به عنوان رئیس دپارتمان معرفی شود. ما قطعا دپارتمان داوری داریم ولی شخصش عوض می‌شود.

وی در مورد اینکه این هجمه علیه داوری درست است گفت: در این زمینه اصفهانیان بهتر می‌تواند صحبت کند. ما هجمه‌ای نداشتیم برخی باشگاه‌ها نسبت به داوری معترض هستند که ما هم قطعا این اعتراض را در کمیته داوران بررسی می‌کنیم. اگر خطایی صورت گرفته باشد اقدامات لازم را انجام می‌دهیم. به هر حال در بازی‌های حساس فشارهایی وجود دارد.

وی در مورد اینکه آیا فغانی محروم خواهد شد یا خیر، گفت: کمیته داوران باید به این مسئله رسیدگی کند. هرچه آنها تشخیص بدهند ما انجام می‌دهیم.

کفاشیان در مورد اینکه با مطرح کردن مسائل داوری اتفاقات پایان بازی به فراموشی سپرده شده، گفت:‌ ما در جلسه‌ای که داشتیم دو بحث را مطرح کردیم؛ یکی عدم مدیریت فنی باشگاه تراکتورسازی بود و دیگری مسئله داوری که باشگاه تراکتورسازی نسبت به آن معترض بود. ما به باشگاه تراکتورسازی تذکر دادیم که این مسائل را پیگیری کند و درخصوص اعتراض آنها هم این قول را دادیم که رسیدگی لازم انجام شود. حالا اینکه پسر یا خواهر سرمربی دست به این کار زده است را باید باشگاه تراکتورسازی دنبال کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه فدراسیون با باشگاه تراکتورسازی برخورد خواهد کرد یا خیر، گفت: ما برخوردی نمی‌کنیم بلکه درباره مسائل داوری موارد را دنبال می‌کنیم. سایر موارد مربوط به باشگاه تراکتورسازی است. قطعا شخص بیگانه‌ای دست به مطرح کردن این شایعات نکرده‌ است.

کفاشیان در مورد اینکه تیم امید برنامه‌هایش با برنامه‌های بزرگسالان برخورد پیدا کرده و به علت دعوت شدن اکثر بازیکنان جوان برنامه‌های اردویی تیم امید به مشکل روبرو شده،‌ گفت: قطعا این موضوع نقطه قوتی است که اکثر بازیکنان تیم امید به تیم بزرگسالان دعوت شده‌اند و این نشان می‌دهد انتخاب کادر فنی امید خوب بوده است. باید هماهنگی‌های لازم بین کادر فنی تیم امید و بزرگسال انجام شود تا در این زمینه مشکلی به وجود نیاید.

کفاشیان درمورد اینکه فدراسیون فوتبال به خاطر اتفاقات تبریزی فغانی را احضار کرده، گفت: خیر چنین مسئله‌ای وجود ندارد.

وی در مورد اینکه نهادهای امنیتی فغانی را به خاطر اتفاقات تبریز احضار کرده‌اند، گفت: نه چنین مسئله‌ای وجود ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه باشگاه پیکان نسبت به حضور بازیکن خارجی راه‌آهن معترض بوده و اعلام کرده اگر فدراسیون فوتبال به این مسئله رسیدگی نکند به فیفا شکایت خواهد کرد، گفت:‌ما اعلام کرده ایم کمیته انضباطی به این مسئله رسیدگی کند تا مدارک را مورد بررسی قرار دهند. اگر آی تی سی او اشتباه صادر شده باشد قطعا تیم ترکیه‌ای مقصر است. فدراسیون ایران و بین‌الملل تمام استعلام‌ها را انجام داده اند. قطعا طبق آیین‌نامه خودمان با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه آیین‌نامه انضباطی اعلام می‌کند اگر مسئولان تخلفی انجام داده باشند نتیجه بازی تغییر می‌کند، گفت: اگر این را تشخیص بدهند ما حرفی نداریم. به هر حال بررسی‌های لازم انجام می‌شود.

رئیس فدراسیون در مورد اینکه پیکانی‌ها درخواست تغییر زمان بازی پلی آف را داده‌اند گفت: ما هیچ تغییر زمانی نخواهیم داشت مگر آنکه کمیته اخلاق و انضباطی دستورالعملی به ما بدهند.

دیدگاه‌ها