کد خبر : 1242474 | 03 خرداد 1394 ساعت 14:54 | 31.5K بازدید | 0 دیدگاه

درباره تیم ملی بعدا صحبت می‌کنم

نکونام: بازی برابر ژاوی بزرگترین افتخارم است

نامه جواد نکونام به ژاوی از اتفاقات جالب توجه فوتبال ایران بود که کاپیتان سابق تیم ملی درباره آن پاسخ داده است.

نکونام: بازی برابر ژاوی بزرگترین افتخارم است
به گزارش "ورزش سه"، کاپیتان سابق تیم ملی درباره نامه‌ای که به بهانه خداحافظی ستاره بارسلونا و تیم ملی اسپانیا برای این بازیکن نوشته با خبرآنلاین گفتگویی داشته که در ادامه می‌خوانید.

تصور بارسا بدون ژاوی سخت است
ژاوی یکی از بازیکنان مورد علاقه من است. او برای من یک الگو بود. تصور بارسا بدون ژاوی بسیار سخت است. من به رسم ادب و احترام، این نامه را برای او ارسال کردم.

ژاوی بابت رایم به او از من تشکر کرد
شروع رابطه من و ژاوی هم به چند سال قبل بازمی گردد. وقتی به عنوان کاپیتان تیم ملی تیم برای انتخاب بهترین بازیکن دنیا رای می دادم، چند بار هم ژاوی را انتخاب کردم. قبل از یکی از بازی های بارسا و اوساسونا بود که با من دقایقی حرف زد و گفت می دانم چند بار به من رای داده ای و باید از تو تشکر کنم.

بازی برابر ژاوی بزرگترین افتخار زندگی‌ام بود
اعتقاد دارم مسی بهترین بازیکن دنیاست. من نیازی به تشکر مسی یا ژاوی نداشتم اما او با تشکری که از من کرد، نشان داد چقدر با اخلاق است و می تواند الگوی بازیکنان باشد. شما به دوران بازیگری او در بارسلونا نگاه کنید. آیا کسی به یاد دارد که او حرکت غیر اخلاقی در زمین بازی انجام داده؟ قطعا نه. ژاوی حتی در ال کلاسیکو وقتی شدیدترین ضربه ها را می خورد، هیچ واکنشی نشان نمی داد. به خاطر همین رفتار و اخلاق است که همه او را دوست دارند. ژاوی هم می توانست از من تشکر نکند. در واقع رای ندادم که او از من تشکر کند ولی اینقدر با اخلاق بود که سمتم آمد و این کار را انجام داد. بازی مقابل ژاوی یکی از بزرگترین افتخارات زندگی ام بود. بارها و بارها مقابلش بازی کردم.

رفتار منحصر به فرد ژاوی
جزو فوتبالیست هایی که به زیباتر شدن فوتبال کمک زیادی کرد. او با طرفداران هم رفتار خوبی دارد. مثلا یک بار در جشن قهرمانی اسپانیا کودکی به خاطر او گریه کرد و ژاوی بعد از مراسم، به سراغ همین کودک رفت و پیراهن امضا شده اش را به او داد. این اتفاقی است که ما دیدیم ولی خیلی اتفاقات دیگر افتاده که ما متوجه نشده ایم. خیلی سخت است بازیکنی در خارج از ورزشگاه خانگی شان تشویق شود. ولی ژاوی در اغلب ورزشگاههای اسپانیا محبوب است. این به خاطر تلاش هایی که برای فوتبال اسپانیا کرده و همینطور اخلاق و رفتاری است که دارد. در اسپانیا همه از ژاوی تعریف می کنند. شما ببیند او در موفقیت تیم ملی این کشور چه تاثیر داشت. در قهرمانی جام جهانی ژاوی یک وزنه بود. او هم در داخل و هم بیرون از زمین، با شخصیت است. کسی نیست که یک بار بد او را گفته باشد.

درباره حضورم روی نیمکت بعدا پاسخ می‌دهم
دو هفته دیگر باید کنار اوساسونا باشم. پس از پایان مسابقات، سریعا به ایران بازمی گردم. در آن زمان حتما به این سوال درباره حضورم روی نیمکت تیم ملی پاسخ می دهم. فعلا تمام تمرکزم را روی بازی های اوساسونا گذاشته ام. به موقع در این باره حرف می زنم.

دیدگاه‌ها