کد خبر : 1242276 | 02 خرداد 1394 ساعت 18:11 | 18.9K بازدید | 0 دیدگاه

سبحانی: نیوان و سمند دولتی نیستند

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی ادعا می‌ کند که در صورتی که شرکت استیل آذین بدهی بانکی داشته باشد از طرف بانک مرکزی درخواستش برای خرید پرسپولیس رد می‌ شود.

سبحانی: نیوان و سمند دولتی نیستند
جعفر سبحانی در این باره به "ورزش سه" گفت: از بدهی ای که شما می‌ گویید من خبر ندارم اما این را می‌ توانم بگویم که اگر واقعا شرکت استیل آذین بدهی بانکی داشته باشد، درخواست آنها برای خرید باشگاه پرسپولیس رد می‌ شود. این کار را بانک مرکزی انجام می‌ دهد چون ما از قبل برای همه خریداران استعلام کرده ایم.

او ادامه داد: البته من این را بگویم که ما بعد از مزایده چهارم چندین جلسه با مدیران شرکت استیل آذین برگزار کردیم و به آنها گفتیم که موانعی که پیش رو دارند را بردارند، به همین دلیل خیلی بعید است که آنها این بار مشکلی داشته باشند. ما بارها به آنها گفتیم که اگر مشکلات را برطرف نکنند، نمی‌ توانند در مزایده چهارم شرکت کنند. البته من هیچ چیز در مورد اینکه آیا این شرایط تغییر کرده یا نه نمی‌ دانم و فقط برحسب حدس و گمان صحبت می‌ کنم.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت استیل آذین بدهی بانکی دارد یا نه هم گفت: واقعیت این است که من از این ماجرا خبر ندارم البته این را هم باید بگویم که بدهی بانکی چیز بدی نیست، مهم بدهی موقعه بانکی است که اگر شرکتی داشته باشد نمی‌ تواند در مزایده شرکت کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا شرکت نیوان و سمند دولتی هستند یا نه می‌ گوید: به هیچ وجه آنها دولتی نیستند. این دو شرکت، شرکت هایی هستند که 4 یا 5 درصد کارهای ایران خودرو و سایپا را انجام می‌ دهند و کاملا به صورت خصوصی اداره می‌ شود. این دو شرکت هیچ ربطی به خود ایران خودرو و سایپا ندارد. اگر آنها دولتی بودند حق شرکت در مزایده را نداشتند.

دیدگاه‌ها