کد خبر : 1242129 | 02 خرداد 1394 ساعت 08:40 | 94.1K بازدید | 0 دیدگاه

پاسخ AFC به شکایت سعودی‌ها علیه ایران

کنفدراسیون فوتبال آسیا به شکایت فدراسیون فوتبال عربستان درباره میزبانی تیم‌های ایرانی پاسخ داد و اعلام کرد که به زودی این درخواست سعودی ها را بررسی خواهد کرد.

پاسخ AFC به شکایت سعودی‌ها علیه ایران
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، پرسپولیس در دیدار رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا توانست در ورزشگاه آزادی با یک گل الهلال عربستان را شکست دهد. سعودی‌ها که از باخت تیم خود بسیار ناراحت هستند به شدت به عملکرد داوری اعتراض داشتند و از برخورد حاضران در ورزشگاه نیز به شدت ناراحت‌اند.

فدارسیون فوتبال عربستان از برخوردی که با نماینده این کشور در ایران شده است ناراحت است و نسبت به اتفاقات این بازی اعتراض دارد. این فدارسیون بعد از پایان بازی در نامه شدید اللحنی به کنفدارسیون فوتبال آسیا دو خواسته را مطرح کرد، نخست این که داوران خوب و سرشناسی برای دیدارهای نمایندگان ایران با عربستان انتخاب کند و در دوم اینکه نیز فکری به حال رفتار بد تماشاگران ایرانی به هنگام حضور تیم های عربستانی در تهران بکند.

این برای نخستین بار نیست که تیم های عربستانی و فدارسیون فوتبال این کشور نامه اعتراض آمیز به کنفدارسیون فوتبال آسیا می نویسند اما تا الان به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند. آنها امیدوارند که این بار نامه اعتراض آمیز این تیم توجه سران کنفدارسیون فوتبال آسیا را به خود جلب کند.

یکی از مسئولان کنفدارسیون فوتبال آسیا که نخواست نامش فاش شود در گفت و گویی که با سایت "گل" در این باره تاکید کرد که AFC این بار شکایت عربستان را بی جواب نخواهد گذاشت و به زودی آن را بررسی خواهد کرد.

او گفت: عربستان ضلعی مهم و ثابت در فوتبال آسیا به شمار می آید. وقتی نامه‌ای با این لحن شدید نوشته می شود حتما باید مورد توجه قرار گیرد. باید آن چه را که اتفاق افتاده است به صورت شفاف پیگیری کنیم. نمی‌توان پاکی بازی‌های را که زیر نظر کنفدارسیون فوتبال آسیا برگزار می شود لکه دار کرد. همه بازی ها با جزیی‌ترین تفصیلات آن بررسی خواهد شد. ما هر بازی را زیر نظر داریم و لحظه‌ای از کشف حالت های فساد و جریمه کردن تیم های خاطی سستی نخواهیم کرد.

او ادامه داد: به زودی نشستی در کوالالامپور برگزار خواهد شد تا این موضوع بررسی شود. کنفدارسیون فوتبال آسیا الان در حال خانه تکانی داخلی و برنامه ریزی‌های جدید برای پیشرفت فوتبال در آسیا است. با نهایت عدالت و شفافیت به درخواست فدارسیون فوتبال عربستان پاسخ خواهیم داد و به این درخواست بی توجهی نخواهد شد.

به نظر می‌رسد با توجه به نفوذ عرب‌ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا و هم‌چنین تفاوت رفتار سیاسی اعراب و جمهوری اسلامی ایران در منطقه، بعید به نظر نمی‌رسد که AFC این بار اعلام نظری خارق‌العاده را درباره شکایت عربستان علیه ایران اعلام کنند.

دیدگاه‌ها