کد خبر : 1242356 | 02 خرداد 1394 ساعت 23:45 | 19.7K بازدید | 0 دیدگاه

سباستین کل:امروز را هرگزفراموش نخواهم کرد

سباستن کل که قبل از متس هوملس بازوبند کاپیتانی بروسیا را به بازو می‌بست امروز برای آخرین بار در وست فالن برای زردها به میدان رفت.

سباستین کل:امروز را هرگزفراموش نخواهم کرد
به گزارش "ورزش سه"، او که بعد از دیدار هفته آینده دورتموند مقابل ولفسبورگ از فوتبال خداحافظی خواهد کرد، بعد از پایان بازی برابر وردر برمن به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

سباستین! بعد از خداحافظی در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک چه احساسی داری؟
-امروز روزی پر از احساس بود. بخاطر روزهایی که اینجا در کنار بروسیا دورتموند داشتم خوشحال و قدردانم. سیزده سال پر از فراز و نشیب را کنار این تیم داشتم. به سختی می‌توانم احساساتم را در قالب کلمات بیان کنم. خوشحالم که امروز پیروز شدیم، از یک طرف به این دلیل که این تیم فوق‌العاده می‌تواند سال آینده هم در لیگ اروپا حضور پیدا کند و از یک طرف به این دلیل که توانستم با کسب سه امتیاز به کارم در بوندسلیگا پایان دهم. البته ما هنوز هفته آینده یک بازی بسیار مهم در پیش داریم. به هر حال خاطره امروز را هیچگاه فراموش نخواهم کرد.

در یک چنین خداحافظی بااحساسی در درون یک بازیکن چه می‌گذرد؟
-بیش از هر چیز تمام لحظات خوب و زیبا کارنامه کاری‌ات مقابل چشمت تداعی می‌شود. من که اصلا آمادگی این استقبال را نداشتم. معمولا بازیکنان خودشان را برای این روز آماده می‌کنند و چندین سناریو را در ذهن خود می‌پرورانند. ولی در فضای احساسی‌اش که قرار گرفتی، دیگر مسخ می‌شوی و نمی‌توانی کاری بکنی.

چه قدر دشوار بود که علی‌رغم تصمیمت برای خداحافظی بتوانی روی مسابقه امروز هم تمرکز کنی؟
-آسان نبود. مخصوصا چونکه مراسم خداحافظی من پیش از مسابقه برگزار شد. اصلا نمی‌دانستم که این مراسم با من چه خواهد کرد. من خیلی دل‌نازک و احساساتی هستم و نتوانستم خودم را کنترل کنم تا ذهنم فقط معطوف به مسابقه شود.


1029632


تو امروز دوباره بازوبند کاپیتانی را به بازو بستی. چگونه این اتفاق افتاد؟
-قبل از بازی متس پیش من آمد و به نظر می‌رسید قبلش حتی با چند همبازی دیگرمان هم صحبت کرده است. حرکت بسیار قابل احترامی بود و آن لحظه حس خیلی خوبی داشتم. از بچه‌ها خیلی ممنونم. اینکه امروز دوباره توانستم به عنوان رهبر تیم وارد زمین شوم، لحظه رویایی و خاصی برایم بود.

در پایان، تو پنجمین بازیکنی هستی که سه قهرمانی با دورتموند به دست آورد. چقدر برایت اهمیت دارد که هفته آینده قهرمان جام حذفی شوید تا یکی از پرافتخارترین بازیکنان دورتموند محسوب شوی؟
-من زیاد به آمار و ارقام اهمیت نمی‌دهم. اگرچه مسلما با کمال میل دلم می‌خواهد هفته آینده قهرمان شویم، ولی فرقی نداردکه در تاریخ دورتموند نفر اول شوم یا دوم. یک خداحافظی باشکوه در برلین برای همه ما نقطه عطف خواهد بود و برای من یک پایان دلچسب.

دیدگاه‌ها