کد خبر : 1242668 | 04 خرداد 1394 ساعت 12:45 | 22.5K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت وارده

پاسخی بر مقاله باند اصفهانی‌های فوتبال ایران

ساعتی پس از شوک روحی که به هواداران تراکتورسازی وارد شد، شبکه های هوادارای در فضای مجازی، قهرمانی سپاهان را به مدیریت اصفهانی حاکم بر فوتبال کشور نسبت دادند.

پاسخی بر مقاله باند اصفهانی‌های فوتبال ایران
به گزارش "ورزش سه"، برونداد این جو احساسی که البته با واکنشهای احساسی از سوی مسوولین برای سرد کردن آتش تراکتوریها یا برای مدیریت موضوع شکل گرفت در نهایت به مسئله ای رسید که پتانسیل تبدیل شدن به مهرزاد معدنچی همیشه مقصر را داشت و نامش لقب گرفت«باند اصفهانی مدیریت بر فوتبال کشور».

مرموز و دو صفر هفتی بودن کلمه «باند» و پیش ذهنیت عموم فوتبال دوستان اصفهان و غیر اصفهانی توانست تا حدودی پشت پرده داشتن قهرمان نشدن تراکتورسازی، را با قهرمانی سپاهان اصفهان و باند اصفهانی مدیریت فوتبال کشور گره بزند.

آنچه اما در این بین کمی محل تامل است و در یادداشتهایی که طی چند روز اخیر در رسانه ها منتشر شد به دیده تردید باید به آن نگریست،‌برداشتهایی است که برآمده از اتفاق همه به سود جریان مافیایی که البته برای عموم جذاب و پلیسی هم هست، نگارش می شود.

مثلا در مورد مشکوک ترین بخش ماجرا که گفته می شود 24 ساعت قبل از بازی، تاج تاکید داشته است فغانی داور مسابقه ای شود، چرا این مورد در تحلیل آن استخراج نشود که تاج نگران از اتفاقات عجیب و غریب که همین بحثهای اخیر را رقم بزند می خواسته با گذاردن بهترین داور فوتبال کشور از هر حرف و حدیثی جلوگیری کند و این خیری که در نظر تاج بوده است تبدیل به شر برای او شده است؟

این متن در تطهیر هیچ یک از مدیران و در تایید هیچ شخص خاصی نیست و قصد دارد به این مبحث اشاره کند که چرا به جای پرداختن به اساس ماجرا و نکوهش همه آنچه به عنوان رفتار آماتور در یادگار امام رقم خورد سعی در عبور از این ارکان ساختاری و بدیهی فوتبال و رسیدن به عاملی فرضی بیرونی دارد.

اینکه فراموش شود، تمرکز نداشتن و اجازه ورود دادن به رسانه های پرمخاطب در اردوی تیمهای مدعی قهرمانی در تبریز آن هم درست در روز مسابقه،‌ شوک روحی ناشی از نداشتن انتظار ناشی از شکست،‌ حرکت احساسی آندو تیموریان،‌ پیش بینی نکردن وسایل ارتباط جمعی و نداشتن اطلاعات از اصفهان در چند دقیقه پایانی بازی،‌ حفظ نکردن تمرکز تیمی تا دقیقه نود،‌ ضد فوتبال در تنها دو دقیقه زمان باقی مانده از زمان بازی به تصور قهرمانی،‌ عدم مدیریت مناسب تماشاگران در ثانیه های پایانی مسابقه و .. نکات مهمتری است که باید مورد توجه قرار بگیرد .

موضوع دیگری که در این بین نباید آن را از خاطر برد و در تحلیلهای صورت گرفته در ارتباط با مدیران اصفهانی به آن کم توجهی صورت گرفته است توجه به این موضوع است که شاید اساساً‌ بسیاری از این مدیران اصفهانی در ارتباطات با یکدیگر روابط مثبتی ندارند و به جرات می توان گفت شاید برخی از آنها به دلایلی روشن از جمله پربارتر ماندن رزومه خود در سپاهان و دعواهای جناحی و فردی علاقه مندان به قهرمانی سپاهان در این فصل نبودند. در مورد شخص علی کفاشیان رییس فدراسیون که اصالتا‌ نایینی است هم که اساساً‌ فرضیات مطرح شده غلط است. او نه خودش اصفهانی است و نه بزرگ شده اصفهان است و نه عرق خاصی نسبتا به دیار اصفهان دارد که این شاید از مهمترین شواهد گم شده در ماجراست.

آنچه مشخص است و باید بار دیگر مورد تاکید قرار گیرد ربط دادن مدیریت اصفهانی است به هر آنچه در تبریز رخ داده و این نتیجه را از آن دریافتن که عامل قهرمان نشدن تراکتور، این مدیریت است.‌ از طرف دیگر مورد بازخوانی قرار ندادن همه کوتاهی های فنی، ستادی و مدیریتی که در تبریز رخ داد نوعی خیانت در حق تبریزیها و فوتبال حرفه ای خواهد بود.

دیدگاه‌ها