کد خبر : 1242507 | 03 خرداد 1394 ساعت 16:42 | 18.3K بازدید | 0 دیدگاه

تجربه بین المللی بازیکنان ایرانی باید بالا برود

کی‌روش در پی تامین منافع ملی و باشگاهی

کارلوس کی‌روش معتقد است سازمان لیگ مسابقات لیگ‌برتر چهاردهم را به بهترین نحو برگزار کرد و به اتمام رساند.

کی‌روش در پی تامین منافع ملی و باشگاهی
به گزارش "ورزش سه"، سرمربی تیم‌ملی با حضور در کنفرانس مطبوعاتی از برنامه های خود با خبرنگاران صحبت کرد.

راهکار برای منافع ملی و باشگاهی
خوشامد می‌گویم به دوستانی که در اینجا حضور دارند. همانطوری که آقای تاج گفتند ما جلسه خوبی را پشت سر گذاشتیم و به دنبال بهترین راهکاری که هم منافع باشگاهی و هم منافع ملی تامین باشد، هستیم. البته هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم ولی مطمئن هستم با ارتباط خوبی که می‌ توانیم راهکار نهایی را در این زمینه پیدا کنیم.

به مسوولین سازمان لیگ تبریک می‌ گویم
همانطور که فصل قبل این فرصت را پیدا کردم که به خدمت آقای تاج برسم، امروز هم خدمت آقای تاج رسیدیم تا خدمت ایشان باشیم تا بار دیگر برنامه ریزی مدون و درستی برای انجام لیگ پانزدهم داشته باشیم. به تمام مسوولین سازمان لیگ تبریک می‌ گویم که یکی از دلایل پشت سر گذاشتن فصلی خوب همین بزرگان بوده اند. نسبت به 4 سال گذشته اتفاقات خوبی رخ داده، تمام تیم ها امسال می‌ دانستند که بازی هایشان کی برگزار می‌ شود، بازیکنانی که امسال بازی کردند بسیار خوب نمایش دادند و این نشان می‌ دهد که پیشرفت خوبی در ایران روی داده است. امسال دقیقا می‌ دانستیم که چه زمانی فصل تمام می‌ شود و به همین دلیل توانستیم دو مینی کمپ را برگزار کردیم. یکبار دیگر به عنوان سرمربی تیم‌ملی می‌ گویم که برنامه های امسال سازمان لیگ بسیار خوب برگزار شد و از آقای تاج تشکر می‌ کنم.

کنفرانس امروز مربوط به تیم‌ملی نیست
کنفرانس امروز مربوط به مسائل تیم‌ملی نیست. نشست مطبوعاتی امروز فقط برای برنامه ریزی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است که قرار است برنامه ریزی شود.

سال سختی پیش رو داریم
در سال پیش رو تیم های ایرانی در جام باشگاه های آسیا و همچنین تیم‌ملی کار سختی را پشت سر خواهند گذاشت. همانطور که امسال دیدید پرسپولیس در آسیا بازی های سختی را پشت سر گذاشت و بنابراین نتیجه می‌ گیریم هر سال تیم های ایرانی باید بیشتر کار کنند تا بتوانند بازی هایشان را باموفقیت به اتمام برسانند.

باید تلاش کنیم برنامه تیم‌ملی با باشگاه تداخل نداشته باشد
مطمئنا همیشه راهکارهایی هست که می‌ توانیم اتخاذ کنیم همانطور که در همه جای دنیا راهکاری هست. باید دقت کنیم نتای تیم‌ملی تحت تاثیر کارهای باشگاهی قرار نگیرد و نتایج باشگاهی تحت تاثیر تیم‌ملی قرار نگیرد. باید راهکار مناسبی تدارک دید تا برنامه تیم‌ملی با باشگاه ها تداخل پیدا نکند. هیچ شکی نداریم که بهترین تصمیم تعامل و تعادل است ولی همانطور که فصل قبل هم توانستیم انجام دهیم با کار فراوان و دست به دست هم توانستیم تصمیم خوبی بگیریم.

تجربه بین المللی بازیکنان ایرانی باید بالا برود
هیچ شکی نداریم که بازیکنان ایرانی باید بیشتر کار کنند. باید در سطوح بیشتر و بهتری رقابت کنند، باید تجارب بیشتری کسب کنند که بتوانند برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تجربه کسب کنند. همانطور که مطلع هستیم بازیکنان زیادی به اردوی تیم‌ملی دعوت کردم ولی این بازیکنان جوان حتما احتیاج به برنامه بین المللی دارند. به همین منظور باید راهکاری پیدا کنیم که این بازیکنان در کنار یکدیگر دارای تجربه بین اللملی شوند. نمی‌ توان به این شرایط فکر کرد که تیم‌ملی در جام‌جهانی و یا جام‌ملت‌های آسیا حضور داشته باشد اما بازیکنانی داشته باشد که تجربه بین اللملی ندارند. به همین منظور امروز اینجا هستیم تا با آقای تاج بتوانیم بهترین تصمیم گیری ها را انجام بدهیم و راهکار مناسبی پیدا کنیم.

من در طول مربیگری یک بار کارت قرمز گرفتم
همانطور که در سال گذشته من به هیچ عنوان در رابطه با اتفاقات لیگ و باشگاه ها هیچ اظهارنظری نکرده ام. بنده همیشه به تمام مربیان لیگ احترام گذاشتم. این کارت قرمزها و این اخراج ها همیشه اتفاق می‌ افتد. خود شخص من هم در بازی با کره جنوبی اخراج شدم، نمی‌ توانم در مورد آن صحبت کنم. به خاطر تجربه سال هایی که در فوتبال بوده ام همیشه به این مطلب اشاره می‌ کنم که نه تنها بازیکنان و مربیان بلکه داوران نیز زمانی در طول بازی احساساتی می‌ شوند. هیچ شکی ندارم که هفته پایانی لیگ، هفته بسیار خاصی بود که هیجان بازی ها بسیار بالا رفته بود. وقتی سه تیم می‌ توانستند به عنوان قهرمانی برسند. من راجع به بازیکنان خودم صحبت می‌ کنم و هیچ وقت دوست ندارم راجع به بازیکنان دیگری صحبت کنم. مطمئنا این لحظات، لحظاتی نبود که دوست داشته باشیم اتفاق بیافتد. فقط یک کار می‌ توان انجام داد و آن هم اینکه تجربه بیشتری به بازیکنان داد تا آنها در مواقع لازم از تجربیاتشان استفاده کنند. ما اینجا کاپیتان سابق تیم‌ملی را داریم که هیچ وقت در طول دوران بازیگری اش هیچ وقت کارت قرمز دریافت نکرده بود(افشین پیروانی)، مطمئنا ایشان بهتر می‌ تواند توضیح بدهد و من در دوران مربیگری ام یک بار کارت قرمز دریافت کردم.

تیم‌ملی، پرسپولیس و نفت را دعا کنید
مطلب آخر این است که از این فرصت می‌ خواهم استفاده کنم و دعای خیر خودمان را برای تیم‌ملی و پرسپولیس و نفت داشته باشیم تا بتوانم بهترین نتایج را کسب کنند.

دیدگاه‌ها