کد خبر : 1242502 | 03 خرداد 1394 ساعت 16:30 | 45.5K بازدید | 0 دیدگاه

کشورهای آسیایی مشغول برنامه ریزی اند ولی ما با یکدیگر درگیریم

تاج: استیج قهرمانی را به تبریز برده بودیم

رئیس سازمان لیگ معتقد است کشورهای آسیایی مشغول سرمایه گذاری و برنامه ریزی هستند اما ما در ایران با یکدیگر به دعوا می‌ پردازیم.

تاج: استیج قهرمانی را به تبریز برده بودیم
به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج رئیس سازمان لیگ‌ در نشست خبری امروز به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

جلسه خوبی با کی‌روش داشتیم

طبق نشستی که با کی‌روش داریم در مورد فصل آینده لیگ جلسه خوبی بود، مثل همیشه ما از نظرات خوب آقای کی‌روش استفاده کردیم. ما سال قبل هم در واقع طبق صحبت هایی که با ایشان داشتیم ایشان نقطه نظرات مثبتی را به آن اشاره کرد. من باید یک ادعایی بکنم که برنامه یکساله لیگ را ایشان پیشنهاد داد و خیلی اصرار داشت که برنامه یک سال کمک می‌ کند به باشگاه ها تا بازیکن بگیرند و جوانگرایی که مورد تایید ایشان بود را اجرا کنیم.

باید بهتر از این شویم

فعلا شرایط ایده آلی نداریم اما باید سعی کنیم در آینده بهتر باشیم. هر باشگاه باید یکسال کاری در نظر بگیرد. باید نظام آماری لیگ داشته باشیم و اصل شفافیت نیز به فوتبال ما کمک می‌ کند. همه باشگاه ها بحث شفافیت را در دنیا دارند، در مجموع باید تلاش کنیم اقتصاد باشگاه داری را در ایران رواج دهیم و به بهترین شکل به انجام برسانیم.

بلیت ها ارزان تر سال پیش می‌ شوند

ما در کشورمان بابت لیگ‌برتر چقدر شغل ایجاد کردیم و چقدر فرصت شغلی برای مردم ایجاد شده و مشمول کار هستند. شما دیدید هفته های آخر لیگ چقدر جذاب بود. ما امسال 27 پنجشنبه و جمعه را در هفته های لیگ داشتیم. تلاش کردیم که مردم بیشتری برای تماشای بازی ها بروند، بلیت ها را گران نمی‌ کنیم و ممکن است اندکی هم ارزان کنیم. چاره دیگری نداریم به خاطر اینکه به دلیل گران بودن بلیت جوان هایی که مشتری ما هستند، از استادیوم ها دور می‌ شوند.

کشورهای آسیایی مشغول برنامه ریزی اند ولی ما با یکدیگر درگیریم

آقای کی‌روش امارات را مثال زد که می‌ خواهد رقابت های قهرمانی جام‌ملت‌ها‌ آسیا را برگزار کند. قطر هم دارد چنین برنامه ریزی را انجام می‌ دهد ولی ما داریم دائم دعوا می‌ کنیم و حاصل این همان عقب ماندگی می‌ شود. چین 8 میلیارد دلار و هند 10 میلیارد دلار برنامه ریزی می‌ کند. ما بهترین تیم آسیا هستیم و نباید خودمان را عقب بیاندازیم. بحث تدارکات و پشتیبانی از تیم‌ملی و همچنین جام‌ملت‌های آسیا با بحث خود باشگاه هاست که می‌ توانیم بعدا راجع به آنها صحبت کنیم.

بحث داوری به سازمان لیگ مربوط نیست

ما از اول لیگ تلاش کردیم گفته ایم که بحث داوری از سازمان لیگ جداست. همیشه این را گفته ایم ولی بعضی ها می‌ خواهند توپ را به زمین سازمان لیگ بیاندازند. هر وقت داوری خوب بود به ما کاری ندارند و اگر داوری بد باشد، به سراغ ما می‌ آیند. بحث تراکتورسازی بحث مجزاست. استاندار و شهردار تبریز نگرانی هایی راجع به داور بازی داشتند و ما هم این نگرانی ها را به مسوولین گفتیم. این کاری بود که سازمان لیگ از دستش برمی آمد.

کارشناسان اگر بگویند سازمان لیگ اشتباه کرده من می‌ پذیرم

30 هفته لیگ را با نظم خاصی برگزار کردیم. بهترین افتتاحیه و اختتامیه را برگزار کردم. در بازی با تراکتورسازی هم نیز اگر متخصصین چیزی را متوجه سازمان لیگ بدانند، ما قبول می‌ کنیم. همه مسوولین در تبریز تلاش کردند، همه از دو شب قبل بسیج بودند برای برگزاری این مسابقه و این انصاف نیست که مسوولیت را به گردن تبریزی ها بیاندازیم. اعتقاد من این است که آنها همه زحمات خود را کشیدند. رئیس هیات مدیره تراکتور و آقای عباسی جز دوستان ما هستند و اگر بگویند سازمان لیگ اشتباه کرده من می‌ پذیرم.

فکر می‌کردیم تراکتور قهرمان می‌ شود

راجع به داوری بحث مستقلی که باید در جای دیگری به آن پرداخته شود. اینکه می‌ گویند باند اصفهانی، اگر سپاهان نبود و تیم دیگری بود باز هم این را می‌ گفتند. سپاهان 5 باز قهرمان شده و این بار اولش نبود. ما استیج را به تبریز برده بودیم، همان استیجی که روز یازدهم در جام‌حذفی خواهید دید که استیج اصلی ما بود به تبریز برده بودیم. اگر ما پیش‌بینی نمی‌ کردیم که این تیم قهرمان می‌ شد که همه امکانات را به تبریز نمی‌ بردیم. من اصلا قرار نبود در تبریز بمانم چون قرار بود جشنواره شهدای ورزشکار را در دربی برگزار کنم. انشاالله در دوره های بعد این را برگزار می‌ کنیم. از قابلیت های تیم تراکتورسازی هیچ چیز کم نشده، هواداران بسیار خونگرمی دارد، این هم یک اتفاق بود که همانطور که آقای کی‌روش گفت احساسات در آن پیدا بود. همه تلاش کردند برای برگزاری مناسب مراسم. اینکه بازی به تساوی تبدیل شد باعث شد که اتفاقات اینچنین بیافتد، باز هم سازمان لیگ پاسخگوی همه اتفاقات هست.

دست پرسپولیس و نفت را می‌ بوسم

با توجه به مشکلاتی که داریم ما دومین لیگ آسیا هستیم با همین بضاعتی که داریم و خیلی هم محدود لیگ مان را برگزار می‌ کنیم ولی الان سال هاست که بهترین لیگ آسیا را برگزار می‌ کنیم و بهترین تیم آسیا را داریم. دست پرسپولیس و نفت را می‌ بوسم که با این بضاعت به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند. پولی که نفت و پرسپولیس هزینه کردند، برابر سه بازیکن لخویا بود. آنها با همین بضاعت به مرحله دوم رفتند، ما خودمان در تلاش هستیم که دستگاهی بیاوریم که خود آن دستگاه همه موارد دوپینگ را آزمایش کند.

در مورد راه‌آهن کمیته انضباطی تصمیم می‌ گیرد

در تخلف آن بازیکن که شکی نیست اما اینکه راه‌آهن چقدر مقصر است، هنوز معلوم نیست. از زمانی که ما به آنها گفتیم از این بازیکنان استفاده نکنید، دیگر استفاده نکردند ولی مرجع این صحبت ها سازمان لیگ بلکه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است که باید این مسائل را حل کند. انشالله در زمان خودش حکم مربوط به این بازیکن اعلام می‌ شود.

دیدگاه‌ها