کد خبر : 1242553 | 03 خرداد 1394 ساعت 20:03 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

اولین کلینیک پزشکی و بازتوانی فوتبال در ایران

زهره هراتیان عضو کمیته دوپینگ از تشکیل کلینیک مرکزی ارزیابی های پزشکی و بازتوانی فوتبال در ایران نام برد که مورد تایید ای اف سی و فیفاست.

اولین کلینیک پزشکی و بازتوانی فوتبال در ایران
به گزارش "ورزش سه"، هراتیان به خبرنگار ما گفت: برای اولین بار باشگاه های لیگ برتری صاحب کلینیک تخصصی برای خود می شوند که براساس آن بااستانداردهای پزشکی دنیا معاینات پیش از فصل در کمپ تیم های ملی که زیرنظر سازمان لیگ است، برای بازیکنان انجام می شود و هزینه های آن نیز صرف فوتبال می شود.

او ادامه داد: متاسفانه بعضی از باشگاه ها به دلیل قیمت های مربوط به این معاینات از برخی از آنها صرف نظر می کردند و الکی مهری را بر معاینات می زدند که مورد تایید باشد. اما بعد از پیگیری های ما قرار شد که این کلینیک تخصصی در ایران باز شود که می تواند پیش از شروع فصل ارزیابی پزشکی و همچنین پس از آن بازتوانی یعنی بهبود مصدومیت بازیکن را زیرنظر داشته باشد.

وی افزود: سال گذشته با معایناتی که ما از بازیکنان انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که 70درصد بازیکنان ایرانی کوتاهی همسترینگ دارند ضمن اینکه اولین آسیب دیدگی در ایران از ناحیه مچ پا است و پس از آن پارگی رباط صلیبی. بر همین اساس ما تمرین های 11 + که برنامه مخصوص گرم کردن است را برای فصل آینده به مربیان لیگ آموزش می دهیم تا تیم ها بتوانند براساس استاندارد پزشکی آماده شوند. برهمین اساس هر تیم ملزم می شود که در کنار خود پزشک داشته باشد و ما با آنها به صورت آنلاین در تماس خواهیم بود. در صورتی که ببینیم در تیمی تعداد مصدومیت ها بالا رفته، در جهت بهبود تمرین و یا گرم کردن و سرد کردن با کادرفنی در تماس خواهیم بود.

هراتیان در پایان گفت: در اروپا خیلی از باشگاه ها چنین کلینیک دارند مثل تیم بایرن مونیخ که کلینیک تخصصی آنها مورد تایید فیفاست. اما در ایران برای اولین بار چنین کاری انجام شده که می توانم به جرات بگویم در آسیای مرکزی هم چنین کلینیکی وجود ندارد. این کلینیک از شهریور به صورت جدی کار خودش را آغاز می کند تا پیش از شروع فصل هر بازیکن پرونده پزشکی مخصوص به خودش را داشته باشد.

دیدگاه‌ها