کد خبر : 1242026 | 01 خرداد 1394 ساعت 15:19 | 11.3K بازدید | 0 دیدگاه

مهم این است که 9 باز قهرمان نشده ایم

پاپی: در خیلی از بازی ها افتضاح بودم!

حسین پاپی بازیکن متفاوتی از سپاهان است . وینگر متعصب و وفادار به پیراهن تیمش که همیشه ار نمایشش درمسابقات ناراضی است .

پاپی: در خیلی از بازی ها افتضاح بودم!
به گزارش "ورزش سه"، با پاپی که خیلی هم اهل مصاحبه نیست درباره اتفاقات این یک هفته حرف زدیم :

حال و هوای اصفهان خوب است
حال وهوای سپاهان خوب است و با توجه به اینکه در ماه شعبان قرار داریم، مردم اصفهان جشن قهرمانی سپاهان و ولادت امامان را یکی می کنند  و در خیابان ها برای خودشان جشن می گیرند.

پیروزی مقابل سایپا شیرین نه اما تاثیرگذار بود
خدا را شکر در فینال لیگ با تیمی بازی داشتیم که برایش تفاوت نمی کند کجاجدول قرار دارد. سایپا یک تیم با شخصیت است که هیچ وقت دنبال وقت تلف کردن نبوده بلکه دنبال این بود که یک فوتبال خوب و ناب بازی کند. نه فقط زمان آقای جلالی بلکه سایپا همیشه اینگونه بوده و از نظر فنی و کیفیتی در سطح بالا قرار داشته اما از قبل این دیدار ما خودمان را از لحاظ فنی و روحی و روانی آماده کرده بودیم و به همین دلیل هم بردیم. پیروزی در این دیدار شیرین ترین برد نبود ولی تاثیرگذاترین برد بود. از نظر من شیرین ترین پیروزی مقابل تیم های تراکتور و پرسپولیس بود که باعث شد ما جایگاه خود را در لیگ نگه داریم.

یا توهم دارد یا ناراحت اند
در مورد موضوع تبانی ما و سایپایی ها که در آخر لیگ مطرح شد، باید بگویم آنهایی که بازی را تماشا کردند می دانند که چنین چیزی اصلا صحت ندارد و تیم هفتم جدول چه نیازی به تبانی دارد. در ضمن سرمربی این تیم یعنی آقای جلالی زمانی مربی فولاد بود. آن زمان تیمش با ذوب آهن بازی داشت که ذوب آهن را بردند و نگذاشتند قهرمان شود. چنین تیمی با چنین سرمربی هیچ وقت نمی آید که ببازد و دلیل همه این حرف ها یا توهم است یا ناراحتی از سر اینکه قهرمان نشده اند. البته شاید هم کسانی که چنین صحبت هایی را می کنند دلایل خاص خودشان را دارند.

سپاهان یک شبه قهرمان نشده
پیروزی در دیدار با سایپا و قهرمان شدن سپاهان در حالی که آن طرف بازی تراکتورسازی و نفت تهران 3 ـ 3 شده بود برای ما عجیب نبود چون در فوتبال از این دست اتفاقات زیاد می افتد. همانطور که پارسال برای ما افتاد. ما اگر نفت را می بردیم و 2 گل می زدیم سهمیه می گرفتیم. ا گر نفت ما را می برد قهرمان می شد. نه نفت قهرمان شد و نه ما آسیایی شدیم پس نتیجه آن بازی به درد هیچ کدام مان نخورد، دقیقا مثل تساوی ای که در تبریز به دست آمد. در ضمن بازی 3 ـ 3 مساوی شد و اینگونه نبوده که مثلا یکی از دوتیم نخواهد گلی بزند یا چیز دیگری. من هم که تبریز نبودم بعداز بازی چه اتفاقاتی می افتد. من مسوول سپاهان یعنی تیم خودم هستم و الان نمی توانم بگویم اتفاقاتی که در تبریز رخ داده آیا خوب بوده، آیا بد. من فقط این را می دانم که ما باید سایپا را می بردیم و اگر هم می باختیم این را می دانستیم که حداقلش دوم هستیم. در ضمن بعدا جوری گفتند سپاهان قهرمان شده انگار ما همه کارهایمان را هفته آخر انجام دادیم. ببخشید ما56 امتیاز داشتیم و تفاضلمان با این تیم های بالای جدولی یک امتیاز بود. سپاهان یک شبه قهرمان نشده که این حرف ها را می زنند. به کسی توهین نمی کنم و باز هم می گویم که ما باید سایپا را می بردیم که بردیم.

قهرمانی برای ما سپاهانی ها عادی نمی شود
کسب جام قهرمانی به هیچ وجه برای سپاهان تکراری نشده است. ما 2 سال بود که قهرمان لیگ برتر نشده ایم. 2 سال یعنی نزدیک به هزار روز . درست است که این پنجمین قهرمانی ما بود اما 5 بار در 14 دوره آمار خوبی است اما آمار فوق العاده ای نیست چون ما 9 بار قهرمان نشدیم و رقیبانمان قهرمان شدند پس ما در آن 9 دفعه کاستی داشتیم. بعد از بالا بردن جام در لیگ چهاردهم عین روز اولی که قهرمان شدیم شوق و ذوق داشتیم چون قهرمانی هیچ وقت برای هیچ تیمی عادی نمی شود.

نباید مثل بچه ها دنبال بهانه باشیم
تیم ما کیفیت این را داشت که امسال در آسیا باشد اما لابد تیم های دیگر بهتر کار کردند و این درس عبرتی برای سپاهان بود. خدا به ما کمک کرد امسال با کسب سهمیه دوباره آسیایی شدیم اما نباید فقط حرف صعود را بزنیم و اگر سال بعد بازی داشتیم نیاییم بگویم چون بازی در خانه حریف بود، باختیم و از این مدل حرف ها. برای چه باید مثل بچه ها بنشینیم بگوییم میهمان بودیم، میزبان بودیم و هزار دلیل دیگر برای توجیه باختمان بیاوریم. تیمی که می خواهد در آسیا قدر باشد، کاری به میزبانی و میهمانی ندارد. حالا شما فرض کنید یک تیمی در خانه خودش هم بازی داشته باشد و کلی هم هوادار بیاید. یکی از این هواداران می توانند به درون زمین بیاید و به تیمش کمک کند. ما 11 نفر هستیم مقابل 11 نفر دیگر پس باید با قدرت صعود کنیم و اگر لیاقت قهرمانی را داشتیم، قهرمان شویم.

به شعور مردم آذربایجان توهین نکنید
به تازگی بحثی مطرح شده مبنی بر برگزاری مجدد بازی تراکتور و نفت، این بازی ها را در می آورند تا فروش روزنامه ها بالا برود و از آنجا که مردم عام مخاطب سایت ها و روزنامه ها هستند نباید از این مساله استفاده کنیم و به شعورشان توهین کنیم چون بازی مجددا تکرار نمی شود و از این خبرها نیست. این صحبت هایی که مطرح می شود، زشت تر حرکتی است که در تبریز اعلام کردند بازی ما و سایپا 2 ـ 2 شده باز هم این مساله دو دلیل دارد یا می خواهند فروش شان را بالا ببرند یا توهم زده اند. آنهایی که چنین حرف هایی را می زنند دارند به مردم آذربایجان توهین می کنند و علنا می گویند ما قصد داریم شماها را سرکار می گذاریم و دوباره می گویند نشد که بازی را مجدد برگزار کنیم.

روزهای اول کار با فرکی شیرین نبود
کار کردن با آقای فرکی روزهای اول شیرین نبود چون ما مربی ای را از دست دادیم که دوستش داشتیم و خیلی وقت بود که به مدل تمرینات کرانچار عادت کرده بودیم و تمرینات آقای فرکی برایمان غریب بود و با تفکرات ایشان ناآشنا بودیم. آقای کرانچار شور و شعف خاص خودش را داشت ولی در ابتدا ما نتوانستیم خودمان را با آقای فرکی تطبیق دهیم نه ایشان با ما. خدا را شکر هر چه زمان جلوتر رفت ما تفکرات حسین آقا را بیشتر جذب کردیم. باز هم می گویم فرکی مربی خوبی است ما دیر درک کردیم که چه می خواهد.

به قول خلعتبری، فغانی ببینید، می گیرد
من یک سوال دارم چرا آنهایی که الان حرف از صحیح نبودن پنالتی ای که آقای فغانی روی خطای آقایی گرفت می زنند، چرا بعد از اتمام بازی با ما اعتراض نکردند و حالا که این قضیه اتفاق افتاده می آیند و حرف از آن بازی می زنند. آن موقع که آقایی و پریرا برخورد کردند هر دویشان روی زمین افتادند و داور هم پنالتی آقایی را اعلام کرد. در ضمن در آن بازی فغانی با توجه به آن چیزی که من دیدم یک توپ خیلی خوب را خطا نگرفت. در ضمن یک بار خلعتبری حرف قشنگی زد، او گفت چون من می دانم اگر فغانی خطایی را ببینند می گیرد، ناراحت نمی شوم چون حتما ندیده که نگرفته. به هر حال هر چه که بوده در بازی برگشت باتراکتورسازی ما بردیم و الان هم قهرمان شدیم البته اگر تیم من هم قهرمان نشده بود حرف هایی از این بدتر هم می زدم.

نویدکیا باعث شد سپاهان یک کیلومتر بیشتر بدود
بازگشت محرم نویدکیا باعث شد هر کسی سر جای خودش قرار بگیرد. قبل از آمدن او نیز همه چیز درست بود اما سر جای خودش نبود و محرم به همه چیز نظم داد، کمک حال مربی ، بازیکن و باشگاه شد و به خاطر همین فوتبال همه به چشم آمد و همه این ها به خاطر فوتبال با کیفیت محرم بود. در ضمن به خاطر اینکه محرم بعد از مصدومیت طولانی مدتش برگشت و بچه ها می دیدند نویدکیا با آن اوضاعش آن گونه تلاش می کرد هیچ کس حاضر نمی شد محرم بخواهد بیشتر از آنها بدود. به همین دلیل هر بازیکن اگر صدمتر بیشتر می دوید می شد یک کیلومتر، در فوتبال یک کیلومتر بیشتر از حریف دویدن خودش خیلی است. باز هم می گویم محرم کمک، هر چیزی سر جای خودش قرار بگیرد.

بلد نیستم ادای خوب ها را در بیاورم
امسال اصلا از عملکرد خودم راضی نبودم و در خیلی ازبازی ها واقعا افتضاح بودم به خاطر همین با اینکه قهرمان شدیم از خودم راضی نیستم اما خدا را شکر مساله به جایی ختم شد که فقط پیش خودم شرمنده شدم نه مردم. ازاین اداها بلد نیستم که بگویم خوب بودم اگر بخواهید برایتان مثال هم می زنم مثلا در نیمه اول بازی با صبا افتضاح بودم و خیلی از بازی های دیگر را برایتان مثال می آورم. خوب بودن که وظیفه من است در ضمن بابت بد بودن که پول کم نمی کنند اما به خاطر خوب بودن پاداش می دهند. ازاین حرف ها گذشته امیدوارم سپاهان با یارگیری خوب در فصل جدید بهترین ها را رقم بزند.

دیدگاه‌ها